Nejlepší motory pro rok 2013 dle Ward's: žádné tříválce, ani stopa po elektřině

S rozličnými anketami se s koncem roku budeme potýkat ještě mnohokrát. Jedním z tradičních žebříčků je desítka nejlepších motorů podle Ward's Auto.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nejlepší motory pro rok 2013 dle Ward's: žádné tříválce, ani stopa po elektřině

14.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nejlepší motory pro rok 2013 dle Ward's: žádné tříválce, ani stopa po elektřině

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

S rozličnými anketami se s koncem roku budeme potýkat ještě mnohokrát. Jedním z tradičních žebříčků je desítka nejlepších motorů podle Ward's Auto.

Již po devatenáct let sestavují kolegové z Ward's Auto žebříček nejlepších pohonných jednotek. Nepoužívají přitom primárně motorové stolice či jiné nářadí, kterými by se daly měřit rozteče jednotlivých šroubů či síla přenášená na hnanou nápravu. Místo toho jednotlivé agregáty testuje přímo na vlastní kůži jako my, pod kapotami daných automobilů akorát v ulicích Detroitu. Sledovány jsou přitom aspekty jako výkon, spotřeba, zakomponování a účinnost moderních technologií i klasika v podobě hluku a vibrací.

Podmínkou přitom je, aby daný vůz v základní výbavě stál méně než 55 000 USD (cca 1 045 000 Kč) a byl dostupný v americké specifikaci nejpozději v prvním čtvrtletí následujícího roku. V tomto případě tedy do března 2013. Vítězové loňského klání jsou přitom do nových testů zařazováni automaticky. Pochopitelně, máme na věc i vlastní názor a ne se vším bychom s kolegy souhlasili. Ale berte to jako zajímavé nahlédnutí do sfér trochu jiného automobilového vkusu, než jaký vládne u nás.

Letošní výsledky prezentující nejlepší motory pro rok 2013 jsou navíc i trochu překvapivé, alespoň statisticky. Poprvé po sedmi letech totiž mezi nejlepší desítkou nefiguruje žádný diesel, hybridní pohonná jednotka, elektromotor, tříválec nebo dokonce dvouválec. Místo toho se přízni těší třeba i osmiválec z Fordu Shelby GT500.

Americká pohonná jednotka však nemá v anketě takové úspěchy jako evropské motory. Skvěle si vede především třílitrový šestiválec Audi, který se do „top 10” dostal pošesté za sebou. Zrovna v tomto bychom s kolegy nesouhlasili a ne zcela jednotní bychom byli i v případě vyzdvihování jednotek BMW - se svým šestiválcem zaujalo potřetí (N55) a jeho poslední inkarnace se líbila i nám, podruhé pak bodovala se čtyřválcem (N20) a ten už na nás takový dojem neudělal.

Zajímavostí je pak umístění 3,5litrového šestiválce Hondy, který oproti všem ostatním nabízí jen jednu vačkovou hřídel a tím menší setrvačnost válců. Japonská značka ovšem s tímto motorem již dosáhla úspěchů v letech 2005, 2008 a 2009. Na kompletní letošní vítěznou desítku se můžete podívat níže.

10 nejlepších motorů pro rok 2013 dle organizace WardsAuto

3,0 DOHC, TFSI, turbodmychadlo, V6, testováno v Audi S5
2,0 DOHC, N20, turbodmychadlo, řadový čtyřválec, testováno v BMW 328i
3,0 DOHC, N55, turbodmychadlo, řadový šestiválec, testováno v BMW 135is Coupe
3,6 DOHC, Pentastar, V6, testováno v Ram 1500
2,0 DOHC, EcoBoost, turbodmychadlo, řadový čtyřválec, testováno ve Fordu Focus ST a Taurus
5,8 DOHC, kompresor, V8, testováno ve Fordu Shelby GT500
2,0 DOHC, turbodmychadlo, testováno v Cadillacu ATS
2,4 DOHC, řadový čtyřválec, testováno v Hondě Accord Sport
3,5 SOHC, V6, testováno v Hondě Accord
2,0 FA DOHC, čtyřválcový boxer, testováno v Subaru BRZ


Nejlepší motory pro rok 2013 dle Ward's: žádné tříválce, ani stopa po elektřině - 1 - Ford Shelby GT500 850 hp Caroll Shelby 01Nejlepší motory pro rok 2013 dle Ward's: žádné tříválce, ani stopa po elektřině - 2 - Ford Shelby GT500 850 hp Caroll Shelby 02Nejlepší motory pro rok 2013 dle Ward's: žádné tříválce, ani stopa po elektřině - 3 - Ford Shelby GT500 850 hp Caroll Shelby 03Nejlepší motory pro rok 2013 dle Ward's: žádné tříválce, ani stopa po elektřině - 4 - Ford Shelby GT500 850 hp Caroll Shelby 04Nejlepší motory pro rok 2013 dle Ward's: žádné tříválce, ani stopa po elektřině - 5 - Ford Mustang Shelby GT500 10Nejlepší motory pro rok 2013 dle Ward's: žádné tříválce, ani stopa po elektřině - 6 - Ford Mustang Shelby GT500 11
Podle organizace WardsAuto současné elektromotory či hybridní pohonné jednotky nejsou ve výsledku tak dobrým řešením jako třeba osmiválec ve Fordu Shelby GT500

Zdroj: Ward's Auto

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.