Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jediný šéf světoznámé automobilky umí pochválit konkurenci a kupuje si její auta
22.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dokážete si představit, že by šéf BMW chválil auto Mercedesu a jedno si koupil s tím, že je v něčem lepší? Horacio Pagani přesně tohle dělá.
Italská automobilka Pagani o víkendu v Pebble Beach představila svůj nejnovější stroj Zonda HP Barchetta, jež vznikne ve třech kusech. Jeden z nich si nadělil ke svým 60. narozeninám zakladatel značky Horacio Pagani, ostatní zřejmě vyrobí proto, aby si na ten svůj rovnou vydělal. Rozšířil tak svou sbírku, do které ovšem nepatří jen jím vyráběné supersporty, ale také vozy ostatních výrobců. Mluví o nich s respektem a nezdráhá se vychválit jejich dobré stránky.
„Pokud přijde řeč na sportovní automobily, je Porsche považováno za nastavenou laťku. Je to skutečně sportovní automobilka. Ferrari je ikonické, neskutečné, legendární. Ale po technologické stránce je Porsche naprostým vrcholem - o tom není pochyb. Vlastním 918 Spyder. Koupil jsem si ho, protože mám rád vozy Porsche kategorie GT, i když hybridy rád nemám,“ vyznává se z obdivu ke značce ze Zuffenhausenu Pagani.
Že je pro něj přitom Porsche opravdu výjimečnou automobilkou svědčí i fakt, že třeba McLaren P1 nechal být. Vadila mu právě jeho hybridní část, která negativně ovlivnila hmotnost. Pokud by ovšem na palubě nebyly, jeden exemplář by si Horacio pořídil. Už jen proto, že mu učarovala budova McLarenu. „Je to jedna z nejúžasnějších továren, jaké jsem kdy viděl. Byl jsem tam dvakrát.“
Proč si ale tedy pořídil Porsche 918 Spyder, ačkoliv jde taktéž o hybrid, navíc vážící mnohem více než britský stroj? „Protože ho miluju, tečka. Když kupujete taková auta, nejde zrovna o volbu z rozumu. Během finálních testů na Imole jsme Huyaru BC nasadili proti 918. Řekli jsme si: 'Které auto je nastavenou laťkou pro ostatní? Který hypersport posledních let má nejlepší dynamiku?' Všichni jsme souhlasili, že je to 918.“
Z dalších slov Horacia Paganiho je pak zjevné, že v případě McLarenu rozhodla spíše averze k danému modelu než zášť k hybridům. Jinak by se nechystal ke koupi Mercedesu-AMG Project One. „Líbí se mi fakt, že AMG pracuje na voze s technologií F1. Jeden si koupím. Mercedes je při využití této skutečnosti neuvěřitelný a ukazuje to tím, jak vyhrává v F1. Je fantastické, že vyrobí supersport s touto technologií.“
O jaký další vůz hodlá Pagani ještě rozšířit svou sbírku? „Byl jsem prvním v Evropě, kdo si objednal Ford GT. Z mého úhlu pohledu ho stvořil designér s opravdu šikovnýma rukama. Myslím, že je to jeden z nejkrásnějších supersportů za posledních 20 let, jeden z nejoriginálnějších za posledních 20 let. Jen motor je pravděpodobně poněkud malý,“ dále překvapuje muž, jehož značka taktéž nevyrábí zrovna ošklivá auta.
Ve finále pak Horacio zmiňuje ještě Ferrari F12tdf, které je jedním z posledních přírůstků v jeho kolekci a které se o roli každodenního dopravního prostředku dělí s výše zmíněným Porsche 918 Spyder. „Když jsem v něm jel s klientem, začalo zpívat. Znělo jako Whitney Houston, jako Pavarotti. Měl jsem z toho husí kůži, bylo to neuvěřitelné. Když jsem ho vybalil a uviděl logo Ferrari, měl jsem touhu ho políbit.“
Je evidentní, že Horacio je fajnšmekr, která má daleko k typickým šéfům významných automobilek bojujících za nesrovnatelnost produktů své značky za všech okolností, i kdyby zrovna stáli před Pontiacem Aztek. Z Paganiho slov tedy lze vyčíst jistou nevyrovnanost přístupu k hybridním pohonům, to mu ale v záplavě zbylých postojů snadno odpustíme. Však si zkuste vzpomenout na jakéhokoli člověka v jeho pozici, který by takto pozitivně mluvil o konkurenci. Natož aby si od ní cokoli koupil a veřejně s tím jezdil...




Že je Horacio Pagani milovníkem Porsche, o tom svědčí fakt, že vlastní nejen 918 Spyder...


Pořídil si rovněž Ferrari F12tdf...

...vůči McLarenu P1 ale má jistou averzi, přestože jej otestoval
Zdroj: Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejčtenější články
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
8.10.2025
Nová vrcholná Škoda Fabia si na speciál pro Monte Carlo jen hraje, i tak je to nejvíc, co si dnes můžeme přát
8.10.2025
Stellantis dokončil obrat jako nikdo jiný. Roky bazíroval na elektromobilech, teď nacpal přes 100 miliard do nové spalovací techniky
8.10.2025
Mitsubishi Colt po velkém návratu končí po pouhých dvou letech na trhu, je to zvláštní
8.10.2025
Šéfka EU navrhla nové řešení pro evropské výrobce aut, lidé v sále zůstali sedět v němém úžasu
9.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
