Reklama

Majitel vyzkoušel, jak Tesla Model 3 zvládá mráz. Už při třech pod nulou jen koukal

U moderních aut už jsme si zvykli, že bez větší potíží zvládají teploty desítky stupňů pod i nad nulou. Co na to Tesla? Její nový Model 3 má potíže už při minus třech.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Majitel vyzkoušel, jak Tesla Model 3 zvládá mráz. Už při třech pod nulou jen koukal

6.4.2018 | Mirek Mazal | 36 příspěvků

U moderních aut už jsme si zvykli, že bez větší potíží zvládají teploty desítky stupňů pod i nad nulou. Co na to Tesla? Její nový Model 3 má potíže už při minus třech.

V posledních dnech jsme se Tesle věnovali hlavně kvůli mohutnému poklesu cen jejích akcií, což je v případě této automobilky klíčové téma - vzhledem k její dlouhodobé ztrátovosti je na důvěře akcionářů a dalších věřitelů kriticky závislá. Od našeho posledního článku na toto téma se automobilka z předchozích ztrát alespoň částečně oklepala a nyní se její akcie obchodují lehce pod 300dolarovou hranicí. Můžeme se tak v klidu vrátit k jejím autům, která jsou nám pochopitelně bližší než akciové trhy.

Konkrétně půjde o nejnovější Model 3, o němž se rozhodl zjistit zase něco nového jeden z majitelů z nové Nové Anglie. Na jejím území panuje alespoň trochu zimní počasí, a tak toho využil a světu ukázal následky parkování elektromobilu mimo garáž. Teploměr naměřil mínus tři stupně Celsia, což má opravdu daleko k tuhé zimě, pro elektromobil ze slunné Kalifornie se ale i to ukázalo být k údivu majitele dost náročnou zkouškou.

Působení chladného klimatu Nově Anglie se hned podepsalo na první nepostradatelné funkci. Kvůli zamrzlým klikám dveří se řidič nemohl ani pokusit otevřít automobil, nicméně stačilo pár mířených ran pěstí a mechanismus se probudil ze zimního spánku. Zabudované páčky vypadají hezky, ale prakticky jsou jen k zlosti, tady se to znovu ukazuje. Další estetický prvek též nespolupracuje s lehkým mrazíkem. Bezrámová okna jsou opět pastva pro oči, ale automaticky stahovací mechanismus při otevření dveří odmítá pracovat, pokud je okno pokryté ledovým nánosem. Automobilky obecně slibují spolehlivé fungování během každého počasí, ale v případě Tesly to tak není a na řadu musel přijít fén na vlasy.

Zatnuté pěsti musely nastoupit také v případě očištění plochy pro sklopené zpětné zrcátko, které se odmítalo vrátit do své výchozí polohy. Chladné počasí nadělí otravné zdržení dále při odpojování nabíjecí stanice. Stačí vytáhnout kabel ze zásuvky Tesly a kryt by se měl automaticky zavřít. Bohužel zamrzlé kapky vody na vnitřní straně záklopky je nutné napřed manuálně odstranit, až potom se mechanika postará o zaklopení víčka.

Vnější nástrahy se podařilo překonat, je čas nastoupit. Průzkumník Modelu 3 se pokusil odstranit sníh z výhledu, proto aktivoval výhřev předního a zadního okna. Minuta času nepřinesla ani náznak odmrazení průzoru vpřed, což je docela překvapivé - elektromobil pochopitelně nepotřebuje zahřátý motor na to, aby topil. Po třech minutách Tesla dokázala ohřát prostor pro nohy, ale okno stále nic. Trápení skončilo po dlouhých osmi minutách.

Elektrický sedan zjevně není moc připraven na ledové sevření, tak mírná zima by neměla jeho použitelnost ovlivnit prakticky nijak. Nejsou to samozřejmě kritické nedostatky, naznačují ale, co všechno nestihla Tesla při nutně uspěchaném vývoji doladit k dokonalosti. Jsme tedy zvědavi, co auto převede třeba při -20°C. Pro tuto chvíli bychom zájemcům z chladnějších míst doporučili mít k dispozici vyhřívanou garáž - bez ní se může každodenní používání tohoto auta poněkud zkomplikovat.

Majitel vyzkoušel, jak Tesla Model 3 zvládá mráz. Už při třech pod nulou jen koukal - 1 - Tesla Model 3 zkouska v lehkem mrazu 07Majitel vyzkoušel, jak Tesla Model 3 zvládá mráz. Už při třech pod nulou jen koukal - 2 - Tesla Model 3 zkouska v lehkem mrazu 08Majitel vyzkoušel, jak Tesla Model 3 zvládá mráz. Už při třech pod nulou jen koukal - 3 - Tesla Model 3 zkouska v lehkem mrazu 09Majitel vyzkoušel, jak Tesla Model 3 zvládá mráz. Už při třech pod nulou jen koukal - 4 - Tesla Model 3 zkouska v lehkem mrazu 10Majitel vyzkoušel, jak Tesla Model 3 zvládá mráz. Už při třech pod nulou jen koukal - 5 - Tesla Model 3 zkouska v lehkem mrazu 11Majitel vyzkoušel, jak Tesla Model 3 zvládá mráz. Už při třech pod nulou jen koukal - 6 - Tesla Model 3 zkouska v lehkem mrazu 12Majitel vyzkoušel, jak Tesla Model 3 zvládá mráz. Už při třech pod nulou jen koukal - 7 - Tesla Model 3 zkouska v lehkem mrazu 13Majitel vyzkoušel, jak Tesla Model 3 zvládá mráz. Už při třech pod nulou jen koukal - 8 - Tesla Model 3 zkouska v lehkem mrazu 14Majitel vyzkoušel, jak Tesla Model 3 zvládá mráz. Už při třech pod nulou jen koukal - 9 - Tesla Model 3 zkouska v lehkem mrazu 15Majitel vyzkoušel, jak Tesla Model 3 zvládá mráz. Už při třech pod nulou jen koukal - 10 - Tesla Model 3 zkouska v lehkem mrazu 16Majitel vyzkoušel, jak Tesla Model 3 zvládá mráz. Už při třech pod nulou jen koukal - 11 - Tesla Model 3 zkouska v lehkem mrazu 17Majitel vyzkoušel, jak Tesla Model 3 zvládá mráz. Už při třech pod nulou jen koukal - 12 - Tesla Model 3 zkouska v lehkem mrazu 18
Zatěžkávací test pro Teslu byl docela snadný, pouhé tři stupně Celsia pod nulou. Přesto se s ním nevypořádala úplně se ctí

Zdroj: Now You Know@Youtube

Mirek Mazal

Další zajímavé články:

Diskuze 36 příspěvků

Reklama
Reklama

Autobazar

zobrazit vše

Reklama