Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dodge Viper není takové monstrum, jak se zdá. Těchto 10 aut je překvapivě větších
30.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Dodge Viper s motorem 8,4 V10 dělá dojem monstra na kolech, které ostatní auta na silnicích v nejlepším případě sežere. Realita je docela jiná.
Víme, že výroba Dodge Viper skončila kvůli tomu, že se mu do kabiny nevešly hlavové airbagy. Viper je ale docela monstrum, má kapotu dlouhou jak týden před výplatou a pod ní napěchovaný desetiválec o objemu 8,4 litru. Navíc je to americké auto a americká auta jsou opravdu velká. Tak jak je možné, že se tam nevešly hlavové airbagy, když je u nás může mít i Fabia?
Jednoduše - Viper není ani zdaleka tak velký, jak se může zdát. Jeho délka je přesně 4 462 mm, tedy necelých čtyři a půl metru. A větší je tak kde co, i taková Škoda Rapid, docela subtilní liftback, je skoro stejně dlouhá. A pak je tu ještě spousta jiných aut, která jsou dokonce delší.
Že tomu tak je, jsme si ani sami neuvědomovali, upozornila nás na to práce jednoho z uživatelů komunitního webu Car Throttle. Ten vybral auta, u kterých byste ani nečekali, že jsou delší než Viper, my jsme tento výběr zasadili do českých reálií a zvolili trochu jiné vozy, které si každý Čech, Moravan i Slezan dokáže velmi dobře představit, protože je vidí, kdykoliv se podívá z okna.
Nehledejte za naším výběrem snahu někomu nadržovat, zvolili jsme určité voyz jen pro ilustraci, aby si opravdu každý byl schopen představit, jak velký - tedy, jak malý - Viper ve skutečnosti je. Stejně tak od žebříčku níže nečekejte žádný vyčerpávající výčet, jistě by se dala najít spousta dalších aut, která se v délce vejde do pár milimetrů od Viperu. U těchto vás to ale nejspíše překvapí...






Dodge Viper, zvlášť ve zde vyobrazené verzi ACR, vypadá jako hrozivé monstrum. Jenže ve skutečnosti je to s délkou necelého 4,5 metru docela subtilní stroj
10. BMW M4
M4 je stále docela subtilní kupé, do kterého komfortně naložíte leda dva lidi a psa. Přesto je proti Viperu delší, o podstatný 22,4 cm.
Délka: 4 686 mm
Rozdíl délky: 224 mm
9. Škoda Octavia III
Octavia vs. Viper? Budete se divit, ale i tento model Škody ve své třetí novodobé generaci je oproti Zmiji skoro o 20 cm delší.
Délka: 4 659 mm
Rozdíl délky: 197 mm
8. Ferrari F12berlinetta
Sportovní kupátka Ferrari jsou relativně malá a byť zrovna model F12 patří mezi ty větší, opět skoro 20 čísel navíc oproti nejslavnějšímu Dodgi byste mu ale asi nehádali.
Délka: 4 655 mm
Rozdíl délky: 193 mm
7. Hyundai Genesis Coupé
Genesis Coupé je opravdu docela malé Hyundai, i když má pod kapotou docela velký šestiválec. Přesto je i ono ve srovnání s Viperem „kus”, je skoro o 17 cm delší.
Délka: 4 630 mm
Rozdíl délky: 168 mm
6. Mercedes AMG GT
AMG GT je něco jako Porsche 911, i vizuálně - na fotkách působí mohutně, i když ve skutečnosti je to celkem drobné auto. I to je ale citelně větší než Dodge Viper.
Délka: 4 546 mm
Rozdíl délky: 84 mm
5. Škoda Octavia I
Novodobá Octavie ještě jednou, tentokrát ta úplně první, ze všech nejmenší. Ta už musí být menší než Viper, nebo ne? Kupodivu nikoli, zbývá ještě skoro 5 cm.
Délka: 4 511 mm
Rozdíl délky: 49 mm
4. Chevrolet Corvette C7
Také Corvette dělá dojem menšího auta, ale je to vážně jen dojem. Ve skutečnosti je menší Viper, i když jen o 3 cm.
Délka: 4 493 mm
Rozdíl délky: 31 mm
3. Porsche 911 (991) Carrera
Porsche 911 je přes svůj růst v posledních generacích stále vcelku drobná. Jak už jsme ale naznačili, také vedle ní je Viper menším vozem.
Délka: 4 490 mm
Rozdíl délky: 28 mm
2. BMW M2
Nejen M4, ale dokonce i M2, základní mnichovské eMko a obecně malé kupé je vedle Viperu větším autem, byť tady už jsme jen na 1,3 cm.
Délka: 4 475 mm
Rozdíl délky: 13 mm
1. Jaguar F-Type
Pokud máte zkušenost s Jaguarem F-Type a nikoli s Dodgem Viper, je tohle přirovnání možná nejvýmluvnější, a to nejen z hlediska délky. Take F-Type je uvnitř docela stísněný, i když jde o ryze dvoumístný vůz. A pokud přijde na lámání chleba, je i tento relativní prcek na délku větší než Viper...
Délka: 4 470 mm
Rozdíl délky: 8 mm
Inspirace: Car Throttle
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 13 minutami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před hodinou
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 2 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 3 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
