Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitel vyzkoušel, jak Tesla Model 3 zvládá mráz. Už při třech pod nulou jen koukal
6.4.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
U moderních aut už jsme si zvykli, že bez větší potíží zvládají teploty desítky stupňů pod i nad nulou. Co na to Tesla? Její nový Model 3 má potíže už při minus třech.
V posledních dnech jsme se Tesle věnovali hlavně kvůli mohutnému poklesu cen jejích akcií, což je v případě této automobilky klíčové téma - vzhledem k její dlouhodobé ztrátovosti je na důvěře akcionářů a dalších věřitelů kriticky závislá. Od našeho posledního článku na toto téma se automobilka z předchozích ztrát alespoň částečně oklepala a nyní se její akcie obchodují lehce pod 300dolarovou hranicí. Můžeme se tak v klidu vrátit k jejím autům, která jsou nám pochopitelně bližší než akciové trhy.
Konkrétně půjde o nejnovější Model 3, o němž se rozhodl zjistit zase něco nového jeden z majitelů z nové Nové Anglie. Na jejím území panuje alespoň trochu zimní počasí, a tak toho využil a světu ukázal následky parkování elektromobilu mimo garáž. Teploměr naměřil mínus tři stupně Celsia, což má opravdu daleko k tuhé zimě, pro elektromobil ze slunné Kalifornie se ale i to ukázalo být k údivu majitele dost náročnou zkouškou.
Působení chladného klimatu Nově Anglie se hned podepsalo na první nepostradatelné funkci. Kvůli zamrzlým klikám dveří se řidič nemohl ani pokusit otevřít automobil, nicméně stačilo pár mířených ran pěstí a mechanismus se probudil ze zimního spánku. Zabudované páčky vypadají hezky, ale prakticky jsou jen k zlosti, tady se to znovu ukazuje. Další estetický prvek též nespolupracuje s lehkým mrazíkem. Bezrámová okna jsou opět pastva pro oči, ale automaticky stahovací mechanismus při otevření dveří odmítá pracovat, pokud je okno pokryté ledovým nánosem. Automobilky obecně slibují spolehlivé fungování během každého počasí, ale v případě Tesly to tak není a na řadu musel přijít fén na vlasy.
Zatnuté pěsti musely nastoupit také v případě očištění plochy pro sklopené zpětné zrcátko, které se odmítalo vrátit do své výchozí polohy. Chladné počasí nadělí otravné zdržení dále při odpojování nabíjecí stanice. Stačí vytáhnout kabel ze zásuvky Tesly a kryt by se měl automaticky zavřít. Bohužel zamrzlé kapky vody na vnitřní straně záklopky je nutné napřed manuálně odstranit, až potom se mechanika postará o zaklopení víčka.
Vnější nástrahy se podařilo překonat, je čas nastoupit. Průzkumník Modelu 3 se pokusil odstranit sníh z výhledu, proto aktivoval výhřev předního a zadního okna. Minuta času nepřinesla ani náznak odmrazení průzoru vpřed, což je docela překvapivé - elektromobil pochopitelně nepotřebuje zahřátý motor na to, aby topil. Po třech minutách Tesla dokázala ohřát prostor pro nohy, ale okno stále nic. Trápení skončilo po dlouhých osmi minutách.
Elektrický sedan zjevně není moc připraven na ledové sevření, tak mírná zima by neměla jeho použitelnost ovlivnit prakticky nijak. Nejsou to samozřejmě kritické nedostatky, naznačují ale, co všechno nestihla Tesla při nutně uspěchaném vývoji doladit k dokonalosti. Jsme tedy zvědavi, co auto převede třeba při -20°C. Pro tuto chvíli bychom zájemcům z chladnějších míst doporučili mít k dispozici vyhřívanou garáž - bez ní se může každodenní používání tohoto auta poněkud zkomplikovat.
Zatěžkávací test pro Teslu byl docela snadný, pouhé tři stupně Celsia pod nulou. Přesto se s ním nevypořádala úplně se ctí
Zdroj: Now You Know@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 9 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 11 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda