Reklama

K mání je asi poslední nejetá Škoda Fabia RS TDI mimo muzeum. Stojí podle toho

První Fabie RS platila nejen za svižné, ale i úsporné auto. Podle toho s ní většina lidí jezdila a najít kus, který má najeto byť pod 100 tisíc km, je velmi obtížné. Tenhle je skoro nejetý.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je asi poslední nejetá Škoda Fabia RS TDI mimo muzeum. Stojí podle toho

14.8.2018 | Mirek Mazal

První Fabie RS platila nejen za svižné, ale i úsporné auto. Podle toho s ní většina lidí jezdila a najít kus, který má najeto byť pod 100 tisíc km, je velmi obtížné. Tenhle je skoro nejetý.

Teprve včera jsme přemítali nad tím, zda má smysl koupit ojetou původní Fabii RS, když její ceny spadly konečně na trochu přijatelnou úroveň. Na pojízdný exemplář vám stačí pár desítek tisíc korun, nedostanete ale zrovna stroj zrovna zářící novotou. Může jít o originální a dobře opečovávaný vůz, který ale může mít najeto klidně 300 nebo 400 tisíc km.

I pokud ale sáhnete do portmonky o hodně hlouběji, o moc méně opotřebované kusy na výběr mít nebudete. I když se Fabií RS svého času neprodalo málo, majitelé se do jejich prodeje příliš nehrnou. Na celém Mobile.de s nabídkou téměř 1,7 milionu vozů z celé Evropy aktuálně najdete pouhých 13 (!) dieselových RS, z nichž to i druhé nejdražší, za skoro 130 tisíc korun, má najeto 143 tisíc km. Vypadá dobře, ale 143 tisíc km na tachometru? To nebude auto před zenitem. Pak je tu ale ještě jedno, které se naprosto vymyká všemu, co je mezi prvními Fabiemi RS běžně k mání.

Nabízí ji soukromý majitel ze Slovenska a uznale kývnout nad jejím stavem budou muset i ti, kterým spojení „Škoda Fabia RS” jinak vůbec nic neříká. Tento stříbrný kousek by klidně mohl sloužit v expozici továrního muzea automobilky, protože dodnes vypadá jako nový. Ne nadarmo - ač sjel z výrobní linky v létě 2003, najel od té doby pouhých 15 800 kilometrů. Zhruba tisícová porce každým rokem je vidět na třpytivém lesku všech komponentů. Metalíza nepoznala snad ani jednou špinavé cesty a následně drsné mycí kartáče. Disky kol jsou i zevnitř úplně čisté, výfuk může sloužit jako zrcadlo.

Po usednutí za volant na zářivě bílé sedačky není pochyb o realitě malého počtu kilometrů na displeji. Ani se nechce věřit, že může takto vypadat auto z dob, kdy byl Václav Klaus poprvé zvolen prezidentem. Ani smítko není zapomenuté na tradičně nedostupných místech pro hubice vysavačů, majitel z Lukáčovce u Nitry má doma něco skutečně výjimečného.

Výstavní Fabie RS má samozřejmě pod kapotou naftový čtyřválec 1,9 TDI s (96 kW, 310 Nm), nic jiného nelze očekávat. Ani motorový prostor nejeví známky používání, auto je navoněné jako těsně před vyzvednutím z autosalonu. Chybí jen velká mašle a natěšený zákazník. Bohužel, každá legrace něco stojí a tahle vyjde vážně draho - 15 000 Eur neboli 385 000 Kč za 15 let starou Fabii nebude schopen dát jen tak někdo. Je to ale skutečně možná poslední nejeté eReSo s motorem TDI mimo muzeum, tak zachovalé kusy se běžně v prodeji nevyskytují už řadu let.

K mání je asi poslední nejetá Škoda Fabia RS TDI mimo muzeum. Stojí podle toho - 1 - Skoda Fabia RS 2003 jako nova prodej 11K mání je asi poslední nejetá Škoda Fabia RS TDI mimo muzeum. Stojí podle toho - 2 - Skoda Fabia RS 2003 jako nova prodej 12K mání je asi poslední nejetá Škoda Fabia RS TDI mimo muzeum. Stojí podle toho - 3 - Skoda Fabia RS 2003 jako nova prodej 01K mání je asi poslední nejetá Škoda Fabia RS TDI mimo muzeum. Stojí podle toho - 4 - Skoda Fabia RS 2003 jako nova prodej 02K mání je asi poslední nejetá Škoda Fabia RS TDI mimo muzeum. Stojí podle toho - 5 - Skoda Fabia RS 2003 jako nova prodej 03K mání je asi poslední nejetá Škoda Fabia RS TDI mimo muzeum. Stojí podle toho - 6 - Skoda Fabia RS 2003 jako nova prodej 04K mání je asi poslední nejetá Škoda Fabia RS TDI mimo muzeum. Stojí podle toho - 7 - Skoda Fabia RS 2003 jako nova prodej 05K mání je asi poslední nejetá Škoda Fabia RS TDI mimo muzeum. Stojí podle toho - 8 - Skoda Fabia RS 2003 jako nova prodej 06K mání je asi poslední nejetá Škoda Fabia RS TDI mimo muzeum. Stojí podle toho - 9 - Skoda Fabia RS 2003 jako nova prodej 07K mání je asi poslední nejetá Škoda Fabia RS TDI mimo muzeum. Stojí podle toho - 10 - Skoda Fabia RS 2003 jako nova prodej 08K mání je asi poslední nejetá Škoda Fabia RS TDI mimo muzeum. Stojí podle toho - 11 - Skoda Fabia RS 2003 jako nova prodej 09K mání je asi poslední nejetá Škoda Fabia RS TDI mimo muzeum. Stojí podle toho - 12 - Skoda Fabia RS 2003 jako nova prodej 10K mání je asi poslední nejetá Škoda Fabia RS TDI mimo muzeum. Stojí podle toho - 13 - Skoda Fabia RS TDI 2003 nejeta prodej dalsi 01
Nádherná Fabia RS první generace září jako z výstavního podstavce. Cena je ovšem podobně oslepující

Zdroj: Mobile.de

Mirek Mazal

Další zajímavé články:

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama