Reklama

Majitelé Tesly Model 3 se začínají obávat zimy, s auty mají problémy již nyní

První pořádná zima čeká naprostou většinu majitelů Tesly Model 3. Ti z Kalifornie, domova Tesly, si z ní hlavu asi nedělají, ti ostatní ano. Stačilo, aby teploty klesly lehce pod nulu a už mají problémy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Majitelé Tesly Model 3 se začínají obávat zimy, s auty mají problémy již nyní

16.11.2018 | Petr Prokopec

První pořádná zima čeká naprostou většinu majitelů Tesly Model 3. Ti z Kalifornie, domova Tesly, si z ní hlavu asi nedělají, ti ostatní ano. Stačilo, aby teploty klesly lehce pod nulu a už mají problémy.

Fred Lambert je mimo jiné majitelem Tesly Model 3. Zároveň je také šéfredaktorem Electreku, webu pro nadšence do elektromobilů, kde se jakákoli kritická poznámka na adresu Tesly trestá virtuálním lynčem. Na první pohled by se proto mohlo zdát, že sám Lambert bude kolem elektromobilů kroužit výhradně oslavné tance. Jenže pravdou je pravý opak, poslední Lambertův článek o Modelu 3 moc pozitivně nevyznívá. Podstatou je to, že si poslední přírůstek v nabídce Tesly příliš nerozumí s chladným počasím, které v posledních dnech zachvátilo kanadský Quebec, kde Fred žije. Teploty přitom pod bod mrazu klesly jen lehce a Lambert se oprávněn obává příštích měsíců.

To ale poněkud předbíháme, proto se vraťme na začátek, tedy o pár dnů zpátky. V té době se k Fredovi donesly stížnosti řady místních majitelů Tesly Model 3, ve kterých byly zmiňovány hlavně problémy s dveřními klikami. Ty přimrzaly ke karoserii, což znemožňovalo jejich vysunutí. A pokud na to nakonec přeci jen došlo, objevila se další nesnáz - při zatažení za kliku se má krapet stáhnout okno daných dveří. Jenže okna zůstával na místě a pokud se stáhla, už nechtěla vyjet zpět.

Lamberta tyto informace opravdu udivily, neboť loňskou zimu strávil ve společnosti Tesly Model S, se kterou žádný takový problém neměl. Dveřní kliky většího elektromobilu jsou navíc robotizované, možnost selhání je tak zdánlivě větší než u více mechanického systému menšího vozu. Přesto se do něj vždy dostal. Dodává však, že pokaždé aktivoval na 10 minut předehřátí kabiny, za chladnějšího počasí byla nastavena dokonce ještě delší doba.

Nicméně v případě Modelu 3 nakonec narazil, stejně jako ostatní majitelé. A to dokonce i přesto, že vůz taktéž nechal vyhřívat 10 minut před svým příchodem. Teplota venku přitom činila -7 stupňů Celsia, uvnitř Tesly pak došlo během oné desetiminutovky k jejímu zvýšení z původního jednoho na 22 stupňů Celsia. Jak je ovšem patrné z videa, které Lambert umístil na Twitter, dveřní kliky nelze tak snadno vyklopit. A ani poté nedojde na úspěch.

Jak jsme tedy uvedli výše, Fred se aktuálně obává toho, co se může stát v příštích měsících, kdy budou teploty v Quebecu běžně klesat i na -20 či -25 stupňů Celsia. A jak jsme už zmínili, není sám, nejde o problém s jedním kusem, ale o potíže řady majitelů, pro něž je z valné většiny letošní zima „po boku” Modelu 3 tou první. Další týdny a měsíce ukážou, jak moc nepříjemností tyto problémy majitelům nadělají - pakliže jich bude hodně, bude to pro Teslu při současných objemech produkce dosud nepoznaná komplikace.

Majitelé Tesly Model 3 se začínají obávat zimy, s auty mají problémy již nyní - 1 - Tesla Model 3 Fred Lambert 2018 videoscreen 01Majitelé Tesly Model 3 se začínají obávat zimy, s auty mají problémy již nyní - 2 - Tesla Model 3 Fred Lambert 2018 videoscreen 02Majitelé Tesly Model 3 se začínají obávat zimy, s auty mají problémy již nyní - 3 - Tesla Model 3 Fred Lambert 2018 videoscreen 03Majitelé Tesly Model 3 se začínají obávat zimy, s auty mají problémy již nyní - 4 - Tesla Model 3 Fred Lambert 2018 videoscreen 04
Šéfredaktor webu Electrec Fred Lambert je majitelem Tesly Model 3. Jen chválu na ní ovšem nepěje, aktuálně zveřejnil nemalé problémy s otevíráním vozu při lehkých mrazících, které postihly i řadu jiných majitelů

Zdroj: Electrec

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama