Reklama

Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli

Kia se tváří, že její auta jsou dnes plně srovnatelná s evropskou produkcí, ale je to pravda? Němci vzali jeden z jejích nejlepších modelů s kurážným jménem Optima a ujeli s ním 100 tisíc kilometrů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli

19.9.2018 | Petr Prokopec

Kia se tváří, že její auta jsou dnes plně srovnatelná s evropskou produkcí, ale je to pravda? Němci vzali jeden z jejích nejlepších modelů s kurážným jménem Optima a ujeli s ním 100 tisíc kilometrů.

Kia Optima čtvrté generace dorazila na evropské trhy v roce 2016, a to jako sedan i kombík. Umocnit měla prestiž korejské automobilky na Starém kontinentu, je ale otázkou, jak moc se jí to daří. Kia je v těchto vodách stále spíše alternativou pro zavedenější značky než stěžejním hráčem. Nejlépe to dokládají loňské registrace, které jsou sice ve srovnání s rokem 2015 pětinásobné, stále ale jde jen o 16 152 aut. Pro ilustraci, Škody Superb se stejné množství prodá za dva měsíce.

Do jisté míry z toho lze vinit cenovou strategii značky, která do standardní výbavy základního modelu zahrnuje řadu věcí, za které se jinde připlácí. I kvůli tomu Optima ve verzi sedan startovala na českém trhu v době svého příchodu na nemalých 684 980 Kč. Za to bylo možné počítat s 1,7litrovým turbodieselem, 141 koňmi a šestistupňovou manuální převodovkou. Sáhnout jste pak mohli i po automatu či vyšším komfortu a luxusu, v té chvíli ovšem cena mohla vyšplhat až k milionu korun.

Optima se tak snadno dostala do té části trhu, kde proti sobě již nemá pouze zmíněný Superb, ale třeba i BMW řady 3, byť s daleko nižší výbavou i menším výkonem pod kapotou. Nicméně na straně druhé s mnohem vyšší prestiží. Má ale smysl lpět na logu, nebo konečně nastal čas začít brát Kiu vážně i ve vyšších sférách? Na to se snaží dát odpověď německý Auto Bild, který s Optimou najel 100 tisíc kilometrů. A ve prospěch Korejců úplně nevyznívá.

V prvé řadě je třeba si uvědomit, že pohonná jednotka není zrovna zárukou dechberoucí jízdní dynamiky. Stovku s ní Optima jako nová zvládala za 10,7 sekundy, metu 160 km/h pak proťala za 29,9 s. Po zajetí sice došlo ke zlepšení o jednu, respektive o devět desetin, nicméně ani tak nemáme tu čest s čísly, ze kterých se vám zamotá hlava. A jako kompenzaci nelze brát ani reálnou průměrnou spotřebu 7,3 l/100 km - na 141koňový turbodiesel v autě střední třídy to není žádný zázrak.

Redaktoři ale říkají, že Kia se i s tímto motorem chová živě a sebevědomě a nakonec umí urazit přes km na jednu nádrž i přes 1 000 km. Pokud bychom tedy měli skončit na tomto místě končili, šlo by vrcholnou Kiu doporučit, i přes vyšší cenu. Tu, jak jsme již naznačili, ospravedlňuje přítomnost koženého čalounění, klimatizace, navigace, vyhřívaného volantu, tempomatu nebo zpětné kamery. Vzhledu pak navíc ještě napomáhá přítomnost 18palcových kol.

Nicméně v průběhu testu došlo k závažným poruchám, z nichž jedna je spojena s adaptivními tlumiči. V autorizovaném servisu byla vlivem zatékání vody zjištěna závada na řídicí elektronice, která je zcela znefunkčnila. Došlo tedy k nahrazení obou zadních tlumičů, které navíc naneštěstí nebyly skladem a Auto Bild musel čekat na opravu dva týdny. A to není zrovna dobrá vizitka pro značku, která konstantně zdůrazňuje, kterak své modely pro Evropu vyvíjí a vyrábí v Evropě.

Druhý, ještě závažnější problém se týkal dvouspojkové automatické převodovky, kterou je testovaný vůz vybaven. Ta začala špatně řadit především směrem dolů již v 45 tisících kilometrech. Po dalších 20 000 km začalo být jasné, že Optima bude muset na další servisní zásah, který nakonec skutečně přišel při 86 564 km. Vyměněna musela být spojka a šlo o další zdlouhavou opravu.

Na závěr Němci auto rozebrali na díly a objevili některé pozoruhodné nedostatky. Kolem výfukového potrubí již začaly unikat zplodiny, vskutku překvapivé byly reznoucí konzole zadních sedadel, korodoval též jeden z důležitých kontaktů a hrana víka zavazadlového prostoru. Ani tak nešlo o nic tragického, ale k optimálnímu výsledku znovu kus chyběl.

Dalším výrazným negativem pro Optimu je pak výrazný pokles její hodnoty, Němci odhadují zůstatkovou prodejní cenu jen na polovinu té původní. Jde přitom o dva roky starý vůz, který nebyl bourán a procházel vždy jen autorizovaným servisem. Má sice hodně najeto, konkurenti ale drží cenu lépe.

Vůz odjel z testu s celkovou známkou 2-, což je průměrný výsledek. Redaktoři Auto Bildu říkají, že Kia nelže, když slibuje nadstandardní záruku a opravu všech nedostatků zdarma. K tomu došlo i v tomto případě a zřejmě by ještě dlouho docházelo - záruka je celkově sedmiletá. Nicméně opravdu dobré známky si může v dlouhodobém testu vysloužit jen ten vůz, jehož závady jsou nikoli bezplatně opraveny, ale které se zkrátka nevyskytnou. A to se v případě Optimy zdaleka nestalo.

Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 1 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 01Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 2 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 02Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 3 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 03Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 4 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 04Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 5 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 05Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 6 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 06Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 7 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 07Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 8 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 08Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 9 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 09Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 10 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 10Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 11 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 10aNěmci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 12 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 11Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 13 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 12Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 14 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 13Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 15 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 14Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 16 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 15Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 17 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 16Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 18 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 17Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 19 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 18Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 20 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 19Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 21 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 20Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 22 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 21Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 23 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 22Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 24 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 23Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 25 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 24Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 26 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 25Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 27 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 26Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 28 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 27Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 29 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 29Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 30 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 30Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 31 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 31Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 32 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 32Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 33 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 33Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 34 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 34Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 35 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 35Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 36 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 36Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 37 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 37Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 38 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 38Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 39 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 39Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 40 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 40Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 41 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 41Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 42 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 42Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 43 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 43Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 44 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 44Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 45 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 45Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 46 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 46Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 47 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 47Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 48 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 48Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 49 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 49Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 50 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 50Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 51 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 51Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 52 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 52Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 53 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 53Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 54 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 54Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 55 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 55Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 56 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 56Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 57 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 57Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 58 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 58Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 59 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 59Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 60 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 60Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 61 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 61Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 62 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 62Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 63 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 63Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 64 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 64Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 65 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 65Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 66 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 66Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 67 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 67Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 68 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 68Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 69 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 69Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 70 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 70Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 71 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 71Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 72 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 72Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 73 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 73Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 74 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 74Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 75 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 75Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 76 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 76Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 77 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 77Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 78 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 78Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 79 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 79Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 80 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 80Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 81 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 81Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 82 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 82Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 83 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 83Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 84 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 84Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 85 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 85Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 86 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 86Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 87 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 87Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 88 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 88Němci najeli 100 tisíc km se špičkovou Kiou a rozebrali ji na díly. Nadšeni nebyli - 89 - Kia Optima 2016 EU verze nova sada 89
Kia Optima nevyšla z dlouhodobého testu německého Auto Bildu zrovna dobře. Docela vážné poruchy v kombinaci s některými překvapivými opotřebeními a výrazným poklesem hodnoty znamenaly výslednou známku jen 2-

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše