Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitel nové Supry zkusil zprovoznit falešné výdechy karoserie, ukázal smutnou realitu
22.9.2019 | Petr Prokopec
Od koupě nové generace japonského kupé je zavalen dotazy, proč něco nedělá s plasty zaslepujícími otvory v karoserii. Vysvětlení je velmi prosté.
Nová Toyota Supra budí vášně i takřka rok po představení na detroitském autosalonu. Na tom na jedné straně není nic překvapivého, přeci jen jde o návrat japonské legendy po více než patnácti letech. Nicméně problémem je to, že ony vášně jsou spíše negativního rázu. Řadě lidí vadí, že vůz se stal výkladní skříní technologií BMW, než aby důstojně reprezentoval Toyotu, a tak se uvnitř dočkáte multimediálního systému iDrive, zatímco pod kapotou trůní třílitrové šestiválcové twin-turbo, na kterém Japonci snad ani nepohnuli šroubkem.
Kritika ovšem směřuje také k designu, v tomto případě ale již na pranýř nemíří spolupráce s mnichovskou automobilkou. Místo toho jsou výtky směřovány k falešným výdechům karoserie, kterými je nová Supra doslova obsypána. Hned několik černých plastových prvků se tváří, jako by někam přiváděly či odněkud odváděly chladící vzduch. Realita je ale taková, že jde jen o plastové výplně, které otvory zaslepují, nic více.
Těmto výtkám musí čelit i youtuber Jackie Ding, který si pátou generaci kultovního vozu převzal před několika měsíci. Od té doby se věnuje jejím úpravám, jeho kupé tak dostalo například nový podvozek, výfuk a bylo i patřičně odlehčeno. Falešné průduchy ale nechává na svém místě, a tak se jeho příznivci ptají, proč s nimi něco neudělá, proč neodstraní ony plasty a průduchy nezprovozní. Odpověď je docela prostá - není to možné, tyto falešné prvky jsou totiž ještě mnohem falešnější, než se na první pohled zdá.
Jak Jackie říká, Toyota nepřivedla na svět závodní vůz, který byl následně překonvertován na silniční provedení a u řady průduchů došlo na jejich zaslepení kvůli zlepšení aerodynamiky a tedy i snížení spotřeby. Veškeré prvky tu mají jen a pouze dekorativní funkci a leda zkouší navodit dojem závodního vozu.
Patrné je to třeba na „výdechu horkého vzduchu” nad předními koly, který je součástí kapoty motoru. Jeho plastový kryt lze vyjmout, kapota je ovšem proděravěná jen ve své spodní části a otvor tedy po odstranění plastu vede jen k jinému plechu. Navíc, i když jej odvrtáte, ničemu nepomůžete, neboť v takové chvíli se dostanete nad podběhy - umístění „výdechu” je řízeno designem, ne funkcí, ani potenciální. Vyříznout díru lze tedy i do podběhů, ani tak ale nelze docílit čehokoli kloudného - výdech není nad středem kol a není s to rozumně sloužit ani odvětrání tohoto prostoru.
Totéž lze říci o průduchu před zadními koly, který je pro změnu součástí dveří. Znovu platí, že zatímco ve svrchní části vidíte plastovou výplň, pod ním se nachází plech. A stejně je na tom i sloupek dveří. Pokud byste tedy chtěli přihnat vzduch k zadním brzdám, čekalo by vás velké množství práce, jejíž přínos by byl jen minimální. Daný průduch je totiž jen velmi úzkou štěrbinou, která by chlazení brzd příliš nepomohla.
Jackie tak dodává, že v podstatě jediný smysl má zprůchodnění výdechu za zadními koly, skrze který by se dostával pro změnu od brzd vzduch horký. Nicméně jelikož i v tomto případě tu opět mluvíme pouze o úzkém průduchu, benefit by znovu neodpovídal množství provedené práce. Falešné výdechy tedy zůstávají součástí Jackieho Toyoty i nadále, protože jen tak dělají to, co mají - zaujmou pohledy kolemjdoucích. Více dělat neměly a více tak ani dělat nezvládají.
Majitel nové Toyoty Supra Jackie Ding zkusil ze svého vozu plastové záslepky imitující výdechy horkého vzduchu. Nikam se ale nedobral, faleš následuje i za nimi
Zdroj: Jackie Ding
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 46 minutami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 2 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 3 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 5 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch