Němci otestovali ojetou Teslu Model S, její stav prý odpovídá Dacii nebo Ladě

Nepříliš pozitivního hodnocení se v testu ojetiny dočkala jen pět let stará Tesla Model S s 83 tisíci km. Zejména interiér, antikorozní ochrana a stav řady dalších dílů byl na takové stáří a nájezd tristní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Němci otestovali ojetou Teslu Model S, její stav prý odpovídá Dacii nebo Ladě

12.8.2019 | Petr Prokopec

Nepříliš pozitivního hodnocení se v testu ojetiny dočkala jen pět let stará Tesla Model S s 83 tisíci km. Zejména interiér, antikorozní ochrana a stav řady dalších dílů byl na takové stáří a nájezd tristní.

Tesla dozajista není značkou, kterou bychom si spojovali s vysokou kvalitou. Její příznivci vám nepochybně budou tvrdit pravý opak, nicméně ani oni nedovedou vysvětlit, proč takovému Modelu 3 za deště padají nárazníky, proč jej zákazníci přebírají s dveřními panely, u nichž pouze třikrát dojde na zopakování stejné konfigurace, proč se k lidem dostávají vozy s amatérsky opravenými výrobními nedostatky nebo majitelům reznou jen pár měsíců stará auta. Tesla přitom již není ve světě aut nováčkem, s výrobou modelu Roadster začala před jedenácti lety. Prozatím se však zdá, že se učí pomalu.

Kvalitu lze ale vnímat i jiným způsobem než bezprostřední zdařilostí montáže. Většina z výše zmíněných problémů je snadno řešitelná a spraví ji krátká návštěva servisu, mnohem podstatnější je dlouhodobá trvanlivost. To je aspekt, při kterém zkušenosti výrobce hrají velmi důležitou roli. Můžete provést milion simulací a stejně nedomyslíte, co bude s autem dělat ten či onen majitel nebo jak bude dlouhodobě snášet klimatické podmínky na opačném konci světa, kde nikdo za automobilky nikdy nebyl. Tradičnější výrobci o tom už mnohé ví, neboť se s tím už po dekády potýkají. U Tesly tomu tak není a stav ojetých aut tomu odpovídá.

Konstatují to kolegové z německého Auto Bildu, kteří vyzkoušeli Teslu Model S z roku 2014 s 83 tisíci najetými km. To není zrovna velká porce, mnohá auta bývají po takovém zápřahu (víceméně klasických 15 tisíc km za rok) skoro jako nová, ne však Tesla. Mnoho věcí bylo v testovaném voze v takovém stavu, který odpovídal Dacii nebo Ladě, přitom cena je v úplně jiných sférách. Ne všechno je ale černé.

Němci vyzkoušeli Model S ve verzi P85, tedy verzi s lithium-iontovými bateriemi o kapacitě 85 kWh. Ty by měly zaručit dojezd 426 kilometrů, zatímco elektromotor naladěný na 367 koní a 440 Nm točivého momentu má stát za zrychlením z klidu na stovku za 5,6 sekundy. To rozhodně není špatné na vůz vážící 2 108 kilogramů, který dokáže do zavazadelníku pobrat až 1 645 litrů a jehož maximálka byla omezena na 225 km/h.

S pohonným ústrojím problém nebyl. Baterie mají stále dostatek kapacity, a co je podstatnější, stále je s nimi spojena tříletá záruka. Jelikož jde navíc o pět let starý exemplář, který byl vyroben před rokem 2016, může i nový majitel počítat s dobíjením zdarma u firemních Superchargerů. V rámci provozních nákladů jej tak čeká nemalá úspora, v to více se ovšem bude muset rozšoupnout v jiných oblastech.

S ojetinou je totiž spojeno daleko více problémů, než na jaké je poukazováno u nových exemplářů. Zmínit můžeme i zde korozi, která bují daleko více, než je u moderních aut běžné, zejména na podvozku. Do světel se dostala voda takže začínají zlobit a dovnitř teče i skrze panoramatickou střechu teče. Největší slabinou je ale interiér, který byl na pět let staré auto a 83 tisíc najetých km velmi sešly. Koberečky jsou totálně ošuntělé, opotřebení je značně patrné i i na čalounění a plastech. Též vrzání, praskání a chrastění plastů v interiéru je všudypřítomné.

Kromě toho došlo i na další velkou slabinu tohoto vozu, a tou jsou jeho automaticky výsuvné kliky dveří. Některé zlobily a levá zadní už odmítala vpustit dovnitř kohokoliv včetně oprávněného majitele. Řešení přitom může být relativně levné, pokud jde pouze o výměnu špatného mikrospínače, který vychází na 38 Eur (990 Kč). Nicméně jakmile se ukáže, že problém je závažnějšího charakteru, čeká vás koupě zcela nové kliky za 800 Eur (20 680 Kč).

Další desítky tisíc by stálo uspokojivé řešení každého z výše zmíněných problémů, od světel po střechu. To rozhodně nejsou investice, s jakou byste počítali u pět let starého vozu, za který prodejce požaduje 43 480 Eur (1,124 milionu Kč), tedy více než 50 procent původní pořizovací ceny. Takováto elektromobilita je tedy drahá i z druhé ruky, i když potíže s akumulátory nejsou zrovna na stole.

Němci vše shrnují slovy, že Tesla si cenou hraje na prémiové auto, cena přes 40 tisíc euro po pěti letech na silnicích je dokonce vyšší než u srovnatelných německých prémiovek. Kvalita Audi, BMW a Mercedesu tady ale prostě není, stejně jako není v dohledu pád cen na adekvátní hodnotu. Díky funkční mechanice dává Auto Bild tři body z pěti, což je průměrné hodnocení. A dodává, že aura vozu je nadsazená podobně jako u produktů Applu.


Němci otestovali ojetou Teslu Model S, její stav prý odpovídá Dacii nebo Ladě - 1 - Tesla Model S P85 P85 D poradna sada 01Němci otestovali ojetou Teslu Model S, její stav prý odpovídá Dacii nebo Ladě - 2 - Tesla Model S P85 P85 D poradna sada 02Němci otestovali ojetou Teslu Model S, její stav prý odpovídá Dacii nebo Ladě - 3 - Tesla Model S P85 P85 D poradna sada 03Němci otestovali ojetou Teslu Model S, její stav prý odpovídá Dacii nebo Ladě - 4 - Tesla Model S P85 P85 D poradna sada 04Němci otestovali ojetou Teslu Model S, její stav prý odpovídá Dacii nebo Ladě - 5 - Tesla Model S P85 P85 D poradna sada 05Němci otestovali ojetou Teslu Model S, její stav prý odpovídá Dacii nebo Ladě - 6 - Tesla Model S P85 P85 D poradna sada 06Němci otestovali ojetou Teslu Model S, její stav prý odpovídá Dacii nebo Ladě - 7 - Tesla Model S P85 P85 D poradna sada 07Němci otestovali ojetou Teslu Model S, její stav prý odpovídá Dacii nebo Ladě - 8 - Tesla Model S P85 P85 D poradna sada 08Němci otestovali ojetou Teslu Model S, její stav prý odpovídá Dacii nebo Ladě - 9 - Tesla Model S P85 P85 D poradna sada 09Němci otestovali ojetou Teslu Model S, její stav prý odpovídá Dacii nebo Ladě - 10 - Tesla Model S P85 P85 D poradna sada 10Němci otestovali ojetou Teslu Model S, její stav prý odpovídá Dacii nebo Ladě - 11 - Tesla Model S P85 P85 D poradna sada 11Němci otestovali ojetou Teslu Model S, její stav prý odpovídá Dacii nebo Ladě - 12 - Tesla Model S P85 P85 D poradna sada 12Němci otestovali ojetou Teslu Model S, její stav prý odpovídá Dacii nebo Ladě - 13 - Tesla Model S P85 P85 D poradna sada 13Němci otestovali ojetou Teslu Model S, její stav prý odpovídá Dacii nebo Ladě - 14 - Tesla Model S P85 P85 D poradna sada 14Němci otestovali ojetou Teslu Model S, její stav prý odpovídá Dacii nebo Ladě - 15 - Tesla Model S P85 P85 D poradna sada 15Němci otestovali ojetou Teslu Model S, její stav prý odpovídá Dacii nebo Ladě - 16 - Tesla Model S P85 P85 D poradna sada 16Němci otestovali ojetou Teslu Model S, její stav prý odpovídá Dacii nebo Ladě - 17 - Tesla Model S P85 P85 D poradna sada 35Němci otestovali ojetou Teslu Model S, její stav prý odpovídá Dacii nebo Ladě - 18 - Tesla Model S P85 P85 D poradna sada 36Němci otestovali ojetou Teslu Model S, její stav prý odpovídá Dacii nebo Ladě - 19 - Tesla Model S P85 P85 D poradna sada 37Němci otestovali ojetou Teslu Model S, její stav prý odpovídá Dacii nebo Ladě - 20 - Tesla Model S P85 P85 D poradna sada 38Němci otestovali ojetou Teslu Model S, její stav prý odpovídá Dacii nebo Ladě - 21 - Tesla Model S P85 P85 D poradna sada 39
Tesla Model S se začala prodávat v roce 2012, k mání je tak již řada ojetých vozů. Němci vyzkoušeli verzi P85 a nadšením nehýřili - auto bylo vzhledem k pěti létům stáří a 83 tisícům najetým km v tristním stavu

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama