Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je upravený vůz miliardáře, který chtěl jezdit obyčejným autem
15.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Velmi bohatí lidé někdy nežijí obyčejně kvůli tomu, že nemusí, ale proto, že nemohou. Nejbohatší Evropan chtěl jezdit vcelku běžným autem, ani to ale úplně běžným nezůstalo.
Peugeot 205 GTI je jedním z praotců rychlých hatchbacků, v posledních letech velmi oblíbené kategorie aut. Nepříliš nápadným vozem byl už v době svého vzniku a dnes se za ním na ulici ohlédnou jen znalci automobilové historie. To ale patří mezi jeho výhody - malý Peugeot dokáže servírovat spoustu řidičských zážitků a přitom nedráždit závistivé sousedy.
Právě po tomto autě svého času zatoužil Bernard Arnault, vládce konglomerátu LVMH a mimořádně bohatý člověk. S majetkem odhadovaným na více jak 1,5 bilionu korun (bavíme se o více jak 1 500 miliardách Kč) je nejbohatším Francouzem, nejbohatším Evropanem a pravidelně se objevuje i mezi pěti nejbohatšími lidmi světa. Extrémně bohatý byl už v roce 1990, kdy si s majetkem v řádu stovek miliard korun mohl dovolit prakticky cokoli. Chtěl ale zůstat mimo pozornost a občas projet zatáčku s radostným úsměvem, a tak si právě 205 GTI koupil.
Zní to vlastně nudně, pro Arnaulta bylo pořízení takového auta z ekonomického hlediska srovnatelné s tím, když jsme si my tou dobou koupili Pedro. Jenže člověk jako on si paradoxně nemůže dovolit brázdit ulice v obyčejném voze jen tak. Jeho bohatství láká i desperáty, a tak běžně cestuje pouze obrněnými luxusními limuzínami - jezdit v obyčejném kompaktu by pro něj bylo vedle toho příliš riskantní.
Jezdit s ním ale chtěl, a tak šedé GTI putovalo hned po pořízení do specializované firmy, kde bylo vybaveno ochrannými prvky proti napadení. Arnault si objednal bezpečnostní obrnění druhého stupně a do konstrukce vozu tak byly zapracovány výztuhy, tlusté plechové panely a silnější okna. Zvýšenou hmotnost krotilo vylepšené odpružení, a také nové, větší brzdy. Motor zůstal bez povšimnutí. Interiér byl doplněn o černé kožené sedačky, klimatizaci a posilovač řízení, které se standardně nedodávaly.
Úspěšný obchodník chtěl co nejvíc splynout s davem, přitom mít jistotu bezpečí - vysoká odolnost se pozná jen po pečlivém prozkoumání. Šedý lak s továrním vzhledem účel splnily, i když si nejsme jisti, jak moc pak zbylo z tolik kýžených řidičských zážitků, neobť celková hmotnost narostla k hranici 1 400 kilogramů. Bernard si na každý pád tohle auto užíval, a to docela dlouho - osobně jej řídil až do roku 2009, kdy jej prodal soukromému sběrateli. Ten by jej teď rád poslal dál se 14 700 kilometry na tachometru. Cena není nízká, 37 500 euro je blízko 1 milionu Kč. Ale jak jinak byste se dostali k... obrněnému Peugeotu 205 GTI, navíc s takovým prvním majitelem?
Malý francouzský hot hatch odolá palbě z ručních zbraní. Na první pohled není vidět jeho hroší kůže, pravdu ukáže zaostření pohledem
Zdroj: Art and Revs
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 9 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 11 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB