Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ferrari GTC4 Lusso T s osmiválcem má překvapivý cíl: krást klienty Range Roveru
26.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová varianta čtyřmístného koníka cílí na mladší kupce. A má přetáhnout klientelu od Porsche, Bentley a překvapivě i od Range Roveru.
O příchodu osmiválcového Ferrari FF se mluvilo zejména na počátku roku v souvislosti s chystaným faceliftem. Dané spekulace přitom podpořila i samotná automobilka, která uvedla, že pro nás chystá překvapení. Tím ale nakonec nebyla nová pohonná jednotka, místo ní jsme se dočkali pouze odlišného názvu GTC4 Lusso. Pod kapotou modernizovaného vozu však i nadále odváděl svou práci atmosférický dvanáctiválec spojený s automatickou převodovkou a pohonem všech kol.
Zdálo se tedy, že osmiválec dorazí až ve zcela nové generaci, která se ukáže až v nové dekádě. O to větším šokem se proto ukázala nedávno odhalená verze GTC4 Lusso T, jenž bude výstavně debutovat na autosalonu v Paříži. Právě pod její kapotou se totiž objevil přeplňovaný motor. Je to přitom vůbec poprvé, kdy Ferrari nabízí některý ze svých modelů hned se dvěma agregáty. Mimo to jde také poprvé o spárování osmiválce a čtyř plnohodnotných sedadel.
Šéf australsko-asijského zastoupení značky Herbert Appleroth ovšem zmínil, že obě verze si navzájem nebudou krást zákazníky. „Kupec motoru V8 turbo je mnohem mladší. Tradičně je zájemcům o dvanáctiválce přes 45 let, mají již starší děti a vůz si užívají o víkendech, zatímco osmiválcová klientela se pohybuje v rozmezí 30 až 35 let, má mladší děti a vůz užívá velmi často, třeba na vyzvedávání ratolestí ze školky či při sportovních aktivitách.“
Ferrari přitom doufá, že svou novinkou odláká zákazníky vozům jako Bentley Continental V8 a Porsche Panamera. Stejně tak ovšem cílí i na kupce luxusních SUV, mezi které patří třeba Cayenne Turbo a Range Rover. „Verze s motorem V8 je značně univerzálním vozem, je mnohem oduševnělejší a také dynamičtější než varianta V12,“ dodává Appleroth. Ten zároveň uvedl, že cena novinky bude nižší než u stávajícího modelu.
Láci ovšem čekat nemáme, neboť „naše cena je vždy prémiová, protože máme prémiové výkony, prémiovou exkluzivitu a prémiovou kvalitu... je to přece Ferrari“. Uvidíme přitom, zda značka toto tajemství odhalí již v Paříži nebo až později. Aktuálně tak jen dodáme, že navzdory zmiňované univerzálnosti je GTC4 Lusso T pouze zadokolkou, což by zrovna zákazníkům Range Roveru vonět nemuselo...
Osmiválcové Ferrari GTC4 Lusso T se od dvanáctiválcové verze vizuálně neliší, změny je třeba hledat pod kapotou
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 10 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz