Mercedes menší vůz než Áčko nevyrobí, suplovat jej má Smart

Kvůli pokračující snaze Daimleru zvýšit své prodeje ad infinitum by koncern mohl vstoupit do ještě nižších segmentů. Logo třícípé hvězdy u toho ale nebude.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Mercedes menší vůz než Áčko nevyrobí, suplovat jej má Smart

20.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mercedes menší vůz než Áčko nevyrobí, suplovat jej má Smart

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kvůli pokračující snaze Daimleru zvýšit své prodeje ad infinitum by koncern mohl vstoupit do ještě nižších segmentů. Logo třícípé hvězdy u toho ale nebude.

Prakticky každá automobilka se v poslední době snaží vykrýt nabídku konkurence, a tak zaplnit poslední místečko na trhu. Kvůli tomu jejich portfolio neskutečně nabobtnává, pročež od takového Audi časem dostaneme dokonce 60 modelů. Třícípá hvězda však kupodivu již do této hry nechce být tak úplně zatažena - šéf koncernu Daimler Dr. Dieter Zetsche totiž oznámil, že v rámci Mercedesu nevznikne menší model než stávající třída A.

To by samozřejmě znamenalo, že automobilka nebude mít čím potěšit zákazníky, kteří prahnou třeba po voze ve velikosti Audi A1. V tomto směru však již Zetsche dodal, že „je zde možnost expanze Smartu do subkompaktního segmentu“. Finální rozhodnutí však dosud nepadlo, neboť díky kladnému verdiktu by německý koncern stál před vývojem zcela nového modelu.

Je totiž třeba si uvědomit, že zatímco chystaný Smart ForTwo bude na délku měřit přibližně 2,7 metru a verze ForFour se natáhne na 3,5 metru, zmiňovaný rival pro čtyři kruhy nebo BMW řady 1 by musel narůst až ke čtyřem metrům. Ani zvětšení rozměrů ovšem není zárukou obchodního úspěchu, příchod třetího modelu tak nadále zůstává ve hvězdách.

Není to přitom poprvé, co koncern Daimler s daným segmentem koketuje. Již před lety tu totiž byly plány na vznik třídy X, která by dostala pohon předních kol a cenu nižší než 20 000 Eur (cca 550 tisíc korun). Ačkoliv by s vývojem pomohl Renault, kvůli vyvážení nákladů by třícípá hvězda musela ročně prodat nějakých 100 000 až 150 000 kusů.

Projekt tak nakonec zamířil k ledu, s ohledem na stále větší německo-francouzské přátelství však snadno může být rozmrazen. V takové chvíli by se jako logické jevilo usazení novinky na základech Renaultu Clio, který je vcelku nový, má požadovaný pohon předních kol a ani s logem Smartu by nemusel stát majlant.


Mercedes menší vůz než Áčko nevyrobí, suplovat jej má Smart - 1 - Test Mercedes A250 Sport 2012 W176 004Mercedes menší vůz než Áčko nevyrobí, suplovat jej má Smart - 2 - Test Mercedes A250 Sport 2012 W176 005Mercedes menší vůz než Áčko nevyrobí, suplovat jej má Smart - 3 - Test Mercedes A250 Sport 2012 W176 006Mercedes menší vůz než Áčko nevyrobí, suplovat jej má Smart - 4 - Test Mercedes A250 Sport 2012 W176 007Mercedes menší vůz než Áčko nevyrobí, suplovat jej má Smart - 5 - Test Mercedes A250 Sport 2012 W176 008Mercedes menší vůz než Áčko nevyrobí, suplovat jej má Smart - 6 - Test Mercedes A250 Sport 2012 W176 009Mercedes menší vůz než Áčko nevyrobí, suplovat jej má Smart - 7 - Test Mercedes A250 Sport 2012 W176 041Mercedes menší vůz než Áčko nevyrobí, suplovat jej má Smart - 8 - Test Mercedes A250 Sport 2012 W176 042Mercedes menší vůz než Áčko nevyrobí, suplovat jej má Smart - 9 - Test Mercedes A250 Sport 2012 W176 044Mercedes menší vůz než Áčko nevyrobí, suplovat jej má Smart - 10 - Test Mercedes A250 Sport 2012 W176 045Mercedes menší vůz než Áčko nevyrobí, suplovat jej má Smart - 11 - Test Mercedes A250 Sport 2012 W176 047Mercedes menší vůz než Áčko nevyrobí, suplovat jej má Smart - 12 - Test Mercedes A250 Sport 2012 W176 048
Třída A je nejmenším modelem třícípé hvězdy. Níže již může zajít pouze Smart

Zdroj: Autom News

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše