Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nissan: na každé výměně baterií Leafu tratíme, i když stojí 110 tisíc
25.7.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Výměna baterií bude majitele stát přes 100 tisíc Kč, Nissan na tom přesto tratí. Leafy jsou na trhu jen pár let a připomínají tím známe úskalí elektromobilů.
Není až takovou výjimkou, že výrobci elektromobilů na prodeji svých vozů tratí. Například Sergio Marchionne, šéf Fiatu, přímo řekl, ať si zákazníci nekupují Fiat 500e, protože na každém vyrobeném a prodaném kuse tratí v přepočtu asi 275 tisíc korun. Také se ale již dříve Fiat - a nejen on - nechal slyšet, že elektromobily existují jen kvůli regulacím, nikoliv pro zákazníky.
Nissan doposud o výrobních nákladech svého elektromobilu Leaf moc nemluvil. Zas taková sláva to ale se ziskem být nemohla, když pro letošní rok zvedl jeho americké ceny asi o 3 500 korun. Nyní se o výrobních nákladech dozvídáme další informace, avšak ne úplně přímou cestou, nýbrž přes servisní náklady.
Výměna baterií u tohoto vozu přijde americké zákazníky na 5 500 dolarů, tedy asi 110 tisíc korun, a musí ještě vrátit staré baterie, které si Nissan cení na další tisícovku (20 tisíc korun). Tato cena nezahrnuje daň a ani instalaci a instalační sadu pro vozidla z let 2011 a 2012, která přijde na dalších 225 dolarů (4 500 korun). Náklady Nissanu na takovouto výměnu by tedy neměly být vyšší než 6 725 dolarů (cca 134 tisíc korun), počítáme správně?
Ano, ale jen teoreticky. Automobilka přiznala, že výměny baterií dotuje. „Nissan nemá žádný zisk z výměny těchto baterií. Ve skutečnosti je ještě subvencujeme,” uvedl Jeff Kuhlman, vice-prezident Nissanu pro globální komunikace. Kolik peněz na každé výměně tratí, však neřekl: „Tyto informace nesdělujeme kvůli konkurenci.”
Podle Nissanu jsou ceny nastavené takto kvůli přístupu, že zákazník je vždycky na prvním místě. Automobilka také předpokládá, že se ceny akumulátorů sníží. Máme ale podezření, že by se takový krok za vyšší částky nikomu nevyplatil. Například BMW šrotuje elektrické jedničky ActiveE, a to i kvůli tomu, že se nevyplatí do nich instalovat nové baterie. Po pouhých třech letech provozu.
Jak kroky BMW, tak nabídka výměny baterií v Leafu už nyní, čtyři roky po uvedení tohoto automobilu do prodeje, ukazuje, že životnost akumulátorů je skutečně velkým oříškem. Ve srovnání s tím, kolik toho vydrží palivové nádrže auta a kolik stojí peněz, jsou čtyři roky skutečně směšná doba. A statisícové náklady velkou zátěží. Nissan však také uvedl, že zatím žádnou baterii za tuto cenu neprodal, takže buď to ještě s životností akumulátorů v autech, která skutečně jezdí, není tak špatné, nebo jde pro zákazníky o velký výdaj a snáší omezenou kapacitu opotřebených akumulátorů, seč to jen trochu jde.
Nissan ve Státech nabízí na Leaf záruku 8 let nebo 160 tisíc ujetých kilometrů, na přirozenou životnost akumulátorů se ale pochopitelně nevztahuje. Ve Spojených státech se Leaf prodává od 21 510 dolarů (430 tisíc korun) po všech státních zvýhodněních. Investice dalších více než sto tisíc do nových baterií tedy není zas tak nízká. U nás tento vůz přijde na nejméně 715 tisíc korun.


























Nissan bude na výměnách baterií modelu Leaf tratit, přestože za ně zákazníci zaplatí více než 100 tisíc korun
Zdroj: Green Car Reports
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
před hodinouBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
před 8 hodinamiPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
včera
Nejnovější články
Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
před hodinouMercedes po třech letech popírání reality konečně uznal, že čtyřválcový C63 AMG je propadák, autu vymění motor
před 2 hodinamiFord už v krizi chystá náhradu za zaříznutý Focus. Zkuste se nesmát. Anebo nebrečet
před 4 hodinami„Prvním pravidlem byznysu je dělat to, co chce zákazník,” říká šéf Škody. Takže nabídne víc nechtěných elektromobilů, to dá rozum
před 5 hodinamiŠéf Opelu si přestal brát servítky, naplno popsal absurditu umělého zdržování aut v EU
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva