Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci změřili Alfu Giulia QV vedle M3, C63 AMG a ATS-V: je vážně tak rychlá?
4.2.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Alfa Romeo Giulia QV je dle papírových parametrů nejrychlejší sportovní sedan světa. Jenže italská realita a realita bývají dvě jiné věci.
Alfa Romeo Giulia QV byla dlouho očekávanou novinkou pro všechny, kteří milují tuhle italskou značku, ale od konce Alfy 156 GTA marně čekali na skutečně rychlý sedan. Giulia Quadrivoglio Verde sice nenabídne legendární šestiválec Busso, ale výkonu má spoustu, kil relativně (relativně...) málo, přepřáhla na zadní pohon a můžete ji mít s manuální převodovkou.
Odhalila se v červnu roku 2015 a o tři měsíce později byly na světě podrobné technické parametry, které říkaly něco o maximálce 307 km/h a zrychlení na stovku za 3,9 vteřiny. V té době jsme srovnali Giulii QV, BMW M3, Cadillacem ATS-V a Mercedesem-AMG C63 S, tedy všemi klíčovými konkurenty. Učinili jsme tak jen na základě papírových parametrů - jiné v tu chvíli ani nebyly k dispozici - a Alfa z toho vyšla jako celkem jasný vítěz.
Italové ale občas mají tendenci přehánět, a tak bylo otázkou, zda je pro ně skutečnost stejně růžová. Giulia QV se nám od té doby dostala do rukou a sami se můžete níže přesvědčit, že třeba maximální rychlost 307 km/h je vycucaná z prstu - auto takhle rychle na pneumatikách odpovídajících specifikaci výrobce zdaleka nejede, zastaví ji omezovač. Jinak je to auto rychlé jako čert, ale je vážně rychlejší než... všichni ostatní?
Přesně to se rozhodli změřit kolegové z německého Auto Bild Sportscars, kteří všechna tahle auta auta postavil vedle sebe na sprinterské dráze i na Sachsenringu. Maximálku netestovali - jako snad nikdo krom nás, všichni se spokojili s udávaným údajem - akceleraci, deceleraci a schopnosti na okruhu ale ověřili velmi důkladně.
K testu vzali všechna čtyři auta s automatickými či dvouspojkovými převodovkami. Pouze u Mercedesu nedostanete manuál a rozhodně bychom si všechna tři zbývající auta vybrali s manuální převodovkou, ale Němci takto eliminovali lidský faktor při měření zrychlení - elektronika bude řadit vždycky stejně, člověk je omylný, i když ho to třeba víc baví.
Konkrétní výsledky testů akcelerace i decelerace najdete níže a jak sami uvidíte, ve všech měřených disciplínách byla skutečně nejlepší. Zrychlení na stovku skutečně zvládla za 3,9 sekundy, jako jediná se dostala pod 4 s. Stejně tak jako jediná prolomila hranici 12 vteřin na čtvrtmíli s časem 11,93 s. Ve všech případech bylo nejlepší i pružné zrychlení - na čtvrtý rychlostní stupeň jí to z 60 na 100 km/h trvalo úctyhodných 2,6 vteřiny.
Komplexnější měření schopností probíhalo na Sachsenringu, 3 671 metrů dlouhém okruhu, jehož asfalt byl v tu dobu suchý. A nejrychlejší kolo - v čase 1:36,85 - zvládlo zajet BMW M3 s paketem Competition, tedy s výkonem svého řadového šestiválce na 450 koní. Giulia QV byla druhá s časem 1:37,37.
Giulia QV není nejlehčí, s 1 675 kg hmotnosti je to v tomto srovnání dvojka, ale má nejlepší poměr výkonu ku hmotnosti. Jako jediná se dostala přes 300 koní na tunu s přesným číslem 304,48 k/t. Čas na okruhu je tak jediná disciplína, kde se nechala porazit. A průměrná spotřeba, pravda - ale je otázkou, jak to bude vypadat při normální jízdě v delším časovém horizontu. Za nás musíme říci, že spotřebou při testu na českých silnicích Giulia překvapila příjemně - v rozumné kombinaci jezdí za podobnou cifru, kterou naměřili Němci, při ostré (ale už opravdu ostré, s neustálou snahou atakovat maximální rychlost, které dosáhne velmi snadno) za přibližně dvojnásobek.
Alfa tedy možná není dokonalá a 307 km/h nejede, svou reálnou dynamikou ale konkurenty skutečně překonává. Pokud by vás zajímaly další závěry německých kolegů, pořiďte si poslední, tedy únorové vydání Auto Bild Sportscars v německém originále, kompletní desetistránkový test nabídne i jiná zajímavá zjištění.
Klíčové technické parametry a naměřená dynamika Alfy Giulia QV a konkurentů


Naše video s akcelerací Alfy Romeo Gulia QV
Fotografie Alfy Romeo Giulia QV
Fotografie BMW M3 F80
Fotografie Mercedesu-AMG C 63 S
Fotografie Cadillacu ATS-V
Zdroj: Auto Bild Sportscars
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 6 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 11:09
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
Nejnovější články
Honda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 2 hodinamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 3 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 5 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 6 hodinamiUSA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub