John Cena vrátil Fordu úder za hloupou žalobu, automobilka teď vypadá ještě hůř

Žalovali byste zákazníka jen kvůli tomu, že prodal auto, které si dříve koupil? Je-li navíc slavný a vaše vozy miluje? Ford to udělal a už teď na to doplácí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

John Cena vrátil Fordu úder za hloupou žalobu, automobilka teď vypadá ještě hůř

11.12.2017 | Petr Prokopec | 30 příspěvků

Žalovali byste zákazníka jen kvůli tomu, že prodal auto, které si dříve koupil? Je-li navíc slavný a vaše vozy miluje? Ford to udělal a už teď na to doplácí.

Zatím poslední generace Fordu GT je i přes pouze šestiválcový motor pod kapotou nadmíru lákavým vozem. I s „malým kašpárkem” hraje velkou roli v představeních, v nichž je konkurence v mnoha ohledech jen za stafáž. Americký supersport nabízí působivé zrychlení z klidu na stovku, nejvyšší rychlost přesahující magickou třístovku i hrozivý ryk proudící z výfuků. Není divu, že o něj je velký zájem, navzdory závratné ceně.

O to se ovšem do značné míry postarala i uměle limitovaná dostupnost, o kterou se postarala přímo automobilka. Auto navíc neprodala prostě prvním X lidem, zákazníky si sama zvolila z mnohem většího počtu zájemců. A to, jak vybírala klienty pro první místa v pořadníku, byla jedna velká taškařice.

Ford sice říkal, že vybere především nadšence z řad majitelů předchozího GT nebo dlouhodobých fanoušků značky, to ale byla jedna velká lež. Firma zvolila v prvé řadě celebrity, které se koupí vozu měly postarat o co nejvyšší humbuk - jedna z vybraných dokonce žádný Ford nikdy neřídila. Byli jsme tak rádi, když se mezi takovými lidmi objevil i John Cena - sice slavný wrestler, který má jen na sociálních sítích okolo 50 milionů fanoušků, ale také nepochybný automobilový nadšenec.

Že Ford zvolil i jeho, až tak nepřekvapilo, překvapivější ovšem bylo, že se herec rozhodl vůz prodat pár týdnů po jeho dodání. Proč to udělal, nevíme, třeba mu vůz jen nesedl. Ford nicméně tvrdí, že Cena auto s nemalým ziskem a to měl být hlavní motiv. V zákulisí se mluví také o nutném pokrytí nenadálých výdajů, ale znáte výmysly bulváru - s realitou nemusí být nic společného. Cenův majetek je odhadován na 1,18 miliardy korun, půjčí mu snad jakákoli banka na světě a i kdyby ne, v jeho sbírce aut a majetku vůbec by se dozajista našly vozy, které by mohly změnit majitele stejně snadno, navíc bez hrozby žaloby.

Cena totiž tímto krokem porušil smlouvu uzavřenou s automobilkou, podle níž GT nesmí po dva roky změnit svého majitele. S tím byl Cena srozuměn a vše podepsal, takže jeho krok je z jistého úhlu pohledu nefér. Přesto jsme se před pár dny zmiňovali, že reakce Fordu je hloupá. Takové klauzule bývají ve smlouvách pro forma, obvykle je nikdo nevymáhá. Jednak proto, že žalovat zákazníka se nedělá a teď také proto, že žalovat Johna Cenu, obecně populárního člověka, nemůže Fordu přinést žádné pozitivní body. Přesto to udělal a bylo jen otázkou, co na to Cena.

Teď už to víme. Cena samotný prodej GT, z jehož zvuku si dle vlastních slov „málem podělal kalhoty“, nekomentoval, hrozbu soudního sporu ale ano. Zareagoval na ní opravdu překvapivě, když řekl, že je „případem nesmírně vzrušen a zaujat.“

Žaloba od tak velké firmy nám moc vzrušující nepřijde, také ale nejsme John Cena. Z jeho slov je patrné, že pokud mělo podání žaloby Fordem Cenu vyděsit a donutit jej něco udělat, úplně se to nepovedlo. O tom svědčí i jeho další slova, podle nichž ani nyní netrpí směrem k modrému oválu žádnými negativními pocity. „Vůči Fordu nemám žádnou averzi. V životě jsem měl štěstí, že jsem vlastnil několik ikonických Fordů. Sleduju tu značku, líbí se mi, co provedla s Lincolnem, ale místo toho, abychom se hádali jako nezodpovědné velké děti, nechme soudce, ať nás rozsoudí. Přičemž ať již zazní jakýkoliv rozsudek, já budu šťastný,“ říká Cena.

Je to zvláštní postoj, kdy Cenovi teoreticky hrozí vysoká pokuta, ukazuje tím ale úroveň, kterou Ford nemá. Pro žádnou ze stran nejsou peníze, o které tu jde, vůbec podstatné. Odborníci na americké právo navíc říkají, že šance Fordu uspět jsou v tomto případu velmi omezené. Odvolávají se přitom na precedentní rozhodnutí nejvyššího soudu jiném případě, dle kterého „věci, které jste si koupili, vlastníte, a můžete je znovu prodat“ a v nakládáním vás nemůže omezit ani jiné smluvní ustanovení. Možná také proto je žaloba Fordu ojedinělá - Ferrari, Porsche a další firmy nic takového neudělaly, nebo o tom alespoň nevíme, možná i proto, že je právníci zpravili o minimálních šancích na úspěch.

Ať už ale tato věc dopadne jakkoliv, Cena si z ní nejspíše vrásky dělat nemusí. Ford jej nežaluje o miliony, místo toho jen uvedl, že mu vznikla škoda vyšší než 75 tisíc dolarů (cca 1,6 mil. Kč). Je přitom otázkou, jak její výši dokáže obhájit. Rozhodně však máme pocit, že automobilka si nyní spíše škodí touto přenicí se slavnou osobností, která je vnímá jako „dobrý chlap”. A po své reakci na žalobu tak bude Cena vnímán ještě více, to jsou další minusové body pro Ford...

John Cena vrátil Fordu úder za hloupou žalobu, automobilka teď vypadá ještě hůř - 1 - Ford GT a John Cena 01John Cena vrátil Fordu úder za hloupou žalobu, automobilka teď vypadá ještě hůř - 2 - Ford GT a John Cena 02John Cena vrátil Fordu úder za hloupou žalobu, automobilka teď vypadá ještě hůř - 3 - Ford GT a John Cena 03John Cena vrátil Fordu úder za hloupou žalobu, automobilka teď vypadá ještě hůř - 4 - Ford GT a John Cena 04
Johna Cenu chystaný soudní spor s Fordem evidentně nerozhodil

Zdroj: Univison Autos

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 30 příspěvků

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše