Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes menší vůz než Áčko nevyrobí, suplovat jej má Smart
20.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kvůli pokračující snaze Daimleru zvýšit své prodeje ad infinitum by koncern mohl vstoupit do ještě nižších segmentů. Logo třícípé hvězdy u toho ale nebude.
Prakticky každá automobilka se v poslední době snaží vykrýt nabídku konkurence, a tak zaplnit poslední místečko na trhu. Kvůli tomu jejich portfolio neskutečně nabobtnává, pročež od takového Audi časem dostaneme dokonce 60 modelů. Třícípá hvězda však kupodivu již do této hry nechce být tak úplně zatažena - šéf koncernu Daimler Dr. Dieter Zetsche totiž oznámil, že v rámci Mercedesu nevznikne menší model než stávající třída A.
To by samozřejmě znamenalo, že automobilka nebude mít čím potěšit zákazníky, kteří prahnou třeba po voze ve velikosti Audi A1. V tomto směru však již Zetsche dodal, že „je zde možnost expanze Smartu do subkompaktního segmentu“. Finální rozhodnutí však dosud nepadlo, neboť díky kladnému verdiktu by německý koncern stál před vývojem zcela nového modelu.
Je totiž třeba si uvědomit, že zatímco chystaný Smart ForTwo bude na délku měřit přibližně 2,7 metru a verze ForFour se natáhne na 3,5 metru, zmiňovaný rival pro čtyři kruhy nebo BMW řady 1 by musel narůst až ke čtyřem metrům. Ani zvětšení rozměrů ovšem není zárukou obchodního úspěchu, příchod třetího modelu tak nadále zůstává ve hvězdách.
Není to přitom poprvé, co koncern Daimler s daným segmentem koketuje. Již před lety tu totiž byly plány na vznik třídy X, která by dostala pohon předních kol a cenu nižší než 20 000 Eur (cca 550 tisíc korun). Ačkoliv by s vývojem pomohl Renault, kvůli vyvážení nákladů by třícípá hvězda musela ročně prodat nějakých 100 000 až 150 000 kusů.
Projekt tak nakonec zamířil k ledu, s ohledem na stále větší německo-francouzské přátelství však snadno může být rozmrazen. V takové chvíli by se jako logické jevilo usazení novinky na základech Renaultu Clio, který je vcelku nový, má požadovaný pohon předních kol a ani s logem Smartu by nemusel stát majlant.












Třída A je nejmenším modelem třícípé hvězdy. Níže již může zajít pouze Smart
Zdroj: Autom News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Muž si v dubnu koupil vysněnou Alfu, platí za ní splátky i pojištění. Jeho auto ale dodnes stojí u dealera a nemůže si ho ani odvézt
před 41 minutamiFerrari poprvé v historii nejenže uznalo vlastní chybu a napravilo ji, dokonce dovoluje kupcům starších aut nešťastné řešení zpětně vyměnit
před 2 hodinamiStačilo autu léta po jeho nesmyslném zaříznutí vrátit motor V8 v nezměněné podobě, aby si ho koupilo 10 tisíc lidí během 24 hodin
před 3 hodinamiZákazníci a fanoušci Audi už jsou tak zoufalí, že natočili hodinový film volající po tom, aby firma zastavila svůj úpadek
před 5 hodinamiChystaný ostrý Mercedes působí předem jako taková marnost, že se i mdlý předchůdce v rozlučkové verzi rázem jeví jako výhra
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva