Jak v praxi funguje „diesel na benzin” od Mazdy? Jak zní a kolik bere paliva?

 | 95 příspěvků | 7.9.2017 Marek Bednář
Reagovat

Nepřihlášený JPP

Takže hrubý chod jako dies.. | 7.9.2017 18:43reagovat
avatar

Takže hrubý chod jako diesel a spotřeba o něco vyšší než diesel. Trochu mi uniká smysl. Největší výhoda benzínu hladký a jemný chod je v háji a spotřeba lepší není. Teda, to muselo dát příšernou práci. Přitom taková blbost, co?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený xps

Reakce na: Takže hrubý chod jako dies.. | 7.9.2017 19:39reagovat
avatar

Emise, emise, emise ...

Kromě toho kolik dieselů objemu 2.0 má výkon ke 200 koní a současně jezdí skutečně pod 6?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Elton Muck

Eh? A kde jsou ty řeči, že.. | 7.9.2017 19:44reagovat
avatar

Eh? A kde jsou ty řeči, že Mazda 3 má žrát 3,3??

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený W.O.Prscley

Reakce na: Emise, emise, emise ..... | 7.9.2017 19:48reagovat
avatar

takových dieselů je docela hodně

a navíc mají všechny tyto diesely krouťák o 200 Nm vyšší

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený W.O.Prscley

Reakce na: Emise, emise, emise ..... | 7.9.2017 19:50reagovat
avatar

NENÍ TO VZNĚTOVÝ MOTOR. Ve všech režimech je směs zapalována svíčkou, tedy je to ZÁŽEHOVÝ MOTOR. Mazda nevyřešila problém s nekontrolovaným vznícením paliva, toto je úkrok stranou. Na benzín úctyhodný výsledek ale už chápu proč Mazda diesely neruší. S nízkým kroutícím momentem o 200 Nm nižší než mají diesely to pohánět vozy SUV nemůže. Tedy může ale spotřeba půjde rychle nahoru.

Nepřihlášený W.O.Prscley

Reakce na: Eh? A kde jsou ty řeči, že.. | 7.9.2017 19:52reagovat
avatar

na ZÁŽEHOVÝ motor a BENZÍN docela dobrý

Nepřihlášený Pavel

Netusim, co je mineno dies.. | 7.9.2017 19:52reagovat
avatar

Netusim, co je mineno diesel a hruby chod. Mam v aute 3.0 diesel samozrejme s automatem a nic hrubeho tam necitim. Radi si plynule bez skubani...manual uz nechci ani videt. A spotreba? Zaprve ji neresim, palivo patri k nejlacinejsim tekutinam, ale v prumeru to ukazuje 33.5 MPG, tedy asi 8,5 litru

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Alien

Reakce na: Emise, emise, emise ..... | 7.9.2017 20:05reagovat
avatar

Audi A4 2.0 TDI vyroba 2015 140Kw prumerna spotreba 5,8l najeto pres 320000km a jsem velice spokojen.

Nepřihlášený radek burian

Audi A4 rv 2015 najeto pře.. | 7.9.2017 20:23reagovat
avatar

Audi A4 rv 2015 najeto přes 320000 ? To ses asi vetřelče překlep né ? Je rok 2017, to je 24 měsíců. Kolik jezdíš měsíčně?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kume

S 200 konovym benzínom jaz.. | 7.9.2017 20:23reagovat
avatar

S 200 konovym benzínom jazdiť za 5,5-6l je paráda...

Nepřihlášený JohnST

Ja by som este neplesal. K.. | 7.9.2017 21:12reagovat
avatar

Ja by som este neplesal. Kazdy spravny gazda vie co je Mazda.:-)

Nepřihlášený Jan

My jsme se před 40 lety uči.. | 7.9.2017 21:24reagovat
avatar

My jsme se před 40 lety učili, že je poměr benzínu a vzduchu v kilogramech. Copak se změnilo, že někdo píše v dílech? Vysvětlete mi to a nebo si doplňte vzdělání.

Nepřihlášený JPP

Reakce na: Emise, emise, emise ..... | 7.9.2017 21:50reagovat
avatar

1. Dvoulitrových dieselů kolem 190 hp je hafo, prakticky každý větší výrobce jej má. VW, Volvo, BMW mají i dieselové dvoulitry s výkonem kolem 240 hp.

2. V hatchbacku nižší střední dvoulitrový diesel jezdí za 6 v režimu popsaném v článku s prstem v nose.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Hajzlík

Reakce na: Emise, emise, emise ..... | 7.9.2017 22:02reagovat
avatar

Třeba tady, Mergl s přesně stejně výkonným dvoulitrovým dieselem v Ečku (143kW), tedy v autě o dvě třídy výše než je Ma3, jezdil za 5,6 v kombinaci.

http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstes t/mercedes-e-200-e-220-d-vergleich-12023412.html

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Hybrid

Vie rekuperovat energiu br.. | 7.9.2017 22:18reagovat
avatar

Vie rekuperovat energiu brzdenia? Nevie. Modernym hybridnym pohonom sa z principu nemoze vyrovnat ani spotrebou, ani emisiami.

Nepřihlášený memphis.unv

Můj 2,2 benzín bere při ek.. | 7.9.2017 22:42reagovat
avatar

Můj 2,2 benzín bere při ekonomické jízdě 9, při velmi svižné 11 a vůbec mě to nesere.

Hlavně že jede tak krásně jemně tak se točí

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Karel

Reakce na: Můj 2,2 benzín bere při ek.. | 7.9.2017 22:53reagovat
avatar

Ano,hlavní výhoda benalu pro určitou skoupinu lidí je nesrovnatelně sametovější chod než u dieselu, zvláště rozdíl mezi čtyřválci je nebe a dudy. Pokud Mazda tuto hlavní výhodu pohřbila ve jménu spotřeby, tak pohřbila benzíňák, protože na spotřebu je diesel a tenhle kočko pes vlastně přebírá hlavní nevýhodu dieselů (prasecký chod).

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: takových dieselů je docela.. | 7.9.2017 23:06reagovat
avatar

400nm pri 2000 je menej ako 220 pri 4000

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený d@rkWolf

Tady některý evidentně nep.. | 7.9.2017 23:59reagovat
avatar

Tady některý evidentně nepochopili základní fakt - JE TO BENZÍN, ne nafta, co patří do traktoru a kterou Vám MILOVANÁ EU do pár let ZAKÁŽE.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený d@rkWolf

Reakce na: Ano,hlavní výhoda benalu p.. | 8.9.2017 00:02reagovat
avatar

S diesely v osobních autech je konec, to je neodvratitelnej fakt(leda, že vystoupíme z EU) a kluci zelený a evropský se s nadšením postarají, aby byl konec nejen s novými, ale i s těmi, co teď jezdí-i kdyby Vám je měli nechat odtáhnout přímo od baráku, aniž by se Vás ptali.

Nepřihlášený JaRy

Jak už jsem tady hned při.. | 8.9.2017 06:01reagovat
avatar

Jak už jsem tady hned při bombastickém oznámení mazdy odhadl je to typický japonský podfuk. A dokonce větší než jsem si myslel. Myslel jsem si, že v nějakých pracovních podmínkách skutečně běží ve vznětovém režimu, ale on neběží nikdy. Je to režim s vrstvenou směsí jak jej známe z motorů FSI z doby cca před dvanácti lety !!!!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený jirka

Reakce na: Takže hrubý chod jako dies.. | 8.9.2017 07:08reagovat
avatar

Mel jsem trilitr atmo 200 koni spotřeba cca 10.5. Tady to zere o dost min. Slušný pokrok

Nepřihlášený XXXXX

Dvacet největších nákladníc.. | 8.9.2017 07:34reagovat
avatar

Dvacet největších nákladních lodí světa produkuje stejně emisí jako miliarda automobilů. Těch opravdu velkých lodí je cca 60 tisíc, kde je ten bůh emise teď? Jasně! V prdeli a v Europarlamentu což je totéž.

Nepřihlášený Folio

Reakce na: Tady některý evidentně nep.. | 8.9.2017 07:52reagovat
avatar

Základní fakt jsi nepochopil ty, zelené hlávky v EU zakáží jak dieselový tak benzínový motor a to tak, že zároveň, je to evidentní z prohlášení politiků jednotlivých zemí "o zákazu prodeje spalovacích motorů od 2025, 2030, 2035 etc.".

Zobrazit reakce..

ÄŚiÄŤo

JaRy, pred TSI bolo ešte G.. | 8.9.2017 08:25reagovat
avatar

JaRy, pred TSI bolo ešte GDI...

Nepřihlášený oh.c!

Reakce na: Základní fakt jsi nepochop.. | 8.9.2017 08:42reagovat
avatar

Přesně tak. Různí "melounci" napříč zeměmi EU se "přetahují" o prohlášení jak a kdy zakáží spalovací motory. Spalovací motory jsou přece "fuj" to je to co si o nich část veřejnosti myslí. Nesporným faktem je, že někteří výrobci tomu "excelentně" pomohli.

Souvisí to s "bojem" proti CO2. Stačí si dohledat něco na téma Pařížská dohoda neboli COP21. Cituji např.: "Ambicí koaliční vlády ČSSD, ANO a KDU-ČSL je schválit COP21 do konce tohoto volebního období".

A jelikož třeba Němci mají plánování a regulace v krvi, už mají "akční" plán jak na to. Mohu z tohoto plánu "vypíchnout" třeba věc, že doprava má být v EU v roce 2050 tzv. "bezfosilní". Polovinu spotřebu primární energie prostě škrtli, "páč" se "prý" prostě ušetří.

Odbočím - nerad bych se mýlil, ale pokud budete začínat stavět po r.2020, tak bude muset mít pouze pasivní dům. Jsou limitované příkony u vysavačů. Ta legislativa kolem nás již pěkně bují.

Ale zpět k dopravě. I přes zmíněný optimismus v podobě "bezfosilní" dopravy zmiňují němečtí soudruzi pouze cca 25 % vozidel bude čistě na baterie. Takže jinak řečeno v roce 2050 stále budeme (dle německého plánu) používat ve valné většině spalovací motory, které ale budou spalovat tzv. e-paliva. Takže uvidíme resp. uvidíte :-).

Jak vidno i oni "političtí zakazovači" jsou lehce mimo protože v součinnosti neexistuje zdroj levnější energie než jsou uhlovodíková paliva. Ale oni na to přijdou :-(.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený JaRy

Reakce na: Jak už jsem tady hned při.. | 8.9.2017 08:46reagovat
avatar

Jenom doplním motor FSI pracoval ve stejném směšovacím poměru 1:40 až 1:50 už v roce 2004.

Nepřihlášený

Re: JaRy motor FSI pra.. | 8.9.2017 09:52reagovat
avatar

Re: JaRy

motor FSI pracoval ve stejném směšovacím poměru 1:40 až 1:50 už v roce 2004

Jenže DNES je rok 2017 a motor FSI tak pracovat už nemůže :-/

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený W.O.Prscley

Reakce na: Přesně tak. Různí "melounc.. | 8.9.2017 10:06reagovat
avatar

oh.cz: zlatá pravda, vytesat do kamene - uvidíme zda budou melouni (navrch zelení, uvnitř rudí) pořád tak populární v Dočlandu po volbách, myslím že jejich slunce poněkud zapadá - nenacházení dost témat a popudili veřejnost podporou nelegální migrace

Nepřihlášený W.O.Prscley

Reakce na: Jak už jsem tady hned při.. | 8.9.2017 10:11reagovat
avatar

Neoznačoval bych to za podfuck. Vzpomeň na Járu Cimrmana - někdo musí vyzkoušet ty slepé uličky ........ jen by se neměli stále snažit klamat veřejnost - není to vznětový motor - je to motor zážehový, docela podobně jako FSI i když vrstvená směs tam určitě není, ten tlak vzduchu směs rozvíří, směs je homogenní

Pouze se jim podařilo směs více stlačit a mohou tím pádem použít chudší směs a ušetřit palivo

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený V12

Reakce na: 400nm pri 2000 je menej ak.. | 8.9.2017 10:12reagovat
avatar

Pokial viem, tak 400 je vzdy mensie cislo, ako 220. Pisal si Nm. Pokial budes pisat o kW, moze ale aj nemusi to byt inak. Mam benzinovych 320 od 2000 do 4800 a som spokojny, 400 Nm naftam utekam s prstom v nose, pretoze oni tych 400 Nm maju od 2000 do 2500, ja takmer do 5000 :)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený V12

Reakce na: Pokial viem, tak 400 je vz.. | 8.9.2017 10:14reagovat
avatar

samozrejme 400 je vzdy VACSIE cislo.

Sorry za preklep.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Michal

Reakce na: Třeba tady, Mergl s přesně.. | 8.9.2017 10:20reagovat
avatar

Dnes samy autoguru..:-) za kolik ze bude diesel jezdit na kratke useky do 10ti km ve meste 8-10 ... Z ceho bych mel spise obavu jak se bude chovat v dlouhodobem provozu vice nez 3 roky, jak velky vliv bude mit opotrebeni cidel jako je vaha vzduchu atd.

Nepřihlášený JaRy

Reakce na: Re: JaRy motor FSI pra.. | 8.9.2017 10:33reagovat
avatar

To co japonci předvádí je jenom barnumská reklama. Technicky nic nového nepředvedli. Je to pouze kopie a opakování.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

"do uvedení motoru SkyActi.. | 8.9.2017 10:49reagovat
avatar

"do uvedení motoru SkyActiv-X na trh zbývají ještě skoro dva roky"

Tyhle prototypy možná ještě nedosahují slíbených 3,3. Možná to je/byl taky slib pro úředníky EU podle jejich bývalé metodiky měření.

Nepřihlášený kolemjdoucí 2

Reakce na: 1. Dvoulitrových dieselů k.. | 8.9.2017 11:59reagovat
avatar

Ano, je, a ještě žádný neujel ani benzínové atmosféře 1.8l / 66kW s dobře odstupňovanou převodovkou a točivým motorem - protože potřebují řadit nejmíň 2x tak často. Vždycky čumí jak telata, že do povolených 90 km/h nenajeli navíc ani metr (pak už mě nezajímají, ale kdysi na dálnici vyzkoušeno, že to tak jde držet klidně do 150), poodjet dokázala akorát Audi s motorem 3.0TDI.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Netvrdila mazda ze nebudou.. | 8.9.2017 12:01reagovat
avatar

Netvrdila mazda ze nebudou delat preplnovany benziny? Ja tam vidim kompresor... Takze je to vpodstate tsi z roku 2004

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený AndreasCZ

Reakce na: Neoznačoval bych to za pod.. | 8.9.2017 13:16reagovat
avatar

Je to hybrid mezi zazehovym a spalovacim procesem. Nebal bych se podepsat pod to, ze pracuje castecne ve vznetovem rezimu. Jedine, co tady lidi vesmes drasa je to, ze ten vznetovy proces v celem objemu je iniciovan malym vybuchem blizko svicky od jiskry.

Jinymy slovy u zazehoveho motoru hori smes od svicky. Zde u tohoto motoru hori v nekterych rezimech v celem objemu (jako u dieselu). Iniciace neni zpusobena zvysenim tlaku diky pistu (jako u dieselu), ale razovou vlnou od vybuchu iniciovaneho svickou.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený diesel

Reakce na: Netusim, co je mineno dies.. | 8.9.2017 13:28reagovat
avatar

Tak proc mas ropaka, kdyz neresis palivo? Jedine mne napada, ze firma zakazuje kupovat benzin.

Nepřihlášený W.O.Prscley

Reakce na: samozrejme 400 je vzdy VAC.. | 8.9.2017 13:54reagovat
avatar

V12: Nějak sis nevšiml že s Tebou nikdo nezávodí ......... :-) :-) :-) :-) :-)

Nepřihlášený W.O.Prscley

Reakce na: Netvrdila mazda ze nebudou.. | 8.9.2017 13:56reagovat
avatar

Mazda říká že to není kompresor ......... :-) :-) :-)

Nepřihlášený W.O.Prscley

Reakce na: Ano, je, a ještě žádný neu.. | 8.9.2017 13:58reagovat
avatar

Kolemjdoucí 2: no měl jsem v UK půjčenou jednu takovou atmosféru v benzínu 1,8 66 kW a byl to opravdu zoufalý pokus, to by neujelo ani Trabantu

Nepřihlášený JaRy

Obzvláště moderní 1,8tfsi.. | 8.9.2017 14:13reagovat
avatar

Obzvláště moderní 1,8tfsi by s tím neměl vůbec žádný problém a je to jen otázkou softu a asi by to zvládl i zdatnější čiptunér..... problém, proč tento "mazda vnětový" režim opustili u VW byly vysoké emise NOx, které se pojí se spalováním chudých směsí, což je problém vznětových motorů na naftu. To byl problém, proč to kolem roku 2007 opustili.

Jak je známo obvyklé "japonské" zpoždění je 10 až patnáct let. Je to dáno tím, že japoncům trvá těch deset let než to přežvýkají.

