Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jeremy Clarkson vybral nejlepší auto roku 2018. Nic normálního vážně nečekejte
16.10.2018 | Mirek Mazal
V podobných anketách obvykle vítězí vozy schopné oslovit relativně široké publikum, Clarkson si ale ve své vlastní „anketě” s podobnými aspekty hlavu nedělá. A tak vybral skutečný extrém.
Jeremy Clarkson je jednoznačně nejznámějším automobilovým novinářem současnosti. Jeho sláva dalece přesahuje komunitu nadšenců a zvláště v domovské Británii platí za velkou celebritu. U nás je znám především jako nejviditelnější člen moderátorské trojice pořadů Top Gear a The Grand Tour, když se ale nenatáčí další epizoda televizní relace, rozdává svá moudra na stránkách deníků The Sunday Times a The Sun. Právě tato dvě média mají za sebou udělení ceny Auto roku 2018, které má jako hlavní porotce pod palcem právě Clarkson.
Hlavní cenu si letos převzal Maurizio Reggiani, šéf výzkumu a vývoje společnosti Lamborghini. Jméno italského technika napovídá, že pohár putoval na sever apeninského poloostrova, nikoliv do Anglie nebo Německa, kde sídlí jinak asi nejoblíbenější automobilky prostořekého moderátora.
Plaketa s Clarksonovým podpisem tak bude viset v sídle Lamborghini za jeden z jeho nejostřejších modelů. „Jedná se o vůz, který okouzlil více než jakýkoli jiný. Dostanete se za jeho volant a nevíte, co to vrní za hlavou, ale je vám jasné, že to je dobrá věc. Je tu něco navíc, ale není to rychlost ani vzhled. V posledních dvanácti měsících bylo jediné auto, ve kterém jsem měl takové pocity, a to je Lamborghini Huracán Perormante,“ řekl Clarkson na adresu výherce ankety.
Extrémní Huracán byl představen na autosalonu v Ženevě v roce 2017, o rok později se objevil i ve verzi Spyder. Oba disponují aktivní aerodynamikou nazvanou Aerodinamica Lamborghini Attiva, přítlak vozu ve srovnání se standardním provedením se navyšuje až o nemalých 750 procent. Dále se obě verze vyznačují charakteristickým pohonem všech kol, překalibrovaným stabilizačním systémem ESC, zdokonaleným zavěšením kol, citlivějším řízením a zejména atmosférickým desetiválcem o objemu 5,2 litru, který točí až 8 750 otáček za minutu.
Býk se dokáže rozvášnit na rychlost až 325 km/h, nedělá mu žádný problém zapřáhnout do práce všech 640 koní (471 kW) před zadní nápravou. To se pak za zády posádky dějí věci, o kterých Clarkson básnil a přitom je nedokázal přesně popsat. Svého času se postaraly o rekord Severní smyčky Nürburgringu - od té doby sice pokořený, dodnes však zcela mimořádný zápis.
Jeremy Clarkson vybral nejlepší automobil letošního roku
Stalo se jím Lamborghini Huracán Perormante, extrémní verze Huracánu
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 7 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 9 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 10 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 11 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz