Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitel Porsche vyzval sériově vyráběné kombi ve sprintu. Podívejte se, jak dopadl
24.9.2018 | Mirek Mazal
Kombíky neplatí za rychlá a auta a ač jsou některé z nich opravdu výkonné, na sportovní auta typu Porsche obvykle nemají. Nové Audi RS4 Avant je ale vážně hodně konkurenceschopný stroj.
Z hlediska logiky věci je pohled na přímé srovnání pětidveřového kombi od Audi s dvoudveřovým kupé z dílny Porsche irelevantní souboj aut dvou zcela odlišných koncepcí. Asi nikdo nebude váhat mezi tím, jestli si koupit jedno nebo druhé, pokud ale přijde na dynamiku v přímce, mají toho tyto dva vozy společného překvapivě hodně. A to i když je onen kombík zcela sériový a nejde o žádné dílo úpravce, kteří umí udělat konkurenta Ferrari klidně z Trabantu.
O zmíněném se přesvědčil majitel současného Porsche 911 Carrera GTS, toho se značkou poněkud amatérsky překrytou lepící páskou. Právě on s vyzval Mata Watsona z Carwow na letišti ke sprintu, když měl k testu zapůjčené Audi RS4 Avant B9. To je nepochybně rychlé auto, ale Carrera GTS je to nejrychlejší pod modely GT a Turbo. A vzhledem k zásadním rozdílům ve hmotnosti a aerodynamice by při stejném maximálním výkonu vyrovnaný souboj čekal asi málokdo.
RS4 totiž pohání vidlicový šestiválec s objemem 3 litry dopovaný dvěma turbodmychadly, které pomáhají konečnému výkonu 331 kW (450 koní) od 5 700 do 6 700 ot./min a 600 Nm v rozmezí od 1 900 do 5 000 ot./min. Přes osmistupňovou automatickou převodovku putuje všechna energie na obě nápravy, které ale snáší nemalých 1 790 kilogramů.
Legenda mezi sportovními vozy od Porsche v provedení Carrera GTS 991 bojuje s plochým šestiválcem se dvěma turby o totožném výkonu 331 kW (450 koní) při 6 500 ot./min a 550 Nm od 2 150 do 5 000 ot./min. Zadní kola se samosvorným diferenciálem zásobuje motor přes sedmistupňový automat. Výhodou je podstatně nižší hmotnost 1 525 kilogramů.
Pohon všech kol ale dělá svoje, a start tak trochu podle očekávání ovládla čtyřkolka. Porsche s motorem vzadu ale velké problémy s trakcí nemá a nezaostalo o tolik. Kdo by záhy čekal jasnou nadvládu menšího kupé, mýlil by se - trvalo celý závod na 400 metrů, než zuffenhausenský expres dotáhl rodinnou raketu a překonal ji nanejvýš o prsa. Cílem obě auta projela za 12,1 sekundy, což je velmi dobrý výsledek pro výkonný stěhovák, rozdíly byly v setinách sekundy.
Audi získalo sebevědomí, nebylo proč zdržovat nástup do další disciplíny, což byl sprint s letmým startem z rychlosti 80 km/h. Rychlejší převodovka a méně hmotnosti na krku znamenalo tentokrát nadvládu Porsche, netrvala ale dlouho. Další souboj na rovince se zařazeným třetím převodovým stupněm ukázal, že dynamika aut je překvapivě srovnatelná - v pružném zrychlení byly oba vozy zcela vyrovnané.
Test končí zkouškou brzd z rychlosti 113 km/h. Porsche svým rozložením celkové váhy s motorem za řidičem zastavilo dřív, v tomto ohledu se žádné překvapení nekonalo, což nelze říci o předcházejících případech. Lidé z Carwow ukázali, jak blízko mohou být zdánlivě neporovnatelné segmenty automobilového průmyslu. Vyhrál favorit, ale potlesk si zaslouží i statečný poražený, s ohledem na svou praktičnost zaostal o málo.










Audi RS4 umí držet krok s Porsche 911 GTS, i když má stejný výkon a stovky kilogramů navíc
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před hodinou
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před hodinou
Mercedes se zpožděním začal prodávat nové CLA i se spalovacími motory. Tristní techniku z Číny doprovází ještě tristnější ceny
před 2 hodinami
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
před 3 hodinami
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.06. 09:12 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 11.06. 07:01 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