V případě mazdy a jejích motorů skyactiv je to opět těch deset let. Nejprve představili kopii motoru 2,0FSI a následně kopii 2,0FSi s vrstvenou směsí.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Kazdej kdo si tady honi na.. | 8.9.2017 14:29reagovat
avatar

Kazdej kdo si tady honi na 400nm u tdi, uvedomte si ze vykon = otacky . kroutak, to znamena ze benzin velkej kroutak nepotrebuje ma totiz vykon a otacky

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený MK

Reakce na: Obzvláště moderní 1,8tfsi.. | 8.9.2017 14:34reagovat
avatar

Ty jsi z těch Japonců vážně hotovej, leží ti tak v žaludku, že na nic jiného než stálé opakování jejich zaostalosti se nezmůžeš.. :)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Twan

Všicni brečíte že diesel m.. | 8.9.2017 15:51reagovat
avatar

Všicni brečíte že diesel má krouťák a bla bla bla....jenomže tenhle motor je na benzín a reálná spotřeba je parádní! Každý kdo jezdí s benzinem to ví, jen chcrochťáci tady pindaji aby jim to náhodou nepředběhlo jejich traktor...Už se těším jak bude čistý vzduch až vám ty auta na naftu zakážou, třeba se pak dovzděláte o opravdových motorech určených do auta, ne do kamionu nebo traktoru...

Nepřihlášený

Reakce na: To co japonci předvádí je.. | 8.9.2017 16:31reagovat
avatar

Stejným technologiím říkají různé automobilky jinam (třeba 4x4 4Matic)

Jak už někdo psal, před FSI bylo taky GDI.

Režim s vrstvenou směsí měla Honda CVCC před víc než 40-ti lety. Dnes to má DI a obejde se to bez speciálního ventilu.

Mazda technicky zvládá vznícení obsahu extrémně chudé směsi (která je homogenní, ne vrstvená), zapálením malinkatého množství stechiometrické směsi svíčkou. To není hoření šířící se od svíčky jako v FSI!.

Nepřihlášený

Reakce na: Obzvláště moderní 1,8tfsi.. | 8.9.2017 16:31reagovat
avatar

Ty jeden koncernový onanisto, Japonci totiž rádi počkají, až se nové věci vyzkouší na zákaznících jiných značek a pak to přeberou nebo upraví si na základě zkušeností z pole. Všechno nejlepší na světě totiž není jen z Německa. A to nepíšu jako majitel japonského vozu. Například ona kultovní TDi taky není tak úplně záležitostí koncernu VW, víme?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený JaRy

Reakce na: Ty jsi z těch Japonců vážn.. | 8.9.2017 16:31reagovat
avatar

Přeci je nebudu za to systematické pajcování a lhaní chválit. Já naopak nechápu ty servilní obdivné reakce.

Tobě nevadí, že si z tebe dělají legraci :

Nejdřív vypustí do médií bombastickou zprávu o motoru Skyactive X, který je první vznětový motor na benzín na světě a který v roce 2019 bude nasazen do produkčního auta a který je naprostým průlomem s nízkou spotřebou vysokým výkonem....

Za dva týdny vypustí informaci se strohým popisem, kde je patrné, že tam je svíčka.....

Za další dva týdny vypustí informaci, že na vznětový režim to jede jen někdy.

Za další dva týdny vypustí informaci, že to ve vznětovém režimu nejede nikdy.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jelito

Reakce na: Netusim, co je mineno dies.. | 8.9.2017 16:45reagovat
avatar

Co má společného hrubý chod motoru s převodovkou??.. Až se udělaš, tak za sebou zhasni a zavři!

Nepřihlášený Jelito

Reakce na: Audi A4 rv 2015 najeto pře.. | 8.9.2017 16:47reagovat
avatar

Nerýpej do něho, nebo začne smrdět těma hovnama ještě víc...

Nepřihlášený

Reakce na: Přeci je nebudu za to syst.. | 8.9.2017 18:06reagovat
avatar

Ta svíčka může být použita spíše pro zajištění přesnějšího časování vznícení té extrémně chudé homogenní (ne vrstvené) směsi.

Nepřihlášený ACE

To je zase komedie, kolik.. | 8.9.2017 18:21reagovat
avatar

To je zase komedie, kolik kok.tů už dopředu ví jak Mazda vlastně jde špatným směrem, jak to nikdo chtít nebude, jak to bude stát celý za prd. To je jak snůška poserů, co se děsí, že jim jejich vágn zastará nebo co, nebo jste všichni špičkový inženýři či věštci. Před pár lety takový bezmoci vyřvávali, že v Toyotě je to snůška amatérů a hlupáku, jelikož rozjíždějí hybridy a ejhle, Toyotě to tak nějak funguje, že a lidi to dokoce kupujou a to dokonce čím dál víc a dokonce je to pomalu cenově výhodnější než ta vaše smradlavá nafta. Pro ty pomalejší, Mazda se s Toyotou lehce provázala, já vím vy víte že to bude na hovno, že 6x přeplňovanej půllitrovej dvouválec je správná cesta. Ale já jsem rád, že se našel někdo kdo dokáže jít svou cestou (nebo dokonce několika cestama) a nejde jen tupě s davem a .....počkám si na skutečnej výsledek a ne na spekulace bandy hospodskejch všeználků.

Nepřihlášený

Reakce na: Ty jeden koncernový onanis.. | 8.9.2017 18:32reagovat
avatar

Právě ses vepsal na první místo černé listiny koncernových onanistů.

Dovolil sis zpochybnit svatořečené TDI.

Japonci jsou přece ve všem poslední, nic neumí a jenom kopírujou.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Petr Klivar

Reakce na: Kazdej kdo si tady honi na.. | 8.9.2017 19:00reagovat
avatar

Toto není tak docela pravda , když máte výkon a krouťák ve votáčkách , tak musíte více řadit abyjste ten krouťák dostal na kola a čím větší otáčky tím méně času k prohoření paliva rovná se vyšší spotřeba a tudíž nižší účinnost .Zkuzte někdy chtít po prodejci graf specifické spotřeby g/kW - téměř nikdo vám jej nedá , protože by jste viděli tu žravost.

Nepřihlášený I.Kočka

Redakci. Velmi pochybuji,.. | 8.9.2017 19:22reagovat
avatar

Redakci.

Velmi pochybuji, že jste chytřejší.

Byl by to zázrak.

Nepřihlášený

Reakce na: Právě ses vepsal na první.. | 8.9.2017 21:34reagovat
avatar

Jak si napsal ... Teď zasloužím veřejné lynčování před nějakou útulnou hospůdkou ...

Nepřihlášený

vysvětlení odlišnosti SPCC.. | 11.9.2017 10:05reagovat
avatar

vysvětlení odlišnosti SPCCI vs HCCI

http://autobible.euro.cz/mazda-skyactiv-x-temer-diesel -benzin-vyzkouseli-jezdi-praxi/

Nepřihlášený

vysvětlení odlišnosti SPCC.. | 11.9.2017 10:07reagovat
avatar

vysvětlení odlišnosti SPCCI vs HCCI

http://autobible.euro.cz/mazda-skyactiv-x-temer-diesel-ben zin-vyzkouseli-jezdi-praxi/

Nepřihlášený

autoforum má zablokovaný o.. | 11.9.2017 10:11reagovat
avatar

autoforum má zablokovaný odkazy, pro vysvětlení odlišnosti SPCCI vs HCCI platí adresa bez mezer

http://autobible.euro.cz/mazda-skyactiv-x-temer-diesel-ben zin-vyzkouseli-jezdi-praxi/

Nepřihlášený autoforum blokuje odkazy

pro vysvětlení odlišnosti.. | 11.9.2017 12:45reagovat
avatar

pro vysvětlení odlišnosti SPCCI vs HCCI (při odpolední siestě) platí adresa dole bez mezer

http://autobible.euro.cz/mazda-skyactiv-x-temer-die sel-benzin-vyzkouseli-jezdi-praxi/

Nepřihlášený Aleš K.

Tedy, no tedy... samé tedy.. | 13.9.2017 03:25reagovat
avatar

Tedy, no tedy... samé tedy, díky, který... Raděj ještě počkám - na lepší češtinu.-

Nepřihlášený Moik

Reakce na: Ano, je, a ještě žádný neu.. | 17.9.2017 16:10reagovat
avatar

Jenže srovnáváš 1.8 s dobře odstupňovanou převodovkou s diesel seškrceným dlouhými převody. Je snad jasné, že kdyby byl naladěn jako tvoje 1.8 bude se 140kW jinde, než s 66

Nepřihlášený Moik

Reakce na: Je to hybrid mezi zazehovy.. | 17.9.2017 16:29reagovat
avatar

Podle toho, jak se na to kdo podívá. Mercedes vyvíjel opravdu benzínový motor s řízenými samozápaly. A já jsem myslel, že Mazda jako první přijde na trh s motorem, který sice jen za určitých podmínek, ale takto bude opravdu fungovat. Ale nepřišla - takže za mě taky spíš marketing než převrat.

