Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně

Exkluzivita a nedosažitelnost jsou dvě věci, a tak budoucí šéf Ferrari Sergio Marchionne výrobu navýší. Ovšem prý jen o dvoudveřové sporťáky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně

3.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Exkluzivita a nedosažitelnost jsou dvě věci, a tak budoucí šéf Ferrari Sergio Marchionne výrobu navýší. Ovšem prý jen o dvoudveřové sporťáky.

Pro Lucu di Montezemola byla tisková konference na letošním pařížském autosalonu vůbec poslední v barvách Ferrari. K 13. říjnu totiž předává kormidlo šéfovi koncernu Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionnemu. Ten byl samozřejmě ve městě nad Seinou přítomen rovněž, přičemž stejně jako bývalý asistent Enza Ferrariho promluvil k budoucnosti vzpínajícího se koníka. Ta by měla vykračovat stejnou cestou, jakou jí navigoval i Montezemolo, a tak trochu nechápeme důvod jeho odchodu.

Začněme ale pěkně od počátku tím, co nás nečeká. Ferrari totiž podle Marchionneho nebude následovat příkladu Lamborghini a nadále zůstane značkou vyrábějící pouze dvoudveřové sporťáky. Pokud tedy někdo toužil po SUV nebo čtyřdveřovém sedanu, pak na ten z Maranella může rovnou zapomenout. I když nikdy bychom neměli říkat nikdy. Luca di Montezemolo totiž dodal, že Marchionne SUV požadoval, ale tento nápad mu prý byl vymluven. Teď už mu jej možná nebude mít kdo vymlouvat...

Otázkou však zůstává, zda právě tomuto rozhodnutí můžeme věřit. Marchionne totiž na autosalonu popřel veškeré zvěsti, které se kolem něj a Ferrari v poslední době rozprostíraly. V žádném případě tak nemáme očekávat začlenění exkluzivní značky z Maranella do koncernu FCA, neboť „smísení krve by bylo fatalitou pro obě zúčastněné firmy“. Mimo to pak šéf Fiatu dodal, že v žádném případě neuvažuje o navýšení výrobní kvóty na 10 000 exemplářů ročně.

Zajímavé ovšem je, že určitého zvýšení roční produkce se dočkáme, a to na „úroveň, která je stále ještě považována za exkluzivní“. Stávající kvóta ale prý nedržela vozy na hranici exkluzivity, ale spíše za branami nedosažitelnosti, možnost koupě Ferrari prý připomínala virtuální realitu. A právě to by chtěl Marchionne změnit, což ve výsledku znamená, že Ferrari klidně bude vyrábět více aut než onu desítku tisíc kusů. Pokud se totiž každoročně do celého světa rozprostře třeba dvojnásobek, stále půjde o exkluzivní zboží.

To se ale opětovně dostáváme na práh spekulací, proto zpátky do reality, která rozhodně nebude spojena s výrobou motocyklů. Tato možnost se přitom začala v kuloárech přetřásat ihned poté, co si Ferrari patentovalo vidlicový dvouválec. Ten tak bude zřejmě licencován či případně poslouží ke zcela jiným záležitostem, než jsou jednostopé stroje.

S čím však počítat rozhodně máme, je návrat týmu Scuderia Ferrari na vrchol Formule 1. Otázkou však je, jakým způsobem se značka chce vyškrábat ze stávající nezáviděníhodné situace. Zvláště když v japonském paddocku nyní zaznívají zvěsti o tom, že na konci sezóny odejde Fernando Alonso, kterého by prý u Ferrari měla vyplatit navrátivší se Honda. To ale již Marchionne nikterak nekonkretizoval.


Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně - 1 - Ferrari 458 Speciale A zive 01Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně - 2 - Ferrari 458 Speciale A zive 02Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně - 3 - Ferrari 458 Speciale A zive 03Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně - 4 - Ferrari 458 Speciale A zive 04Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně - 5 - Ferrari 458 Speciale A zive 05Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně - 6 - Ferrari 458 Speciale A zive 06Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně - 7 - Ferrari 458 Speciale A zive 07Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně - 8 - Ferrari 458 Speciale A zive 08Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně - 9 - Ferrari 458 Speciale A zive 09Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně - 10 - Ferrari 458 Speciale A zive 10Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně - 11 - Ferrari 458 Speciale A zive 11Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně - 12 - Ferrari 458 Speciale A zive 12Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně - 13 - Ferrari 458 Speciale A zive 13Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně - 14 - Ferrari 458 Speciale A zive 14Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně - 15 - Ferrari 458 Speciale A zive 15Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně - 16 - Ferrari 458 Speciale A zive 16Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně - 17 - Ferrari 458 Speciale A zive 17Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně - 18 - Ferrari 458 Speciale A zive 18Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně - 19 - Ferrari 458 Speciale A zive 19Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně - 20 - Ferrari 458 Speciale A zive 20Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně - 21 - Ferrari 458 Speciale A zive 21Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně - 22 - Ferrari 458 Speciale A zive 22Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně - 23 - Ferrari 458 Speciale A zive 23Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně - 24 - Ferrari 458 Speciale A zive 24Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně - 25 - Ferrari 458 Speciale A zive 25Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně - 26 - Ferrari 458 Speciale A zive 26Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně - 27 - Ferrari 458 Speciale A zive 27Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně - 28 - Ferrari 458 Speciale A zive 28Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně - 29 - Ferrari 458 Speciale A zive 29Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně - 30 - Ferrari 458 Speciale A zive 30Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně - 31 - Ferrari 458 Speciale A zive 31Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně - 32 - Ferrari 458 Speciale A zive 32Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně - 33 - Ferrari 458 Speciale A zive 33Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně - 34 - Ferrari 458 Speciale A zive 34Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně - 35 - Ferrari 458 Speciale A zive 35Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně - 36 - Ferrari 458 Speciale A zive 36Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně - 37 - Ferrari 458 Speciale A zive 37Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně - 38 - Ferrari 458 Speciale A zive 38Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně - 39 - Ferrari 458 Speciale A zive 39Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně - 40 - Ferrari 458 Speciale A zive 40Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně - 41 - Ferrari 458 Speciale A zive 41Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně - 42 - Ferrari 458 Speciale A zive 42Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně - 43 - Ferrari 458 Speciale A zive 43Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně - 44 - Ferrari 458 Speciale A zive 44Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně - 45 - Ferrari 458 Speciale A zive 45Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně - 46 - Ferrari 458 Speciale A zive 46Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně - 47 - Ferrari 458 Speciale A zive 47
Slavnostní představení nového Ferrari 458 Speciale A bylo pro Lucu di Montezemola poslední velkou tiskovou konferenci v rudých barvách

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše