S nástupem Cupry se dynamika Porsche začíná dostávat mezi běžný lid

Tahle auta by normálně nikoho snad ani nenapadlo srovnávat. Mají docela jiné motory, docela jinou cenu a především docela jinou značku. Jenže vedle Porsche Macan S nehraje Cupra Atec druhé housle, v sériovém stavu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

S nástupem Cupry se dynamika Porsche začíná dostávat mezi běžný lid

27.6.2019 | Mirek Mazal

S nástupem Cupry se dynamika Porsche začíná dostávat mezi běžný lid

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Tahle auta by normálně nikoho snad ani nenapadlo srovnávat. Mají docela jiné motory, docela jinou cenu a především docela jinou značku. Jenže vedle Porsche Macan S nehraje Cupra Atec druhé housle, v sériovém stavu.

Názorné srovnání relativně výhodné Cupry Ateca proti prémiovému Porsche Macan S nejlépe ukazuje, jak moc se dynamika výjimečných aut v posledních letech přiblížila obyčejným lidem. Obě auta jedou v přímce prakticky stejně s tím rozdílem, že lepší pověst vyjde o půl milionu korun českých dráž na pořízení a nesrovnatelně dráž na dalším provozu.

Katalogová cena Cupry Ateca je 1 214 900 Kč za dvoulitrový čtyřválec foukaný turbodmychadlem na 221 kW (300 koní) a 400 Nm točivého momentu. Celkem 1 615 kilogramů těžké SUV zrychlí na stokilometrovou rychlost za 5,2 sekundy a sedmistupňový automat s pohonem všech kol si oddechnou až po dosažení 250 km/h.

Proti divizi Seatu se postavilo velevážené Porsche modelové řady Macan, které je ve verzi S prodejci ceněné minimálně na 1 750 000 Kč, což je přesně o 535 100 Kč navíc. Dražší SUV disponuje přeplňovaným třílitrovým šestiválcem o výkonu 260 kW (354 koní) a 480 Nm. Taktéž pohon 4x4 se sedmi stupni automatické převodovky jsou nastaveny k akceleraci na 100 km/h za 5,1 sekundy, maximálka končí na hranici 254 km/h.

Teoretické předpoklady favorizovaly společensky prestižnější Porsche, ale jen o málo. A jejich klání na německé dálnici ukázalo ještě menší rozdíly v praxi. Jak už bylo řečeno - srovnávací zrychlení dopadlo opakovaně téměř identicky pro oba vozy. Upřednostňovaný Macan s větším motorem a vyšším výkonem zřejmě doplatil na přítěž 325 kilogramů nadváhy proti lehké Atece, které vyvážil jen 54 koňmi navrch.

Jízdními výkony Cupra přesvědčila, že bez předsudků či osobních sympatií neexistuje mnoho racionálních důvodů utratit navíc přes půl milionu korun (a ve srovnatelné výbavě ještě mnohem víc) za německé SUV. Tempo Macanu na rovince je nyní spolehlivě dostupné širší mase spořivějších zákazníků, jen obdivovat vás v širším vrstvám stále málo známé španělské značce bude ve srovnání s Porsche asi málokdo.


S nástupem Cupry se dynamika Porsche začíná dostávat mezi běžný lid - 1 - Cupra Ateca jede stejne jako Porsche Macan S 02S nástupem Cupry se dynamika Porsche začíná dostávat mezi běžný lid - 2 - Cupra Ateca jede stejne jako Porsche Macan S 03S nástupem Cupry se dynamika Porsche začíná dostávat mezi běžný lid - 3 - Cupra Ateca jede stejne jako Porsche Macan S 05S nástupem Cupry se dynamika Porsche začíná dostávat mezi běžný lid - 4 - Cupra Ateca jede stejne jako Porsche Macan S 07S nástupem Cupry se dynamika Porsche začíná dostávat mezi běžný lid - 5 - Cupra Ateca jede stejne jako Porsche Macan S 09S nástupem Cupry se dynamika Porsche začíná dostávat mezi běžný lid - 6 - Cupra Ateca jede stejne jako Porsche Macan S 10S nástupem Cupry se dynamika Porsche začíná dostávat mezi běžný lid - 7 - Cupra Ateca jede stejne jako Porsche Macan S 11S nástupem Cupry se dynamika Porsche začíná dostávat mezi běžný lid - 8 - Cupra Ateca jede stejne jako Porsche Macan S 12
Cupra Ateca není v přímce o nic horší než Porsche Macan S, drobné rozdíly jsou patrné až za hranicí 200 km/h

Zdroj: AutoTopNL@Youtube

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.