Ecoboost, TSI atd. podle mě taky funguje tako. Směs ve válci před zapálením je rozdělená na několik druhů a zapálená je jen určitá v okolí svíčky.

Nepřihlášený Xxx

Reakce na: samozrejme 400 je vzdy VAC.. | 17.9.2017 17:59reagovat
avatar

400 nemusi byt viac, lebo je to na motore a nie na kolesach. Medzi tym je namontovany staly prevod (znizuje moment diseselu na cca. 3/5) a samozrejme nasobic/delic momentu zvany prevodovka.

Nepřihlášený JaRy

Jak jsem se náhodou dočetl.. | 18.9.2017 06:25reagovat
avatar

Jak jsem se náhodou dočetl na mazda fóru, tak oni vlastně nejsou schopni vyrobit běžný motor. Touhle barnumskou reklamou se snaží zamáznout svůj megaprůser.

http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?f=805&t =1263048

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Melda

proč nejít stejnou cestou.. | 20.9.2017 10:37reagovat
avatar

proč nejít stejnou cestou jako na druhé straně Atlantiku, tam se drží stále velkoobjemových více válcových atmosfér, a vědí proč, spotřeba srovnatelná váha také životnost násobně delší, jen se nevejdou do nesmyslných limitů evropských úředníčků, pro mě jako zákazníka je v nových motorech jen hromada zbytečných kurvítek, neboť co tam není nerozbije se...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Pepa

Reakce na: Přesně tak. Různí "melounc.. | 23.9.2017 11:00reagovat
avatar

S tou odbočkou: Ano, s tím pasivním domem to mohu potvrdit, je tomu skutečně tak a dokonce si myslím, že to má být i o rok dříve. Doplním si vlastní odbočku: Když se dnes jdete podívat do některého z autosalonů, tak tam máte u každého vozu cedulku s technickými údaji a mezi nimi i gramáž CO2 na km a dole pod tím je poznámka, že CO2 je skleníkový plyn, který je škodlivý a přispívá ke globálnímu oteplování nebo tak nějak. Dovolím si argumentovat, že EU zde předvádí doslova paniku před CO2, přičemž jí každý vydechuje (člověk, zvíře, rostlina bez světla), a mimochodem i elektromobily budou moci za tvorbu CO2 (většina elektráren spaluje uhlí a při tom vzniká také CO2 a že by se kompletně přešlo na jádro nebo větrné elektrárny nebo slavné solární elektrárny na polích, to se asi nestane, takže se pouze malé emise na více místech přemístí do lokálního zdroje a zato tam bude nedýchatelno zcela určitě, nehledě na to, že přenosová síť není na zátěž ani těch 25% elektromobilů v ČR dimenzovaná), navíc úředníci jaksi nechápou, že CO2 má dvě základní vlastnosti - je těžší, jak vzduch, takže se nedostane k ozonové vrstvě a nemůže jí tedy poškodit a také to, že fotosyntézou se přemění na kyslík, tedy jde akorát o to nekácet deštné pralesy a ty by tento problém měli vyřešit. Další zajímavostí je to, že planeta prošla několikrát dobami oteplování a ochlazování, kde není zcela jednoznačné, zda-li CO2 vyvolává oteplování planety nebo přirozené oteplování vyvolává CO2, to člověk to oteplování patrně pouze uspíšil, tedy i geosystém si s tím patrně poradí, jen úředníci za to schovávají svá lobby. Jestliže totiž se má planeta ohřívat (v daleké budoucnosti má být Země spálena Sluncem) a ledovce mají tát tak jako tak, tak ikdyby neexistovala doprava na fosilní paliva, tak pak s tím nic nejsme schopní stejně udělat a jen se tu snažíme vymýšlet věci, kterým ty emise ještě zvyšujeme (výroba elektrické energie do elektromobilů, baterie do elektromobilů, baterie do vozů s ksindlovským start-stop systémem, výroba dílů na generálky motorů vozů se start-stop systémem, apod.). Mimochodem pařížskou dohodu prý už senát a parlament schválil a čeká na podpis prezidenta, takže škoda, že tam není Klaus, poněvadž by určitě dal veto a pro jistotu rozpustil vládu...

Nepřihlášený Pepa

Reakce na: proč nejít stejnou cestou.. | 23.9.2017 11:24reagovat
avatar

Je tomu tak, protože patrně je za oceánem mnohem menší koncentrace politiků a úředníků a také tam politici dělají to, co chce většina běžných občanů, protože znají dobře historii. Jinak osobně si myslím, že se na všechny dopady těchto regulací příjde, že to je ještě horší, a zjistí se, že zkrátka nic není bezemisní a vrátí se éra víceválcových atmosfér. Takové to, že bude konec dieselů a konec benzínů a konec kdoví čeho všeho, to je v současné době utopie.

Nepřihlášený Rob!

Reakce na: Jak jsem se náhodou dočetl.. | 23.9.2017 11:54reagovat
avatar

No to je megaprůser.

Přesto tu reklamu by Mazda dělala tak, jako tak. Pracuje na tom dlouho a novinka to je. Oproti FSI od VW, kde se šíří plamen vstvenou směsí od svíčky, v SPCCI svíčka zapálí směs ve svém nejbližším okolí, což zvýší (už tak vysoký) tlak ve válci, čímž se zbylá homogenní směs prakticky současně vznítí. Ta kontrola HCCI svíčkou bude spočívat v přesném časování vznícení homogenní směsi.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Lukin

Jenom idiot napise diesel.. | 23.9.2017 13:04reagovat
avatar

Jenom idiot napise diesel na benzin. Je to vznetovy motor spalujici benzin.

Dneska muze delat novinare kdejaky blbec.

Nepřihlášený Karel

Reakce na: Audi A4 rv 2015 najeto pře.. | 24.9.2017 22:06reagovat
avatar

500 denně není zase tak moc, pokud je práce spojená s cestováním, rozvoz zboží a pod.

Nepřihlášený

Reakce na: Ano,hlavní výhoda benalu p.. | 25.9.2017 18:09reagovat
avatar

Mazda hlavní výhodu benzíňáku, sametovější chod než u dieselu, ve jménu spotřeby nepohřbila, to pohřbila EU.

Mazda se snaží, v rámci možností (daných EU, jinde zase nějakým Federálním úřadem pro dopravu, apod.), spíše o přežití motorů s vnitřním spalováním.

A pochopitelně o sebe - kde zakáží deisely, bude nabízet i SPCCI, oproti ostatním s cca 15% nižší spotřebou - zajímavá nabídka ;-)

Nepřihlášený Karel

Já bych se rád dověděl, pr.. | 25.9.2017 19:31reagovat
avatar

Já bych se rád dověděl, proč není možné použít princip vznětového motoru tak, že se bude vstřikovat nikoliv nafta, ale benzín. Aby bylo jasno, nemíním dělat chytrého a říkat že se divím, že to nikoho zatím nenapadlo. Opravdu bych rád dostal vysvětlení, proč to nejde. Najde se někdo, kdo to umí vysvětlit?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Já bych se rád dověděl, pr.. | 25.9.2017 20:22reagovat
avatar

Mno. Zjednodušeně lze pro benzín říci, že jeho prodleva vznícení by byla dlouhá a v okamžiku vznícení by ve spalovacím prostoru bylo rozprášeno velké množství paliva. To způsobí, že se současně vznítí velké množství paliva, což zapříčiní příliš rychlý nárůst tlaku ve spalovacím prostoru motoru. To má za následek příliš „tvrdý chod“ motoru a jeho hlučnost.

Nepřihlášený

Reakce na: No to je megaprůser. Přes.. | 23.10.2017 10:29reagovat
avatar

...

Nepřihlášený Rob!

Reakce na: Já bych se rád dověděl, pr.. | 23.10.2017 12:16reagovat
avatar

Automobilový benzín charakterizuje oktanové číslo. Motorovou naftu zase číslo cetanové.

Oktanové číslo udává odolnost paliva proti detonačnímu hoření. Cetanové zase jeho vznětlivost. Jde tedy o opak.

Vznětlivost benzínu je nízká, extrémní kompresní tlak a teplota by měla ale zaručit jeho vznícení po vstříknutí. Při takovém tlaku ale zisk vyšší tepelné účinnosti asi přebije pokles té mechanické (vyšší tření pístních kroužků, aj). Vysoké tlaky si vyžádají silnější konstrukci motoru, který tak bude těžký, nejen pro provoz, i pro výrobu a jeho cenu.

Vznětový motor je navíc výhodnější až při určitém nájezdu, kdy jeho vyšší cenu přebije nižší spotřeba.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
b_468_60.gif

Autobazar

zobrazit vše


Reklama