Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Čínské továrny na falešná superauta jsou extrémním případem tamního plagiátorství
10.2.2019 | Petr Prokopec
Napodobeniny rychlých a drahých aut vznikají odnepaměti, obvykle se tak ale děje u někoho v garáži. Číňané k tomu přistupují jinak, z falešných supearaut si udělali lukrativní byznys.
Pokud je čínským firmám něco opravdu cizího, pak je to respekt k duševnímu vlastnictví. Na nějaká práva a ochranné známky se v zemi s velkou zdí viditelnou až z Vesmíru jednoduše nehledí. Neplatí to jen u automobilek, které bez sebemenších skrupulí zkopírují třeba BMW X4. Stále více se v Číně rozjíždí i kopírování aut v rámci jakési druhovýroby. Tamní společnosti vyrábí bodykity nejlepších, zejména evropských superaut, jimiž je následně osazováno kde co - od běžných aut až po skutečné sporťáky.
Asi vůbec nejprodávanějším bodykitem je replika Lamborghini Veneno. Tento italský supersport vznikl v pěti exemplářích (respektive ve čtrnácti, pokud v to počítáme i Roadster), přičemž jeho cena startovala na 4,5 milionech dolarů (cca 113,65 milionu korun). Jde tedy o jeden z vůbec nejdražších vozů, jaké byly k mání, a to i dnešní optikou. Natož pak v roce 2013, kdy přišel na trh. Není tedy překvapivé, že se najdou lidé, kteří po této extravagantní kreaci zatouží i bez stovek milionů v kapse.
Nejde však pouze o ty řidiče, kteří by sklolaminátovou karoserií osadili třeba Hondu Prelude, jež díky dvojici dveří, nízkému profilu a snadné dostupnosti velmi často slouží jako dárcovský vůz. Kitem Veneno bývají osazována i skutečná Lamborghini, povětšinou dvanáctiválcový Aventador, který jako základ posloužil i samotné automobilce. Působivé přitom je, že Číňané u tohoto vozu nekladli velký důraz jen na kvalitu bodykitu, zároveň sklolaminát doplnili i kopií unikátních originálních kol.
Veneno je ale ve výsledku jen špičkou ledovce, stranou zájmu nezůstává ani „standardní” Aventador, stejně jako třeba Ferrari LaFerrari, Maserati MC12 nebo Pagani Zonda. A jak dokazuje jeden ze snímků, došlo dokonce i na ligu úplně nejvyšší, tedy na Bugatti Chiron. V případě superstroje z Molsheimu ale z naší strany obdiv čekat, jakkoliv karoserie vypadá jako ta od automobilky. Číňané v jejím případě použili plech, originál je z karbonu.
Suma sumárum, stejně jako u zcela originálních vozů i u čínských replik nakonec záleží na velikosti peněženky. Zákazníci totiž nemají k dispozici jen plech, nýbrž rovněž již zmiňovaný sklolaminát a dokonce i karbon. Svému vysněnému vozu se tedy mohou často přiblížit opravdu blízko, i když ten i nadále bude mít v „občanském průkazu“ jako rodiště zapsanou Čínu a nikoliv Itálii nebo Francii. V Číně to ale zřejmě nikomu nevadí...














Číňané začínají ve stále větší míře vyrábět repliky bodykitů světoznámých hypersportů. Těmi pak nejsou osazovány jen mainstreamové vozy, ale dokonce i reálné supersporty. Zákazníci si navíc mohou vybrat, zda budou z plechu, sklolaminátu či karbonu
Zdroj: GT Spirit
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
před 11 hodinamiBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
před 7 hodinamiZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
před 8 hodinamiMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
před 8 hodinamiVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
před 11 hodinamiJeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva