Jaguar touží po skalpu Porsche, ubít jej chce primárně PR a reklamou

Britská automobilka chce vyčnívat ovladatelností a výkonem. Myslet si to přitom má každý i bez toho, aniž by se vůbec za volant obou značek posadil.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Jaguar touží po skalpu Porsche, ubít jej chce primárně PR a reklamou

16.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Jaguar touží po skalpu Porsche, ubít jej chce primárně PR a reklamou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Britská automobilka chce vyčnívat ovladatelností a výkonem. Myslet si to přitom má každý i bez toho, aniž by se vůbec za volant obou značek posadil.

Německá automobilka Porsche je prakticky celým světem, odborným i laickým, považována za etalon v rámci sportovních vozů. A to i přes směr, jakým v poslední době míří. Právě tohoto přechodu k hybridům, turbodmychadlům, automatům a SUV by chtěl využít Jaguar, který by velmi rád současného krále sesadil z trůnu. Kupodivu navzdory faktu, že i tato značka chystá svůj první vlastní crossover a o takových atmosférických motorech si může nechat pouze zdát. Jak toho tedy chce dosáhnout?

„V prvé řadě chceme přesvědčit vás, novináře, ve druhé pak i zákazníky, že jsme značka, která vám dodá ty nejlepší řidičské zážitky za volantem,“ odpovídá na otázku Steven De Ploey, globální šéf britské automobilky. A rovnou dodává, že z davu hodlá Jaguar vyčnívat ovladatelností i výkonem. K tomu ale nejspíše povede ještě dlouhá cesta, neboť momentálně se Britové mohou pochlubit víceméně jen modelem F-Type, který navíc vznikl jako odpověď na Porsche 911.

Kultovním německým sporťákem se navíc hodlá inspirovat celé budoucí portfolio britského kupé a kabrioletu, čímž de Ploey naznačuje, že očekávat máme více variant. Koneckonců německá ikona je momentálně k dispozici ve více než dvaceti verzích, zatímco F-Type „pouze“ v patnácti, pokud v to počítáme veškerá možná provedení včetně modelů s pohonem zadních či všech čtyř kol, s manuální nebo automatickou převodovkou a pevnou i plátěnou střechou.

Jaguar tedy hodlá obsadit každé místečko ve sportovním segmentu, přičemž vytvořit chce i pár nových „skulinek“. Tím ale učiní jen malý krůček ke splnění svého snu, o daleko větší skok se podle De Ploeyho bude muset zasadit PR oddělení. To by mělo zákazníky přesvědčit, že Jaguar je skutečně lepším řidičským vozem než Porsche, aniž by přitom cílová skupina vyzkoušela vozy jedné či druhé zúčastněné značky.

Dá se tedy předpokládat, že kromě nových variací Jaguaru F-Type můžeme očekávat agresivní reklamní kampaň britské automobilky, která by navíc měla přinést ovoce i prodejnímu oddělení. V tomto směru ovšem De Ploey nečeká žádné zázraky, neboť naznačuje, že nehodlá prodávat dva miliony vozů jako takové BMW. I tentokráte ale chce, aby Jaguar byl vnímán jako ten „lepší“.


Jaguar touží po skalpu Porsche, ubít jej chce primárně PR a reklamou - 1 - Test Jaguar F-Type Coupe V6 S 2014 05Jaguar touží po skalpu Porsche, ubít jej chce primárně PR a reklamou - 2 - Test Jaguar F-Type Coupe V6 S 2014 03Jaguar touží po skalpu Porsche, ubít jej chce primárně PR a reklamou - 3 - Test Jaguar F-Type Coupe V6 S 2014 01Jaguar touží po skalpu Porsche, ubít jej chce primárně PR a reklamou - 4 - Test Jaguar F-Type Coupe V6 S 2014 08Jaguar touží po skalpu Porsche, ubít jej chce primárně PR a reklamou - 5 - Test Jaguar F-Type Coupe V6 S 2014 09Jaguar touží po skalpu Porsche, ubít jej chce primárně PR a reklamou - 6 - Test Jaguar F-Type Coupe V6 S 2014 10Jaguar touží po skalpu Porsche, ubít jej chce primárně PR a reklamou - 7 - Test Jaguar F-Type Coupe V6 S 2014 11Jaguar touží po skalpu Porsche, ubít jej chce primárně PR a reklamou - 8 - Test Jaguar F-Type Coupe V6 S 2014 12Jaguar touží po skalpu Porsche, ubít jej chce primárně PR a reklamou - 9 - Test Jaguar F-Type Coupe V6 S 2014 13Jaguar touží po skalpu Porsche, ubít jej chce primárně PR a reklamou - 10 - Test Jaguar F-Type Coupe V6 S 2014 20Jaguar touží po skalpu Porsche, ubít jej chce primárně PR a reklamou - 11 - Test Jaguar F-Type Coupe V6 S 2014 15Jaguar touží po skalpu Porsche, ubít jej chce primárně PR a reklamou - 12 - Test Jaguar F-Type Coupe V6 S 2014 18
Jaguar F-Type jsme vyzkoušeli v šestiválcovém i osmiválcovém provedení. Pokaždé jsme jej ovšem porovnáli s Porsche. Britové by ovšem nově chtěli, aby se situace obrátila

Zdroj: Motoring

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.