Němci otestovali ojetou Dacii Logan kombi, zdánlivě lákavé nabídce radí se vyhnout

Na trhu ojetin nenajdete jiný tak velký a levný kombík s relativně nedávným rokem výroby. Je to lákavá nabídka, podle Auto Bildu přesto nedává smysl nechat se ji svést.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Němci otestovali ojetou Dacii Logan kombi, zdánlivě lákavé nabídce radí se vyhnout

6.8.2019 | Petr Prokopec

Na trhu ojetin nenajdete jiný tak velký a levný kombík s relativně nedávným rokem výroby. Je to lákavá nabídka, podle Auto Bildu přesto nedává smysl nechat se ji svést.

Koupě jakéhokoliv ojetého vozu sebou nese jistá rizika, a to i v momentě, kdy vám prodávající nic podstatného nezamlčí. Ani on nemusí vědět o veškerých problémech, které jsou teprve na spadnutí a se kterými se budete muset potýkat až vy. Některé se navíc mohou projevit až pár měsíců po koupi, kdy je původní majitel již definitivně z obliga. Vás ovšem v tu chvíli bude čekat oprava, jejíž výše snadno může převýšit i hodnotu samotného vozu. Nebojte se tedy propátrat každý detail, zvláště pokud pasete po ojeté Dacii Logan MCV.

Rumunský kombík z druhé ruky zamířil do testu německého Auto Bildu a dobré hodnocení si rozhodně nezískal. Stojí za tím i ta skutečnost, že vůz z roku 2014 osazený 1,2litrovým benzinovým čtyřválcem o výkonu 75 koní a točivém momentu 107 Nm je sice absolutně velmi levný, relativně je ale nebetyčně drahý. Cena tohoto konkrétního kusu se 105 500 km na tachometru totiž činila 5 600 Eur, tedy asi 145 tisíc Kč. Na pět let starý velký kombík to není moc, jenže je to také je zhruba 60 procent původní ceny, což je na pětileté ojeté auto s více jak 100 tisíci km hodně. Ale tak to zkrátka u Dacií je - dobře pro první majitele, hůře pro ty druhé a další.

Takto draze se prodávají i nepříliš vybavené vozy, které kupříkladu nemají ani klimatizaci. Ta je v dnešní době s ohledem na mnohdy až tropická léta skoro nezbytností, jinak jednoduše riskujete, že z rumunského kombíku pokaždé vystoupíte s koláči pod rameny. Potit se ale ve výsledku budete i před jízdou, a to kvůli obavám, zda vůbec nastartujete, či zda následně dorazíte do cíle. Němci totiž naznačují, že koupě Dacie Logan MCV je rozumnou záležitostí jen v případě, kdy jste první majitel. A jako takový ji navíc musíte prodat včas, tedy před prvními opravami.

Pohled na komponenty, které testovaný kousek potřeboval, tento pohled jen stvrzuje. Logan MCV totiž musí dostat nový alternátor, startér, vodní pumpu, rozvodový řemen, zadní tlumiče, levý přední blatník a brzdové kotouče a destičky. Suma sumárum to dělá 3 328 Eur (skoro 86 tisíc Kč) a rázem jsme tak v podstatě na ceně, kterou rumunský kombík stojí jako zcela nový vůz se zárukou. Stále ovšem musíte počítat s všudypřítomnou a prakticky neřešitelnou korozí či koberečky, které po 10 tisících kilometrech vypadají jak v Mercedesu po půl milionu.

Abychom nebyli jen negativní, můžeme zmínit, že rumunské kombi je chváleno zejména za svůj zavazadlový prostor, který je skutečně obří. Praktičnost mimo to navyšuje i nízko posunutá nákladová hrana. Pokud ale chcete tyto benefity užívat dlouhodobě, musíte u každé ojetiny ihned vyrukovat s antikorozní úpravou. A bez šroubováku, kombinaček, kladiva a krabice šroubků, matiček a žárovek byste taktéž neměli vyrážet na cestu, stejně jako tomu kdysi bylo v případě Škod 105/120/125 atd.

Koupi ojeté Dacie Logan MCV, a vlastně jakéhokoliv vozu rumunské značky, tedy opravdu nelze s klidným svědomím doporučit, podle Němců nedává smysl. Pokud vás Logan kombi zaujal, lepší bude dát přednost zcela novému vozu. Jak je vidno, ve výsledku budete platit podobné peníze, ovšem pouze v jednom případě u toho bude jízda bez starostí a nevyzpytatelných nákladů.


Němci otestovali ojetou Dacii Logan kombi, zdánlivě lákavé nabídce radí se vyhnout - 1 - Dacia Logan MCV 2013 test ojetiny 01Němci otestovali ojetou Dacii Logan kombi, zdánlivě lákavé nabídce radí se vyhnout - 2 - Dacia Logan MCV 2013 test ojetiny 02Němci otestovali ojetou Dacii Logan kombi, zdánlivě lákavé nabídce radí se vyhnout - 3 - Dacia Logan MCV 2013 test ojetiny 03Němci otestovali ojetou Dacii Logan kombi, zdánlivě lákavé nabídce radí se vyhnout - 4 - Dacia Logan MCV 2013 test ojetiny 04Němci otestovali ojetou Dacii Logan kombi, zdánlivě lákavé nabídce radí se vyhnout - 5 - Dacia Logan MCV 2013 test ojetiny 05Němci otestovali ojetou Dacii Logan kombi, zdánlivě lákavé nabídce radí se vyhnout - 6 - Dacia Logan MCV 2013 test ojetiny 06Němci otestovali ojetou Dacii Logan kombi, zdánlivě lákavé nabídce radí se vyhnout - 7 - Dacia Logan MCV 2013 test ojetiny 07Němci otestovali ojetou Dacii Logan kombi, zdánlivě lákavé nabídce radí se vyhnout - 8 - Dacia Logan MCV 2013 test ojetiny 08Němci otestovali ojetou Dacii Logan kombi, zdánlivě lákavé nabídce radí se vyhnout - 9 - Dacia Logan MCV 2013 test ojetiny 09
Jako nová dávala Dacia Logan MCV smysl, jako ojetá nikoliv. Její horší kvalita sebou totiž nese častou nutnost drahých oprav, která není vyvážena poklesem ceny ojetých exemplářů

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama