Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jeden z nejrychlejších kombíků vyzval na souboj těžké SUV, smál se jen jeden řidič
26.2.2019 | Petr Prokopec
Na těžké SUV byste si v tomto klání nevsadili zřejmě ani zlámanou grešli, neboť i když Cayenne Turbo s 550 koňmi není slabý, vedle o třetinu lehčí RS4 Avant je za outsidera. Jenže jen než se rozjede.
Není tomu dlouho, co se Seat Leon Cupra potkal na závodní dráze s ostrým SUV Cupra Ateca. Z tohoto klání ovšem rozhodně neodešel vzpřímeně, nýbrž s poněkud svěšenou hlavou. V přímém směru se svému příbuznému s vyšší hmotností musel dívat na zadní partie ze slušné dálky, na okruhu pak sice byl rychlejší, rozdíl to ale nebyl zase tak velký - rozhodně ne na to, že v případě Leonu šlo o limitovanou edici Cupra R s řadou modifikací. To jednoznačně dokázalo, že moderní SUV již nejsou těžkotonážními neohrabanci, jakými byly ještě před pár lety.
Od daného tématu nebudeme odbíhat ani dnes, navíc i tentokrát setrváme u koncernu VW. Španělskou značku ale již necháme stranou, místo toho se zaměříme hned na dvě německé. Audi RS4 Avant se postavilo Porsche Cayenne Turbo. To papírově má vyšší potenciál, jeho čtyřlitrový přeplňovaný osmiválec totiž produkuje 550 koní. Na druhou stranu je však tento výkon negován takřka 2,5tunovou hmotností. Sprint na stovku tak vůz zvládá za 4,1 sekundy, respektive za 3,9 sekundy při využití maxima potenciálu.
Kombi se čtyřmi kruhy ve znaku vůči tomu staví 2,9litrový přeplňovaný šestiválec, jehož 450 koní též není málo, dělají z něj spolu s model RS5 Coupe a Sportback druhé aktuálně nejrychlejší Audi po modelu R8 a jeden z nejrychlejších kombíků vůbec. Motor má totiž v jeho případě na starosti „jen” 1 720 kilogramů, tedy o 800 kg nižší hmotnost. Audi je na tom tedy s dynamikou papírově stejně a pokud vezmeme v úvahu, že data Audi jsou obvykle záměrně podhodnocována, mělo by z toho být jasné vítězství Audi. Jenže nebylo.
Při prvním pokusu byl dokonce Cayenne Turbo o pár desetin rychleji. To bylo překvapivé i pro Mata Wilsona z Carwow, proto došlo na opakování celé procedury. Podruhé se karta obrátila, jako první byl odmáváno Audi. To si pak zároveň na konto připsalo i vítězství při třetím pokusu, žádná dominance se ale nekonala - rozdíl v nejlepších časech obou vozů činil ve prospěch Aud pouhopouhou jednu desetinu sekundy.
Právě schopnost 2,5tunového Porsche zrychlit z klidu na čtvrtmíli za pouhých 12,2 sekundy je přitom hlavním poznatkem, který z daného srovnání plyne. Znovu se ukazuje, že spojení „sportovní SUV“ již rozhodně nevyvolává salvy smíchu, tohle auto je vzhledem k výkonu 550 koní na 2,5 tuny hmotnosti až absurdně rychlé. Není tedy divu, že se Mat za jeho volantem skoro nemohl přestat smát - řidiči umí přinášet radost, třebaže obvykle plynoucí hlavně z toho, jakého řidiče výkonného hot hatche či kupé si dají na semaforech k snídani...
Porsche Cayenne Turbo by nemělo být proti výrazně lehčímu Audi RS4 Avant příliš konkurenceschopné, jenže je, velmi
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před hodinou - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejčtenější články
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
28.3.2024 - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
28.3.2024 - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
28.3.2024 - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
28.3.2024 - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
29.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz