Horacio Pagani: hybridy nemám rád, technologie není dost vyvinutá

Zatím neplánujeme hybridy, klíčová je u sportovních aut lehkost a tu nemohou nabídnout, říká Horacio Pagani. Také odhaluje zálibu v italských autech.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Horacio Pagani: hybridy nemám rád, technologie není dost vyvinutá

16.11.2015 | Marek Bednář | 8 příspěvků

Zatím neplánujeme hybridy, klíčová je u sportovních aut lehkost a tu nemohou nabídnout, říká Horacio Pagani. Také odhaluje zálibu v italských autech.

Automobilky Ferrari, Porsche a McLaren postavily každá své hybridní hyperauto. Vždy s trochu rozdílným přístupem i výsledky, ale máme tu tři auta, která mají hybridní pohonná ústrojí a která se okamžitě stala horkým zbožím, do značné míry i díky němu, protože se pohybujeme v okolí devíti stovek koní. A to je na dostřel Bugatti Veyron, třebaže ani jeden z trojlístku nepomýšlí na 400 km/h.

Podobně také Koenigsegg postavil hybridní auto, říká mu Regera a koní nabízí dokonce 1 500. Oproti tomu Pagani se s hybridem přijít nechystá. Vyjevil to zakladatel automobilky Horacio Pagani v rozhovoru pro Top Gear. „V tuto chvíli hybridní auta nemám rád, technologie není úplně připravená,” řekl.

Důležitá je podle něj u sportovního auta lehkost a elektromotory a baterie jsou příliš těžké na to, aby dokázaly ospravedlnit své použití. Tato technologie by se ale měla dále vyvíjet; „první mobily byly ohromné a dnes jsou relativně malé,” srovnává Pagani. „V současné době tedy hybrid v našich autech nevidím, ale uvidíme, jak bude technologie vypadat za pár let,” pokračuje.

V rozhovoru mimo jiné vyjevil, že v roce 2050 bude automobilka Pagani podobná současnému stavu - bude stále vyrábět auta v malých počtech. „Exkluzivita a řemeslný přístup patří k našim nejdůležitějším hodnotám. Nová, téměř hotová továrna je pětkrát větší než ta stávající, velmi moderní, ale zároveň klasická, a cílí na produkci 50 aut ročně, i když poptávka je zhruba trojnásobná,” říká Pagani. Nové prostory mají větší kapacitu, ale ta má jít posloužit zejména vývoji a testování.

Fanoušci italských aut jistě také rádi uslyší, že Paganimu je velkou inspirací např. Alfa Romeo Carabo, ohromující koncept Bertoneho ze 70. let, a také Lamborghini Miura od stejné karosárny. Má rád také Ferrari, Maserati a Lamborghini. V garáži má však také Porsche Carrera GT a Ford GT.

A konečně, zmiňme dvě nejdůležitější každodenní věci, bez kterých by se Pagani neobešel. „Můj iPhone, kde můžu pracovat s e-maily. Ale zároveň mé pero, díky kterému můžu přenést své sny na papír a pak z nich můžeme něco postavit,” popisuje snad, jak začínají vozy Pagani přicházet na svět.


Horacio Pagani: hybridy nemám rád, technologie není dost vyvinutá - 1 - horacio pagani nov15 01Horacio Pagani: hybridy nemám rád, technologie není dost vyvinutá - 2 - horacio pagani nov15 02Horacio Pagani: hybridy nemám rád, technologie není dost vyvinutá - 3 - horacio pagani nov15 03
Horacio Pagani oslavil minulý týden šedesátiny

Horacio Pagani: hybridy nemám rád, technologie není dost vyvinutá - 4 - pagani huayra dalsi 01Horacio Pagani: hybridy nemám rád, technologie není dost vyvinutá - 5 - pagani huayra dalsi 02Horacio Pagani: hybridy nemám rád, technologie není dost vyvinutá - 6 - pagani huayra dalsi 03
Nejnovější sériový vůz Pagani, model Huayra

Horacio Pagani: hybridy nemám rád, technologie není dost vyvinutá - 7 - obycmot zonda c12 01Horacio Pagani: hybridy nemám rád, technologie není dost vyvinutá - 8 - obycmot zonda c12 02Horacio Pagani: hybridy nemám rád, technologie není dost vyvinutá - 9 - obycmot zonda c12 03
"Na první jízdu s první Zondou C12 nikdy nezapomenu," říká také Pagani

Zdroj: Top Gear

Marek Bednář

Diskuze 8 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama