Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jak vypadá auto s 1,6 milionu km ujetými za 9 let? Podívejte se
27.7.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Aby auto jezdilo po 9 let v průměru skoro 180 tisíc km ročně je krajně neobvyklé. Už o něm byla řeč, teď si ho můžeme řádně prohlédnout.
Nájezd 200 až 300 tisíc kilometrů je u starších aut docela běžnou věcí a v inzerci se objevují i auta se čtyřmi, pěti, šesti stovkami tisíc najetých kilometrů. Ukazujeme vám je pravidelně, někdy to na nich vůbec není vidět, jindy jsou po extrémních nájezdech pořádně zhuntovaná. To jsou ale všechno „jen” statisíce - aby člověk potkal vůz, který má za sebou milion mil, tedy víc než 1,6 milionu kilometrů, navíc za pouhých 9 let, není vůbec běžné. Tím méně, aby za celou tu dobu měl vůz svou původní převodovku i motor.
Přesně to je ale případ Toyoty Tundra z roku 2007, kterou si jako novou koupil Victor Sheppard. Psali jsme o ní již dříve, tenhle příběh se do novin dostal v květnu. Tehdy to ale byla spíše zajímavost a informací i fotek auta samého bylo minium - nyní o tomhle autě víme mnohem víc.
Jednak víme, k čemu sloužilo - Sheppard jezdil jako expresní doručovatel pro ropné společnosti. Vozil čerpadla, nástroje, náhradní díly, prostě cokoliv, co mohla potřebovat firma zabývající se těžbou či zpracováním ropy. Auto tedy nebyla žádná dálniční primadona, ale pořádný pracant. A když se podíváte na jeho korbu, je to na něm i dobře vidět.
V průběhu onoho milionu mil samozřejmě probíhala řádná údržba, olej v motoru se např. měnil 117x, tedy zhruba jednou měsíčně. Dvakrát byl vyměněn rozvodový řetěz 4,7litrového osmiválce pod kapotou, jednou k tomu i vodní pumpa a jednou alternátor. A v nějakých 770 tisících mílích (cca 1,2 milionu km) bylo potřeba opravit zpětný chod na převodovce, to je údajně všechno.
Sheppard jezdil na servis k autorizovanému dealerovi, takže o voze jsou podrobné záznamy. A když Toyota zjistila, že má najeto milion mil, začala se jím víc zabývat. Nancy Banks, senior-manažerka strategického plánování, zavolala Mikovi Sweersovi, šéfinženýrovi pro modely Tundra a Tacoma. Zeptala se ho, jestli chce tohle auto koupit, a on okamžitě odpověděl, že ano. Po posvěcení vice-prezidenta Toyoty Billa Faye, který ale v podstatě nechal rozhodnutí na Sweersovi, bylo Sheppardovi nabídnuto odkoupení.
Důvod je jednoduchý - Sweers chce auto rozebrat do posledního šroubku a zjistit, jak jsou na tom komponenty po takhle masivní náloži kilometrů, navíc velmi často s nákladem na korbě a/nebo se zapřaženým přívěsem. Victor Sheppard by nic takového iniciovat nezkoušel, jak sám říká - má své auto rád a jezdil by s ním klidně dál, kdyby za ním nepřišla Toyota a nechtěla ho od něj koupit, resp. vyměnit za zbrusu novou Tundru. Odmítnout úplně nové auto zdarma je za těchto okolností pochopitelně trochu hloupost, takže to neodmítl.
Na téhle výměně je několik dalších pozoruhodností, jako např. hodnota, kterou podle Toyoty má Sheppardova stará Tundra - 8 tisíc dolarů, tedy asi 197 tisíc korun. Po milionu mil to je velmi dobré číslo, zejména vezmeme-li v potaz, že v roce 2007 měla ceníkovou cenu zhruba 27 tisíc dolarů, tehdy asi 553 tisíc korun. Podle Shepparda je také nevýhodou nového auta, že nemá měnič CD a do držáku nápojů se nevejde litrová láhev Gatorade.
Na fotkách níže si můžeme konečně detailně prohlédnout opotřebení vozu. Zvnějšku toho mnoho není - něco na přídi a ochraně spodku, např. boky vozu vypadají netknuté. Interiér je samozřejmě opotřeben více, najeté kilometry jsou vidět zejména na sedačkách a volant nese známky používání též viditelně, ovšem stále je v relativně slušném stavu - zejména s přihlédnutím k tomu, že se bavíme o autě co 40krát objelo svět a Victor Sheppard není zrovna střízlík. A jeho práce má daleko k čisté. Velmi opotřebovaná je už zmíněná korba, která údajně většinu času vozila náklad.
Mika Sweerse zajímá, jak vypadá auto, které po takhle dlouhou dobu opravdu pracovalo. Co zjistí, nevíme, ale z indicií soudíme, že vůz je stále ve slušné kondici. Opotřebení všeho je samozřejmé, jak moc ale jsou konkrétní díly opotřebované, v jakém stavu jsou svary, to všechno bude předmětem zkoumání. Pokud se o výsledky Toyota podělí, rádi je zmíníme i my...































Tohle auto rozhodně nevypadá jako nové, na neskutečných 1,6 milionu pracovních kilometrů je ale dost zachovalé. Tím spíše, že je prakticky celé původní, včetně motoru a převodovky
Zdroj: TFL Truck
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Firma ubalila další facku Mercedesu. Céčku dala motor V8, který se do něj prý „nevejde”, navíc připomíná ikonické EVO II
15.8.2025Fascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Čínská Octavia se začala prodávat v novém a pro Škodu je to další rána. Ještě víc než dřív nabízí za pouhých 300 tisíc Kč
16.8.2025BMW posílá na věčnost své poslední „normální” auto skoro dojemnou rozlučkou, nástupce nebude
16.8.2025Tragická kvalita Fordu si dál vybírá svou daň. Blíží se stovce svolávacích akcí v letošním roce, obě poslední jsou vskutku tristní
16.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva