Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci otestovali ojetou Škodu Superb III. Jak se jeví nezaujatým pohledem?
7.8.2018 | Petr Prokopec
Vrcholný český liftback je na trhu již tři roky a bazarech jej přibývá. U nás auta domácího výrobce nebývají podrobována přísné kritice, jak se jeví Němcům?
Stávající generace Škody Superb je na trhu již třetím rokem. Znamená to, že jí ve velkých počtech najdeme nejen v showroomech dealerů nových aut, ale také v autobazarech, neboť již skončilo či končí řada prvotních leasingových smluv. Jen na Mobile.de máte v tuto chvíli na výběr z několika tisíc exemplářů, jejichž ceny startují už pod 10 000 eury (cca 256 000 Kč), což vůbec nezní špatně. Ale je koupě takového auta opravdu výhra?
V České republice se o tom obecně moc nepochybuje, škodovky tu platí za nejžádanější bazarová auta a i relativně drahý Superb se obvykle vejde do pětice nejprodávanějších ojetin. Zajímavěým se tak jeví být hodnocení německého Auto Bildu, který si právě s výše zmíněnou motivací na jeden z prvních prodaných exemplářů posvítil.
Němečtí kolegové šli správně rovnou po tom nejžádanějším zboží, po liftbacku z roku 2015 s motorem 2,0 TDI, výkonem 110 kW/150 a výbavou Style. Před testem mělo auto najeto 74 600 km a přišlo na 17 480 Eur, tedy necelých 450 tisíc Kč. To by i vzhledem k ceně měla být velmi perspektivní ojetina s nevelkým nájezdem a slušnou výbavou, jaká je realita?
Nadmíru pozitivně je hodnocena prostornost vozu, v tomto je Superb skoro nepřekonatelný. Kolegové dále konstatují, že na zadních sedadlech je více místa pro nohy než v luxusních limuzínách, zavazadelník zase zvládne pobrat až 1 760 litrů, tedy více než mnohé kombíky. Chválena je slušná výbava verze Style a nadprůměrný komfort na dnešní dobu až překvapivě měkkého odpružení. Také jízdní vlastnosti zůstávají výborné.
Němci předem chápou, že už Škoda musí už kvůli koncernové hierarchii dělat horší dojem než spřízněný Passat, obdivují ale, jak moc blízko pomyslné hranici se Superb blíží. Je i po třech letech na cestách skoro tak sofistikovaný a kvalitní - rozdíl je prý tak malý, že v přímém srovnání podobných ojetin jen cvičené smysly automobilového profesionála rozeznají citelné rozdíly. Ne vše je ale růžové.
Za nepříjemnost byl označen už citelný aerodynamický svist i hluk od pneumatik ve vyšších rychlostech, které by měl Superb jako polykač dálničních kilometrů zvládat nejlépe. To ale prý na auto se skoro 80 tisíci km na hrbu není zase tak zlé, větší výhradou byl hluk od zadní nápravy. To byla jedna z dětských nemocí tohoto Superbu, kterou Škoda dlouho neúspěšně řešila a řadě dříve vyrobených exemplářů zjevně zůstává vlastní. Při koupi staršího ojetého exempláře je tak vhodné se zajímat, zda byla řešena a vyřešena. K minusům dále patří i přílišné mlžení čelních světel a špatné uchycení okrasných chromových lišt, které měly už po oněch třech letech tendenci odpadávat.
Během testu Němci dosáhli průměrné spotřeby 5,8 litru na sto kilometrů, tady je vše v pořádku - díky 66litrové nádrži tedy není problém natáhnout dojezd přes 1 000 km. I díky tomu podle nich ani tříletý dieselový Superb neztrácí svou přitažlivost a ač nabízí o něco méně muziky než srovnatelný Passat, k mání je - alespoň v Německu - o něco levněji. Platí to zvláště pokud sáhnete po liftbacku místo kombíku, který je mezi ojetinami žádanější, třebaže podstatně více místa pro zavazadla nenabízí.
Z testu si Superb odnesl čtyři hvězdičky z pěti. Hodnocen je tak lépe než ojetý Ford Mondeo či Kia Optima, ale hůře než zmíněný Passat.
Škoda Superb je na trhu již třetím rokem, ve velkém se tedy objevuje i v autobazarech. V těch německých přitom ceny startují pod 260 tisíci korunami, u vyšších výbav či výkonnějších motorizací ale může jít i o dvojnásobek
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin zajel nový rekord včera 17:03
- V Moto3 nejrychlejším Alonso, v Moto2 Garcia - 14. Salač včera 15:41
- Ve Francii začal nejrychleji Martin před Acostou včera 12:05
- Známe první letošní vítěze NW200 včera 11:02
- Test Cardo Packtalk Edge: interkom se skvělým zvukem včera 08:00
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
před 10 hodinami - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
včera - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
včera - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
včera - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 21:27 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry