Daimler získal další podíl v Astonu Martin, kdy jej konečně koupí celý?

Kromě motorů budou Němci zásobovat Brity také elektrickými komponenty. Za to získají další procento akcií, aktuálně jich mají již pět.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Daimler získal další podíl v Astonu Martin, kdy jej konečně koupí celý?

6.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Daimler získal další podíl v Astonu Martin, kdy jej konečně koupí celý?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kromě motorů budou Němci zásobovat Brity také elektrickými komponenty. Za to získají další procento akcií, aktuálně jich mají již pět.

Německý koncern Daimler má tak trochu smůlu. Zatímco takový Volkswagen Group se může pochlubit značkou Bentley a BMW vlastnictvím Rolls-Royce, Maybach dnes již patří minulosti. Jistě, v rámci třídy S se sice toto označení vrátí, samotná automobilka však již podruhé zmizela z povrchu zemského. Pro třícípou hvězdu to tedy znamená, že v souboji o náročného majetného zákazníka může spoléhat pouze na své stroje. To by se ovšem do budoucna mohlo změnit, neboť v britských vodách narazili Němci na zajímavou rybku.

Řeč je o značce Aston Martin, která je dnes jednou z posledních nezávislých automobilek. Této tradice se firma úzkostlivě držela po celou svou stoletou existenci, v poslední době však lpění na samostatnosti přineslo spíše negativa než pozitiva. Schází zejména finance potřebné na vývoj, kvůli čemuž Britové mohou jen sotva konkurovat italskému Maserati a Ferrari. A proto by Aston Martin mohl být považován za stejného „smolaře“ jako koncern Daimler.

Jelikož všichni známe přísloví „vrána k vráně sedá“, pak asi nebylo překvapením, že loni obě automobilky ohlásily svou spolupráci. Němci v jejím rámci přislíbili dodávky motorů, za což odměnou získaly čtyři procenta akcií. Nyní si ovšem ještě jedno procento mohou přihodit, neboť nová smlouva sepsaná 31. července letošního roku počítá také s elektronickými komponenty, jimiž bude Daimler své britské kolegy zásobovat.

Ani tím by ovšem celá kooperace nemusela skončit, v zákulisí se totiž šeptá o společném SUV, které by mohlo spatřit světlo světa někdy v roce 2017. Je samozřejmě otázkou, zda k němu dojde, zvláště když Aston Martin nedávno podobný model odmítnul. V tomto směru ale klidně může platit, že co se jí na veřejnosti, nemuselo být upečeno mezi čtyřma očima u kulatého stolu.

Stále pevnější svazek mezi oběma automobilkami pak navíc naznačuje, že Daimler by klidně mohl nakonec britskou značku pohltit celou, respektive kontrolní balík akcií. Tím by ostatně získaly obě strany, neboť se dá očekávat, že minimálně v rámci charakteru a stylu by Němci ponechali Britům volnou ruku. Na oplátku by se přitom mohli pochlubit podobně zajímavou prestižní značkou jako VW a BMW.


Daimler získal další podíl v Astonu Martin, kdy jej konečně koupí celý? - 1 - Mercedes-AMG GT motor podrobne 2014 01Daimler získal další podíl v Astonu Martin, kdy jej konečně koupí celý? - 2 - Mercedes-AMG GT motor podrobne 2014 02Daimler získal další podíl v Astonu Martin, kdy jej konečně koupí celý? - 3 - Mercedes-AMG GT motor podrobne 2014 03Daimler získal další podíl v Astonu Martin, kdy jej konečně koupí celý? - 4 - Mercedes-AMG GT motor podrobne 2014 04Daimler získal další podíl v Astonu Martin, kdy jej konečně koupí celý? - 5 - Mercedes-AMG GT motor podrobne 2014 05Daimler získal další podíl v Astonu Martin, kdy jej konečně koupí celý? - 6 - Mercedes-AMG GT motor podrobne 2014 06Daimler získal další podíl v Astonu Martin, kdy jej konečně koupí celý? - 7 - Mercedes-AMG GT motor podrobne 2014 07Daimler získal další podíl v Astonu Martin, kdy jej konečně koupí celý? - 8 - Mercedes-AMG GT motor podrobne 2014 08Daimler získal další podíl v Astonu Martin, kdy jej konečně koupí celý? - 9 - Mercedes-AMG GT motor podrobne 2014 09
Nový čtyřlitrový osmiválec twin-turbo s označením M157 je nejmodernějším agregátem AMG. Do budoucna jej zřejmě budou používat i modely Astonu Martin, stejně jako celou řadu dalších komponentů z produkce Daimleru

Zdroj: Bloomberg

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.