Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dubaj chce zakázat chudým lidem vlastnit auto, překáží těm bohatším
12.2.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Bohatí jsou dle dubajského direktora frustrovaní zácpami, řešením je prý jen omezení možnosti pořídit si vůz.
Dubaj, kde i policie jezdí v supersportech, je - překvapivě - domovem i pro lidi s nižšími než astronomickými příjmy. Podle dubajského direktora Hussajna Lootaha jsou právě tito lidé ve svých automobilech příčinou špatné dopravní situace v Dubaji ,a proto navrhl jim zakázat vlastnit automobily, aby bohatší nebyli frustrováni dopravními zácpami. V prohlášení řekl: "Každý má svůj luxusní život, ale naše silnice nezvládnou všechna auta bez zákonů upravujících vlastnictví."
Podle Lootaha se dubajské dopravní problémy nebudou dát vyřešit opatřeními jinde ve světě běžnými, tedy např. sdílením aut nebo jejich jiným omezováním. Jeho cílem je vlastnictví auta prodražit natolik, aby si jej mohli dovolit jen lidé s určitými příjmy. Toho se má docílit zvyšováním cen paliva, pojistného, registračních poplatků a podobně. K tomu chce navíc zavést nutnost dokládání příjmu při pořizování auta a hranici, které člověk musí dosahovat, aby si auto mohl koupit. Její výše zatím není známa, ale podle účelu by nejspíš byla nastavena tak, aby odfiltrovala ze silnic i většinu střední třídy.
Lootah očekává, že takovéto zákazy zvýší vytíženost hromadné dopravy. To v Dubaji znamená "luxusní autobusy", taxíky a metro, které se má v dohledné době rozšiřovat. Tato vize se pochopitelně naplní, pokud lidé nebudou mít jinou možnost. Hovořit o nějaké svobodě však nelze ani náznakem. Návrh Hussajna Lootaha je zatím pouze na papíře, jakou má šanci na zavedení, je těžké spekulovat.
Dubaj však není jediným městem, které drasticky omezuje počet automobilů na silnicích. Peking v roce 2010 nastavil relativně jednoduchý limit na nové registrace na 150 tisíc za rok, tedy asi čtvrtinu toho, kolik registrací by proběhlo bez limitu. Cílem bylo snížit znečištění vzduchu, což je aspoň o trošku šlechetnější záměr, než uvolnit silnice bohatým. Jak to dopadlo, nemáme zprávy.
Policie v Dubaji jezdí kromě Veyronu třeba i Astonem One-77 nebo Brabusem G 63 AMG Widestar.
Zdroj: MotorAuthority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 5 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 58 minutami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 2 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 3 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 4 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva