Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Downsizing končí, ale co bude dál? VW už testuje nejnovější model s šestiválcem
1.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němci v poslední době opakovaně řekli, že s downsizingem je u nich konec. V opačný trend nikdo nedoufal, jak je ale vidno, i na ten může dojít.
O novém Volkswagenu Arteon jsme se zprvu rozepisovali pouze v superlativech. Německá značka totiž přišla se vzhledem, který byl na její poměry až oslňující a dobrý dojem z něj nevyprchal ani poté, co se naplnilo očekávané - že za krásu se platí. Obojí jde ostatně ruku v ruce se změnou strategie značky, která se hodlá na trhu posunout k vyšším sférám. Tedy spíše směrem k Audi, než aby sestoupila blíže k Seatu či Škodě.
S tímto krokem jsou spojeny i některé expanzivní plány, které dokáží překvapit. Volkswagen sice již nějaký ten pátek hovoří o konci downsizingu, jenže to znamená jen zachování statu quo - nepřijde nic menšího než litrový tříválec, tříválcové diesely nedorazí vůbec a motory 1,6 TDI vymizí z nabídky. Nikdo rozumný ale nedoufal, že by tento stav mohl znamenat návrat větších motorů do nabídky kterékoli z větších značek, natož pak VW. Ten už léta nenabízí ani do Passatu nic více než čtyřválec, přitom ne zase tak dávno montoval pod kapotu i motor W8. Teď se ale ukazuje, že dojít může i na obrat.
Volkswagen při první novinářské prezentaci právě modelu Arteon ústy jednoho ze svých šéfů prozradil, že návrat šestiválců do modelů střední třídy je velmi reálnou věcí. Šéf produktové linie středních a velkých vozů Dr. Elmar-Marius Licharz konstatoval, že automobilka už má dokonce hotový prototyp Arteonu V6, který testuje s vyhlídkami na sériovou výrobu. O jaký motor jde? To není nutné číst mezi řádky: „Pokud nabídneme šestiválec - a o něčem takovém v případě modelu Arteon vážně diskutujeme - pak půjde o agregát, který bude možné použít v SUV Atlas i naopak,“ uvedl k nečekanému Licharz a jasně tím řekl, že se jedná o motor 3,6 V6 - právě ten je v Atlasu nabízen na trzích, kde je aktuálně k dispozici.
Zdá se tedy, že ono downsizingové šílenství, na jehož nesmyslnost poukazujeme již od jeho propuknutí, je opravdu definitivně u konce. Pro Volkswagen by se přitom jednalo o razantní změnu, neboť aktuálně nabízí více než čtyřválce jen v největších SUV. Zda ale k této změně skutečně dojde, to je zatím sporné. Stejně tak je ovšem otázkou i další expanze, jenž se modelu Arteon týká, a tou je jeho praktická varianta.
„Rád bych udělal Arteon ve stylu shooting brake - tyto plány jsou na programu dne, ale zatím ještě nejsou finalizovány,“ odkryl částečně karty pro budoucnost Licharz. Neuvedl ovšem bližší časový rámec, kdy bychom s druhou karosářskou variantou měli počítat. Dá se ale předpokládat, že pokud se Volkswagen rozhodne kladně, shooting brake by dorazil do 18 měsíců. Návrat šestiválce může proběhnout ještě dříve, hotový prototyp naznačuje, že poslání takového modelu do prodeje je více otázkou rozhodnutí vedení než technickou výzvou...


Volkswagen zvažuje expanzi u své vlajkové lodi, dorazit by tak mohlo stylové kombi, tak šestiválcový motor, který by Arteon dostal jako první model v portfoliu značky


















VW Arteon v několika verzích na živých fotkách z jeho ženevské premiéry
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 7 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejčtenější články
Další elektrický Mercedes potichu skončil bez nástupce jako propadák. I třídu G si u nás letos koupilo o 200 lidí víc
7.10.2025
Někdo na víc jak 30 let zavřel do garáže nejeté auto za statisíce, teď se prodá za miliony
7.10.2025
Nová levná Lada je zatím fiasko, za tři měsíce od začátku prodejů si ji převzalo jen 57 lidí a 71 dealerů
7.10.2025
Dacia nás se začátkem října zasypala hromadou novinek, uhranout teď chce už úplně všechny
7.10.2025
Další nový Moskvič si Češi mohou koupit už teď, je to zajímavé auto za slušné peníze
7.10.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.05. 16:14 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 16:12 - bojler
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
