Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jedno z posledních Ferrari s manuálem stojí i s 60 tkm víc než úplně nový nástupce
7.1.2021 | Petr Prokopec
Pozoruhodným způsobem si osud pohrává s cenami některých vozů. Tohoto Italové vyrobili jen 29 kusů a jede o vůbec posledního Ferrari s manuálem a motorem V12. I hodně ojeté kusy tak stojí více než moderní 812 Superfast.
Pro Ferrari jsou dnes manuální převodovky mrtvou záležitostí. Podle technologického šéfa značky Michaela Leiterse je podstatou existence této automobilky „design, výkon a přelomové technologie. Neexistuje přitom manuál, který by dokázal překonat automaty, a proto u nich zůstaneme.“
Na jedné straně se Leitersova slova zdají být nezpochybnitelná. Na tu druhou jsme ale už viděli případy, kdy to tak úplně neplatí. Navíc je tu propojení člověka a stroje, které v srdcích mnoha nadšenců převažuje vše ostatní a s automatickou převodovkou jakéhokoli typu je nenapodobitelné. Pokud navíc tito lidé nemají hluboko do kapsy, jsou ochotni za ojetý supersport z Maranella osazený manuálem zaplatit více než za zcela nové Ferrari.
Zmíněným slovům dodává váhu inzerát, který aktuálně visí na německém Mobile, jehož středobodem je Ferrari 599 GTB Fiorano. To byl vůbec poslední dvanáctiválcový model značky, který byl s touto převodovkou k mání. Zájemci po ní ale moc netoužili, nakonec v Maranellu vyrobili jen 29 exemplářů a pouze 10 z nich zamířilo do Evropy. Jeden takový nyní může být váš.
Vůz byl v roce 2008 prodán německým zastoupením Ferrari tamnímu zákazníkovi, který jej v roce 2013 prodal do Nizozemska. Tam zůstává dodnes a docela se projelo - dnes už má na tachometru 60 200 km. Přesto je prý v perfektním stavu a zvenčí i zevnitř má být k nerozeznání od nového.
Barevná kombinace je neobvyklá - zvenčí je auto modré, uvnitř fialovo-šedé. Za 20palcovými litými koly pak prosvítají černě lakované třmeny brzd zakusující se do karbon-keramických kotoučů. To se bude hodit, krotit musí šestilitrový dvanáctiválec Tipo F140, který byl naladěn na 620 koní a 608 Nm točivého momentu. Zrychlení na stovku se odehraje za 3,7 sekundy, na dvoustovku za 11 sekund a maximálka je přes 330 km/h.
To jsou působivé parametry i dnes, natož pak před deseti lety. Není tedy vlastně divu, že manuální převodovkou osazené Ferrari 599 GTB Fiorano si cenu nejen drží, ale pozvolna ji navyšuje. Toto konkrétní je nabízeno za 324 500 Eur, tedy asi 8,5 milionu Kč. To je více, než kolik stálo jako nové a je to i vyšší suma, než jaká je třeba na zcela nové a rychlejší Ferrari 812 Superfast. Nicméně v jeho případě již není možnost volby a řazení vždy zajišťuje automat.
Nepochybujeme tedy o tom, že tento výjimečný kousek záhy najde nového majitele, už proto, že jde o jedno z posledních vyrobených Ferrari s manuálem vůbec. To vůbec poslední bylo kdysi prodáno za více jak 10 milionů Kč. Šlo o jinak nepříliš ceněnou Californii, přesto by dnes pravděpodobně změnilo majitele za ještě mnohem vyšší sumu.
Na prodej je aktuálně poslední dvanáctiválcové Ferrari s manuálem. Celkově mělo vzniknout jen 29 exemplářů takto vybaveného kupé 599 GTB Fiorano, z nichž jen 10 zamířilo do Evropy. Jeho cena tomu odpovídá. Ilustrační foto: Ferrari
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin zajel nový rekord včera 17:03
- V Moto3 nejrychlejším Alonso, v Moto2 Garcia - 14. Salač včera 15:41
- Ve Francii začal nejrychleji Martin před Acostou včera 12:05
- Známe první letošní vítěze NW200 včera 11:02
- Test Cardo Packtalk Edge: interkom se skvělým zvukem včera 08:00
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
před 10 hodinami - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
před 11 hodinami - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
včera - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
včera - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva