Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Které auto teď dosáhlo svých nejvyšších prodejů 37 let po začátku výroby?
1.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Většina aut dosáhne svých nejlepších prodejních čísel krátce po začátku výroby či pár let po něm. Existuje ale vůz, který téhož docílil po 37 letech na trhu.
Vývoj Mercedesu třídy G odstartoval již v roce 1972 za spolupráce rakouské společnosti Magna Steyr (v té době šlo ještě o firmu Steyr-Daimler-Puch). O sedm let později pak začala ve Štýrském Hradci i výroba, která bez přestávky trvá dodnes. Máme tu tedy model s takřka čtyřicetiletou historií, který sice byl během té doby několikrát vylepšen, nicméně jeho podstata zůstala nezměněna. A tak to ještě nějaký ten pátek zůstane.
Kde kdo si přitom mohl ťukat prstem na čelo, když Mercedes nenapodobil kroky svého úhlavního konkurenta - Land Roveru - jehož původní Defender je už dnes minulostí. Nicméně značka momentálně všem skeptikům prokázala, že v případě kultovní třídy G měla pravdu. Letos vyrobila nejvíce vozů třídy G v historii a vůbec také překonala 20 tisíc vyrobených exemplářů během jednoho roku - dost neobvyklá věc po 37 letech na trhu.
„Výroba dvacetitisícího exempláře třídy G během jednoho roku potvrzuje vysokou poptávku po tomto modelu a také kvalitu našich vozů, tedy něco, co je našimi zákazníky vysoce oceňováno. Jsem velmi potěšen a také hrdý na to, že někteří naši zaměstnanci jsou na palubě již od doby, co výroba před 37 lety odstartovala,“ uvedl k historickému počinu Gunnar Guthenke, šéf divize off-roadů.
My přitom jen dodáme, že oním jubilejním kusem byl bílý Mercedes-AMG G 63. Tedy varianta poháněná 5,5litrovým osmiválcem o výkonu 571 koní. Není přitom náhoda, že jde o provedení z Affalterbachu, vozy ozdobené třemi ikonickými písmeny se totiž na celé produkci podílejí takřka z 50 procent. Kromě osmiválce je přitom k mání i dvanáctiválec v modelu G 65 AMG.
Ve finále pak zmíníme, že „Géčko“ se příští rok dočká velkého facelitu, který bude postaven na nové platformě. Dorazit tak má širší, ale zároveň i lehčí vůz, který bude benefitovat také z modernějšího zavěšení. I nadále však počítá s krabicovitou karoserií, byť trochu zaoblenou. Zároveň nadále půjde o ortodoxní off-road, který bude věrný svým kořenům.
Mercedes dosáhl působivého výsledku, nejvíce kusů třídy G vyrobil 37 let poté, co ho začal vyrábět
Verze AMG (zde G 63 v našem testu z roku 2012) se na celkovém odbytu podílejí z poloviny
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 3 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 5 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 6 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 7 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz