Reklama

Němci srovnali špičkovou Škodu Superb s domácím sportovcem. Kdo asi mohl vyhrát?

Jde o srovnatelná provedení dvou aut střední třídy, Superb ale do tohoto klání nastoupil jako mírný favorit s 20 koňmi výkonu navíc. Obhájil svou pozici?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Němci srovnali špičkovou Škodu Superb s domácím sportovcem. Kdo asi mohl vyhrát?

30.4.2018 | Petr Prokopec

Jde o srovnatelná provedení dvou aut střední třídy, Superb ale do tohoto klání nastoupil jako mírný favorit s 20 koňmi výkonu navíc. Obhájil svou pozici?

Není tomu dlouho, co německý magazín Auto Bild porovnal kvality Škody Superb s Volkswagenem Arteon. Český vůz osazený vrcholnou výbavou Laurin & Klement z tohoto srovnání vyšel se ctí, díky vyššímu komfortu, praktičnosti či nižší ceně svého německého příbuzného nakonec porazil. Nyní přišla řada na úroveň Sportline, která se pro změnu rozhodla porovnat síly s Opelem Insignia, který do testu dorazil v čerstvě znovuzrozené sportovně laděné verzi GSi.

Tato písmena dříve odkazovala na sportovní vrcholy automobilky, dnes značí spíše něco mezi standardními modely a skutečně ostrými verzemi OPC. Dostanete tedy specifický vzhled, výbavu či ladění podvozku, na výkon ale sáhnuto není. To je ovšem i případ Superbu Sportline, který standardnímu výkonu přidává velmi podobná specifika. Srovnatelnější soupeře abyste pohledali.

Velmi blízké jsou si oba vozy i svými technickými parametry. V obou případech je pohání dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec, u Opelu ale produkuje 260 koní, tedy o 20 méně než u Superbu (zatím, během roku kvůli filtru pevných částic Superb o 8 koní přijde). Oba vozy standardně disponují pohonem všech kol, nicméně Superb sází na šestistupňový dvouspojkový automat, zatímco Insignia si vystačí s konvenčním osmistupňovým automatem.

V rámci jízdní dynamiky ovšem český liftback poráží Opel na hlavu. Nejpatrnější je to při akceleraci na stovku, kterou Superb dává za velmi zajímavých 5,2 sekundy, Insignia potřebuje o výrazných 1,5 s více. Při akceleraci na 200 km/h je rozdíl relativně menší, nominálně ale ještě markantnější - stoupá na rovných 5 sekund (21,8 s versus 26,8 s).

Člověk ovšem není živ pouze jízdou v přímém směru, Němci vytáhli oba vozy i na okruh Contidrom, kde se pro změnu Superb dočkal porážky. S časem 1 minuta a 41,82 sekundy za Opelem o 1,7 sekundy zaostal. Stojí za tím hlavně skutečnost, že je osazen brzdami náchylnějšími k rychlejšímu vadnutí. Se studenými tak Škoda zastaví o více než metr později (36,4 m versus 35,3 m), se zahřátými o více než čtyři (36,9 m versus 32,7 m).

Pokud je tedy pro vás sportovní chování prioritou, nejspíše již nemusíte číst dále a dáte při rozhodování na první místo Opel. Nicméně trváte-li zároveň na praktičnosti, možná budete muset vše přehodnotit - Superb má výrazně větší zavazadelník (až 1 760 l versus 1 450 l). Kromě toho si i navzdory lehce vyšší hmotnosti řekne o méně paliva, v rámci celého testu v průměru spotřeboval 9,6 l/100 km. Insignia si řekla o 10,5 litru.

Zbývá něco dodat? Jistě, ještě jsme nemluvili o ceně. Ta je dalším českým triumfem, nicméně pouze z německého úhlu pohledu. U našich sousedů Insignia GSi osazená navíc ještě 20palcovými litými koly vychází na 48 800 Eur (cca 1 243 400 Kč). Za Superb Sportline, který dostal navrch progresivní řízení, ale dáte 45 810 Eur (1 167 200 Kč), tedy o poznání méně. Zdá se tedy, že Opel dokáže zaujmout jen dynamičností.

Superb tedy nabízí více dynamiky v přímce, nižší spotřebu, více prostoru a nižší cenu. Insignia je lepší na brzdách a hlavně kvůli tomu i rychlejší na okruhu. To se nám zrovna u těchto aut nezdá zase tak podstatné, Němci ale přesto nakonec dávají na první místo Opel.

U nás nakonec můžete volit podobně, neboť jakkoliv na tuzemském trhu ony silné i slabé stránky obou modelů zůstávají stejné, cena vše převrací. Opel si v českých luzích a hájích za Insignii GSi účtuje 1 014 900 Kč, tedy citelně méně než Škoda za Superb Sportline (1 142 900 Kč). Karty jsou rozdány vcelku jasně, volba je pouze na vás...

Němci srovnali špičkovou Škodu Superb s domácím sportovcem. Kdo asi mohl vyhrát? - 1 - Skoda Superb SportLine Dragon Skin nove 01Němci srovnali špičkovou Škodu Superb s domácím sportovcem. Kdo asi mohl vyhrát? - 2 - Skoda Superb SportLine Dragon Skin nove 04Němci srovnali špičkovou Škodu Superb s domácím sportovcem. Kdo asi mohl vyhrát? - 3 - Skoda Superb SportLine Dragon Skin nove 09Němci srovnali špičkovou Škodu Superb s domácím sportovcem. Kdo asi mohl vyhrát? - 4 - Skoda Superb SportLine Dragon Skin nove 12Němci srovnali špičkovou Škodu Superb s domácím sportovcem. Kdo asi mohl vyhrát? - 5 - Skoda Superb SportLine Dragon Skin nove 14Němci srovnali špičkovou Škodu Superb s domácím sportovcem. Kdo asi mohl vyhrát? - 6 - Skoda Superb SportLine Dragon Skin nove 45Němci srovnali špičkovou Škodu Superb s domácím sportovcem. Kdo asi mohl vyhrát? - 7 - Skoda Superb SportLine Dragon Skin nove 55Němci srovnali špičkovou Škodu Superb s domácím sportovcem. Kdo asi mohl vyhrát? - 8 - Skoda Superb SportLine Dragon Skin nove 58
Škoda Superb Sportline, zvláště s unikátním lakem Dragon Skin, je působivou podívanou. U nás ale také poměrně drahou

Němci srovnali špičkovou Škodu Superb s domácím sportovcem. Kdo asi mohl vyhrát? - 9 - Opel Insignia GSi 2017 prvni foto 01Němci srovnali špičkovou Škodu Superb s domácím sportovcem. Kdo asi mohl vyhrát? - 10 - Opel Insignia GSi 2017 prvni foto 02Němci srovnali špičkovou Škodu Superb s domácím sportovcem. Kdo asi mohl vyhrát? - 11 - Opel Insignia GSi 2017 prvni foto 03Němci srovnali špičkovou Škodu Superb s domácím sportovcem. Kdo asi mohl vyhrát? - 12 - Opel Insignia GSi 2017 prvni foto 04Němci srovnali špičkovou Škodu Superb s domácím sportovcem. Kdo asi mohl vyhrát? - 13 - Opel Insignia GSi 2017 prvni foto 05Němci srovnali špičkovou Škodu Superb s domácím sportovcem. Kdo asi mohl vyhrát? - 14 - Opel Insignia GSi 2017 prvni foto 06Němci srovnali špičkovou Škodu Superb s domácím sportovcem. Kdo asi mohl vyhrát? - 15 - Opel Insignia GSi 2017 prvni foto 07
Opel Insignia GSi vrací úder poladěným podvozkem i bodykitem, dražší je pak pouze v Německu

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše