Němec najel s Teslou už 1 milion kilometrů, má to ale několik drahých háčků

Pouhé čtyři roky stačily muži, který se proslavil již extrémním nájezdem Tesly Roadster, aby s Modelem S zdolal metu 1 milionu km. Z původního auta ale do značné míry zůstala jen karoserie a interiér.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Němec najel s Teslou už 1 milion kilometrů, má to ale několik drahých háčků

2.12.2019 | Petr Prokopec

Pouhé čtyři roky stačily muži, který se proslavil již extrémním nájezdem Tesly Roadster, aby s Modelem S zdolal metu 1 milionu km. Z původního auta ale do značné míry zůstala jen karoserie a interiér.

Každá mince má dvě strany. A kde jsou zmiňovány klady, měly by být citovány také zápory. V případě elektromobilů jich skutečně není málo, jakkoliv se jejich příznivci vždy budou tvrdit, že tento pohon je jako jediný absolutně čistý a jakákoliv negativní slova jsou jen výplodem dinosauřích mozků. Ve výsledku jsme proto nepropadli v jásot, když Hansjörg Gemmingen oznámil svůj nejnovější zápis do historických tabulek.

Pokud spadáte do tábora příznivců elektromobilů, Gemmingenovo jméno budete znát. Je to rekordman, který dokázal s první generací Tesly Roadster najet 620 tisíc kilometrů. To je vskutku úctyhodný počin, zvláště na poměry elektromobilů, které vyžadují mnohem delší dobu u stojanů, aby doplnily energii. Prvogenerační Roadster navíc neměl zrovna enormní dojezd, zvláště při prudším sešlapování plynu, a trpěl mnoha dětskými bolestmi.

O to cennější Gemmingenův skalp byl, nyní si ale tento zapřísáhlý fanoušek Tesly může připnout na opasek další cennou trofej. S Modelem S P85 totiž dokázal najet od roku 2015 rovný 1 milion kilometrů, tedy porci, jaké se přibližují či ji překonávají jen ty největší držáky se spalovacím motorem. Část z nich navíc v mezičase dostala novou pohonnou jednotku, což z nich již tak spolehlivé vozy nedělá, zvláště když si uvědomíme, že u benzinových a dieselových aut představuje agregát polovinu ceny.

Případ Gemmingenovy Tesly není jiný, třebaže je nutné na ně hledět optikou odlišné konstrukce elektrických vozů. Za dobu její existence bylo nutné vyměnit motor celkem třikrát, ani to ale není ten největší problém. U elektrických aut je nejdražší částí akumulátor a ani ten u vozu nevydržel celý milion kilometrů, zdaleka ne. Majitel vozu přiznal, že první výměna baterie byla nutná už po ujetí 290 tisíc km. A byť podle informací dalších majitelů Tesel je to spíše brzký než obvyklý moment (ten nastává okolo dvojnásobku teto mety v závislosti na místu a způsobu používání a dobíjení), je to další drahá piha na kráse - cena akumulátoru se v závislosti na aktuální situaci na trhu pohybuje mezi 400 a 500 tisíci Kč.

V tomto případě všechny opravy pokryla záruka Tesly, ale to nic nemění na jejich reálné ceně. Gemmingen navíc říká, že akumulátor nikdy nevyjíždí do prázdna a nikdy nedobíjí nad hranici 85 %. Když si navíc vezmeme jeho spotřebu, která je ekvivalentem necelých 5 litrů benzinu na 100 km, je jasné, že s autem ani nejezdí rychle, přesto potřeboval tři motory a dvoje akumulátory.

Jeho rekordy si tak jako tak zaslouží obdiv, zvláště, když je dotyčný najíždí vlastně jen tak. Za jeho vysokými nájezdy se ze všeho nejvíce skrývá trocha podivínství. Obživu mu zajišťuje obchodování s cennými papíry, často dokonce pracuje z domu, kvůli práci toho tedy příliš mnoho nenajezdí. Vysoký nájezd se tak výsledkem ježdění pro zábavu a dnes už možná jen pro rekordy samotné.


Němec najel s Teslou už 1 milion kilometrů, má to ale několik drahých háčků - 1 - Tesla Model S 1 milion km Hansjorg Gemmingen 01Němec najel s Teslou už 1 milion kilometrů, má to ale několik drahých háčků - 2 - Tesla Model S 1 milion km Hansjorg Gemmingen 02Němec najel s Teslou už 1 milion kilometrů, má to ale několik drahých háčků - 3 - Tesla Model S 1 milion km Hansjorg Gemmingen 03
Hansjörg Gemmingen se svým Modelem S P85 najel již 1 milion kilometrů, nikdo na světě s Teslou nenajel více

Němec najel s Teslou už 1 milion kilometrů, má to ale několik drahých háčků - 4 - Tesla Model S P85 900 000 km dalsi 01Němec najel s Teslou už 1 milion kilometrů, má to ale několik drahých háčků - 5 - Tesla Model S P85 900 000 km dalsi 02Němec najel s Teslou už 1 milion kilometrů, má to ale několik drahých háčků - 6 - Tesla Model S P85 900 000 km dalsi 03
Gemmingenova Tesla po ujetí 800 tisíc km i s dokumentací jeho spotřeby. Oněch dlouhodobých 278 Wh na míli je ekvivalent asi 4,9 litru benzinu na 100 km, Gemmingen tedy jezdí se svou Teslou velmi pomalu, žádné rychlé přesuny po německých dálnicích

Zdroje: Hansjörg Gemmingen@Twitter, Emobility, Ove Kröger@Youtube

Petr Prokopec

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama