Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdo si postavil kombík M3, který BMW nikdy nenabídlo. Teď ho prodává, i s 624 koňmi
17.5.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
BMW stvořilo nanejvýš prototyp M3 Touring, sériovou výrobu tento vůz v žádné z generací M3 nepoznal. To ale neznamená, že nemůže vzniknout.
BMW v minulosti jen párkrát překročilo svůj stín a se ctí se vypořádalo s přáním otců od rodin vyhlížejících rychlé kombi z dílen divize M. V posledních letech se na to vykašlalo úplně a zákazníci toužící po něčem rychlém a si museli vystačit nanejvýš se sedany. A ani ty nebyly automatickou součástí všech modelů s písmenem M ve znaku. Současná situace nevypadá o nic lépe, proto se podobných záměrů chytají kutilové, kteří čas od času dají za vnuk něčemu výjimečnému.
Podobně výjimečný stroj teď stojí v Dallasu a čeká na nového majitele. V probíhající aukci (aktuální nejvyšší příhoz je 40 009 dolarů, asi 867 tisíc Kč) může kdokoli získat BMW M3 Touring postavené na základech BMW 328i E91.
Transformace z dílen úpravce bavorských aut spočívala v instalaci komponentů z M3 E90/E92 na zmíněný kombík s typovým označením E91. Kalifornský specialista na BMW svoji práci odvedl pořádně. Pod kapotu se nastěhoval čtyřlitrový osmiválec S65B40 a sedmistupňová automatická převodovka. Motor je navíc doplněn o kompresor ESS VT2-625, chladicí systém CSF a spaliny vyvádí ven za hlasitého doprovodu výfukový systém Akrapovič Evo Titanium. Výkon motoru podle prodávajícího dosahuje 634 koní (466 kW), které na silnici přenáší 18palcová kola Volks TE37SL s pneumatikami Toyo R888 (265/35 a 295/35) odpružené sportovním stavitelným podvozkem KW V3.
Bodykit byl upraven podle M3, nechybí ani vyboulený kryt motoru nebo typické široké blatníky. Tvary byly přizpůsobeny originálním dílům z pravé sportovní varianty, nic se nenechalo náhodě. Navíc bylo zahrnuto dodělání sady karbonových aerodynamických dílů zvyšující přítlak ve vysokých rychlostech. Rozletu brání brzdový systém originálně dodávaný pro nejvýkonnější trojku E90 či E92.
Zásahu neunikl ani interiér, kde můžeme vidět vyměněná kožená sedadla, novou palubní desku se středovou konzolí. Samozřejmě nesmí zůstat pozadu volant s pádly pod volantem a přístrojový štít. Elektronika jako tempomat, navigace, klimatizace nebo střešní okno zůstala původní, stejně jako zadní sedačky. Co víc si přát? Pár věcí by se našlo, ale je na místě smeknout klobouk před každým, kdo něco podobného dotáhne do konce. Na rozdíl od BMW, které v případě řady 3 nedotáhlo eMkový kombík do výroby nikdy a nijak...
Šedý kombík lakovaný v barvě určené pro Porsche je krásný příklad toho, co se mělo dávno vyrábět v Mnichově. Bohužel nevyrábělo a nevyrábí, tento stroj vznikl v Dallasu
Zdroj: Bring a Trailer
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin zajel nový rekord včera 17:03
- V Moto3 nejrychlejším Alonso, v Moto2 Garcia - 14. Salač včera 15:41
- Ve Francii začal nejrychleji Martin před Acostou včera 12:05
- Známe první letošní vítěze NW200 včera 11:02
- Test Cardo Packtalk Edge: interkom se skvělým zvukem včera 08:00
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
včera - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
včera - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
včera - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
včera - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva