Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejuspokojivější auta dle J.D. Power 2014 DE: Porsche na vrcholu, Škoda stoupá
3.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vítěze britského kola studie VOSS v německém žebříčku nenajdete. Porsche se ovšem dočkalo zmrtvýchvstání, Japonci pak dostávají své pověsti.
Studii J.D. Power zaměřené na spokojenost majitelů se svými vozy jsme se tento týden již jednou věnovali, a sice v souvislosti s britskými řidiči. Ostrovní země oddělená od kontinentální Evropy kanálem La Manche však pro nás může být trochu vzdálená, proto obratem přinášíme rovněž výsledky německé. I v tomto případě jde o studii VOSS (Vehicle Ownership Satisfaction Study), do které jsou zařazeny vozy ve stáří od jednoho roku do tří let, shodná je pak i stupnice od nuly do tisíce bodů. Tím však spojitosti kupodivu končí.
Sledované oblasti jsou sice stejné, na celkovém hodnocení se však podílí trochu jinak. Vnější i vnitřní přitažlivosti je připisováno 27 procent, provozní náklady jsou zastoupeny 25 %, kvalita a spolehlivost mají vliv 24procentní a spokojenost se servisem 23procentní. To se ovšem již bavíme o faktech, která ke slovu přicházejí po nákupu - před ním je naopak největší podíl připisován kvalitě (56 %), ceně (48 %) a bezpečnosti (46 %).
Zajímavé je, že při vyhledávání informací o novém vozidle získává na důležitosti internet, zejména pak ten ve smartphonech. Svůj budoucí dopravní prostředek totiž takto shání rovných 41 procent všech kupujících ve věku od 18 do 24 let. Pokud se jedná o 65leté či starší zákazníky, pak daný podíl klesá na pouhých 8 %. Celkově pak chytrý mobil či tablet užívá 25 %, respektive 21 procent, zatímco loni to bylo 22 a 14 %.
Další klíčové zjištění se týká spokojenosti s autorizovanými servisy, jež meziročně poklesla o 1,7 %. Neoficiální opravny pro změnu navštívilo ve sledovaném období (prosinec 2013 až únor 2014) o 0,9 % více, díky čemuž dealeři mohou počítat jen s 65procentní návratností zákazníků. Pokud je navíc nízká spokojenost se servisem a účet vyšší než 390 Eur (cca 11 000 Kč), pak se do daného dealerství vrátí jen 8 % lidí.
Mimo to můžeme ještě zmínit, že ne každý zákazník se kvůli opravám vrací do servisu spojeném s showroomem, kde svůj vůz nakoupil. Zásadní důvod kupodivu není ve spokojenosti či spíše nespokojenosti, ale ve faktu, že díky zmíněnému hledání na internetu nakonec ten nejlevnější vůz nemusí být alokován blízko bydliště zákazníků. Ti tak sice neváhají obětovat dlouhou cestu kvůli jeho pořízení, opravu však již svěří místní firmě.
Tím jsme však již zákulisí studie prošli opravdu důkladně, zaměřit se tedy můžeme na samotné výsledky. Ty byly získány od 18 288 respondentů, kteří své vozy zaregistrovali v době od ledna 2011 do prosince 2012. Zodpovědět přitom museli minimálně 50 otázek, aby do tabulky byl zařazen daný model, 100 zodpovězených otázek pak vyžadovala participace dané značky.
Porsche v čele, po britských lídrech není ani vidu, ani slechu


V rámci automobilek se do čela žebříčku vyšvihlo Porsche, které získalo 835 bodů z tisíce možných. Značka ze Zuffenhausenu tedy skončila vysoko nad letošním průměrem (788 b), srovnáním s loňským rokem ale bohužel nemůžeme posloužit. Automobilka totiž ve studii VOSS 2013 absentovala, což je v rámci té letošní případ britských lídrů Jaguaru a Lexusu. V případě japonské značky přitom společnost J.D. Power nepodala jediné vysvětlení, u té britské je ale důvodem fakt, že se sešlo málo odpovědí potřebných pro zařazení do žebříčku (to se zřejmě týká i Lexusu).
Tím ale danou anomálii opusťme a vraťme se ke konkrétním výsledkům. Ty letošní sdílené druhé místo přisuzují Toyotě a Volvu, které získaly shodně 818 bodů. Švédové si přitom oproti loňsku pohoršili, zatímco Japonci stoupají vzhůru. To samé pak můžeme říci o Mercedesu, který se s 811 body probojoval na místo čtvrté. I když de facto jde v rámci pořadníku o pohoršení, neboť značka kvůli Porsche o jednu pozici poklesla.
Naprosto nezpochybnitelný je pak vzestup Škody, která s 805 body okupuje páté místo. Loni přitom byla se 798 body sedmá, když se musela sklonit před Mazdou, Mitsubishi a Hondou. Všechny tyto značky však letos výrazně ztrácejí, přičemž taková Honda se dokonce dostala do podprůměru. V tomto směru ji pak následovalo třeba Audi, které loni skončilo se 794 body deváté. Pro letošek mu však musí stačit 786 bodů a 13. příčka.
Toyota Avensis vládne všem, neztratil se ani Volkswagen up!
Přesunout se můžeme k jednotlivým modelům, kde prim hraje Toyota Avensis, která získala 848 bodů a porazila tak třeba Škodu Superb nebo Mercedes-Benz třídy C. Mimo to se japonská automobilka může pochlubit ještě vítězstvím v kategorii malých vozů, kterou opanovala Toyota Yaris. Stříbro jí pak díky úspěchu modelu Aygo patří v segmentu městských vozů, zatímco Auris pro změnu dosáhl na bronz mezi kompakty. Tím ale japonská expanze do Německa končí.
Zaměřit se tedy můžeme na druhého nejúspěšnějšího výrobce, kterým je koncern VW Group. Ten se hřeje na výsluní s modely up! a Touareg, mimo to však se Seatem Leon ovládl i segment kompaktních vozů. Třetí místo mezi luxusními vozy pak patří Audi A6/S6/RS6, zatímco v kategorii MPV získaly stříbro a bronz Seat Altea a Volkswagen Touran. Opomenout pak nesmíme ještě Porsche Cayenne, které se pyšní druhou příčkou mezi velkými SUV.
Dalšími vítězi se v jednotlivých kategoriích staly Kia, Mercedes-Benz, Opel nebo Volvo, mimo ně ovšem můžete ve výše přiložených tabulkách najít mezi první trojicí také značky jako Citroën, Kia, Nissan, Mitsubishi, Ford nebo BMW. To je ovšem v rámci studií VOSS pro letošek vše, další výsledky přineseme až napřesrok.
Porsche pro letošní rok ovládlo anketu zaměřenou na spokojenost zákazníků. S modelem Cayenne přitom zabodovalo i mezi jednotlivými modely
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
dnesNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025
Nejnovější články
Černý přízrak mezi luxusními superexpresy německých dálnic je k mání krásný a málo jetý za cenu lepší Škody
před 8 hodinamiNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 9 hodinamiVW chce svůj elektrický propadák „ufaceliftovat” k životu, to se zaručeně povede
před 11 hodinamiNejlevnější auto v Česku nakonec nekončí, dočká se znovu nového provedení. Těšit se na něj ale mohou jen někde
dnesPřirozený projev špičkového motoru je prostě nenahraditelný, moderní napodobeniny jsou jen gumové panny mezi auty
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva