Nová Alfa v dlouhodobém testu ukazuje, že italská auta jsou pořád servisní noční můra

Příznivci italských aut budou dokola tvrdit, že zvěsti o jejich nespolehlivosti jsou odrazem dávné minulosti, jenže praktické zkušenosti vypadají jinak.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nová Alfa v dlouhodobém testu ukazuje, že italská auta jsou pořád servisní noční můra

7.5.2019 | Petr Prokopec

Nová Alfa v dlouhodobém testu ukazuje, že italská auta jsou pořád servisní noční můra

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Příznivci italských aut budou dokola tvrdit, že zvěsti o jejich nespolehlivosti jsou odrazem dávné minulosti, jenže praktické zkušenosti vypadají jinak.

Před několika málo dny britský magazín Auto Express zveřejnil výsledky nového ročníku ankety Driver Power, která z uživatelského pohledu zkoumá kvality nových vozů. Nebylo žádným překvapením, že první dvě příčky připadly na Toyotu Prius a Lexus IS, japonské vozy jsou nejen v ostrovním království tradičně úspěšné zejména kvůli své spolehlivosti. Snad každý ale nevěřícně sledoval třetí příčku, kde se objevila Alfa Romeo Giulia.

Stačilo však zabřednout do detailů a „pravda“ vyplula na povrch. Alfa si nevysloužila své pozitivní hodnocení kvůli spolehlivosti, ale jen díky jiným pozitivním aspektům. Názory Britů se v tomto přípdě vzácně shodují s názory Američanů. Zámořský magazín Car and Driver má totiž italský sedan zapůjčený do dlouhodobého testu, a to rovnou ve verzi Quadrifoglio Verde. A jak asi již začínáte tušit, na zážitky za volantem pěje jen a pouze chválu - vůz tituluje jako nejvíce vzrušující sedan na trhu, který vám nabídne ty nejlepší jízdní zážitky napříč celým segmentem. Problémem však je, že čím více má najeto, tím větší servisní noční můra se z něj stává.

Američané informují o tom, že v poslední době se vůz proměnil v pojízdnou diskotéku, kde všemožné blikání ikonek na palubní desce nebere konce. Když měla Giulia na kontě zhruba 50 tisíc kilometrů, jeden z členů redakce si povšiml hlášky o nízké hladině motorového oleje. Nebyl si jist tím, jak dlouho mohla daná ikonka svítit, neboť dioda za ní byla potemnělá, zatímco zbytek displeje zářil pomalu na oběžnou dráhu. To ale ve výsledku nebylo až tak podstatné.

Pohled na olejovou měrku naznačoval, že oleje má Giulia dostatek a problémem tak spíše bude elektronický šotek. V servisu však vůz strávil týden a půl, než se jej povedlo nalézt. Nejprve byl vyměněn olejový senzor, to však závadu neeliminovalo. Stejně jako restart systému. Místo toho nakonec pomohl update softwaru. Oprava proběhla v rámci záruky, nicméně magazín již v té době naznačil, že mu začíná s často haprujícím vozem docházet trpělivost.

To není překvapivé, neboť jen o pár tisíc kilometrů dříve stávkovala Alfa Romeo rovněž. Ranní průjezd myčkou spustil ohňostroj marnosti, neboť systém začal upozorňovat na otevřené zadní dveře či nefungující směrové světlo. K tomu se přidalo hlášení o selhání parkovacích senzorů, kvůli čemuž Giulia spustila varovné hlášení. Jeho zvuk je ale dle magazínu natolik mučivý, že zde panuje podezření, že jej CIA používá k ilegálním výslechům.

Je otázkou, zda se redaktoři Car and Driver k něčemu v kabině přiznali či nikoliv, podivné zvuky ale nakonec ustaly stejně samy, jako se objevily. A od té doby s nimi již nebyl nikdo konfrontován, ač došlo k opakování scénáře s myčkou. Znovu lze tedy mluvit o elektronickém šotkovi, tentokráte ovšem pořádně vykutáleném, který zřejmě před techniky utíká napříč vozem. A vždy si vybírá, kde kontakt povolí a poté zase přitáhne.

Poslední zmíněné věty samozřejmě berte jen s humorem, jsou ale jen ukázkou toho, co všechno se na autě může dokola kazí. A tak je jeho kritika je myšlena naprosto vážně. Američané už koupi vozu nedoporučují, jakkoliv si chvilky za jeho volantem užívají. Jak dodávají, poslední dobou je jich stále méně, a to právě kvůli všemožným závadám zejména na elektronice, jež trápí rovněž i v úvodu zmíněné Brity. Giulia QV tak sice je krásným i zábavným vozem, na její koupi ale raději zapomeňte. Místo toho si ji jen občas půjčte a užijte si projížďku, než se zase vrátíte k nudnému, ale mnohem spolehlivějšímu německému sedanu, uzavírají Američané.


Nová Alfa v dlouhodobém testu ukazuje, že italská auta jsou pořád servisní noční můra - 1 - Alfa Romeo Giulia QV dlouhodoby test CD 2019 01Nová Alfa v dlouhodobém testu ukazuje, že italská auta jsou pořád servisní noční můra - 2 - Alfa Romeo Giulia QV dlouhodoby test CD 2019 02Nová Alfa v dlouhodobém testu ukazuje, že italská auta jsou pořád servisní noční můra - 3 - Alfa Romeo Giulia QV dlouhodoby test CD 2019 03Nová Alfa v dlouhodobém testu ukazuje, že italská auta jsou pořád servisní noční můra - 4 - Alfa Romeo Giulia QV dlouhodoby test CD 2019 04Nová Alfa v dlouhodobém testu ukazuje, že italská auta jsou pořád servisní noční můra - 5 - Alfa Romeo Giulia QV dlouhodoby test CD 2019 05Nová Alfa v dlouhodobém testu ukazuje, že italská auta jsou pořád servisní noční můra - 6 - Alfa Romeo Giulia QV dlouhodoby test CD 2019 06Nová Alfa v dlouhodobém testu ukazuje, že italská auta jsou pořád servisní noční můra - 7 - Alfa Romeo Giulia QV dlouhodoby test CD 2019 07Nová Alfa v dlouhodobém testu ukazuje, že italská auta jsou pořád servisní noční můra - 8 - Alfa Romeo Giulia QV dlouhodoby test CD 2019 08Nová Alfa v dlouhodobém testu ukazuje, že italská auta jsou pořád servisní noční můra - 9 - Alfa Romeo Giulia QV dlouhodoby test CD 2019 09Nová Alfa v dlouhodobém testu ukazuje, že italská auta jsou pořád servisní noční můra - 10 - Alfa Romeo Giulia QV dlouhodoby test CD 2019 10Nová Alfa v dlouhodobém testu ukazuje, že italská auta jsou pořád servisní noční můra - 11 - Alfa Romeo Giulia QV dlouhodoby test CD 2019 11Nová Alfa v dlouhodobém testu ukazuje, že italská auta jsou pořád servisní noční můra - 12 - Alfa Romeo Giulia QV dlouhodoby test CD 2019 12Nová Alfa v dlouhodobém testu ukazuje, že italská auta jsou pořád servisní noční můra - 13 - Alfa Romeo Giulia QV dlouhodoby test CD 2019 13Nová Alfa v dlouhodobém testu ukazuje, že italská auta jsou pořád servisní noční můra - 14 - Alfa Romeo Giulia QV dlouhodoby test CD 2019 14Nová Alfa v dlouhodobém testu ukazuje, že italská auta jsou pořád servisní noční můra - 15 - Alfa Romeo Giulia QV dlouhodoby test CD 2019 15Nová Alfa v dlouhodobém testu ukazuje, že italská auta jsou pořád servisní noční můra - 16 - Alfa Romeo Giulia QV dlouhodoby test CD 2019 16Nová Alfa v dlouhodobém testu ukazuje, že italská auta jsou pořád servisní noční můra - 17 - Alfa Romeo Giulia QV dlouhodoby test CD 2019 17Nová Alfa v dlouhodobém testu ukazuje, že italská auta jsou pořád servisní noční můra - 18 - Alfa Romeo Giulia QV dlouhodoby test CD 2019 18Nová Alfa v dlouhodobém testu ukazuje, že italská auta jsou pořád servisní noční můra - 19 - Alfa Romeo Giulia QV dlouhodoby test CD 2019 19Nová Alfa v dlouhodobém testu ukazuje, že italská auta jsou pořád servisní noční můra - 20 - Alfa Romeo Giulia QV dlouhodoby test CD 2019 20Nová Alfa v dlouhodobém testu ukazuje, že italská auta jsou pořád servisní noční můra - 21 - Alfa Romeo Giulia QV dlouhodoby test CD 2019 21Nová Alfa v dlouhodobém testu ukazuje, že italská auta jsou pořád servisní noční můra - 22 - Alfa Romeo Giulia QV dlouhodoby test CD 2019 22Nová Alfa v dlouhodobém testu ukazuje, že italská auta jsou pořád servisní noční můra - 23 - Alfa Romeo Giulia QV dlouhodoby test CD 2019 23Nová Alfa v dlouhodobém testu ukazuje, že italská auta jsou pořád servisní noční můra - 24 - Alfa Romeo Giulia QV dlouhodoby test CD 2019 24
Za volantem Alfy Romeo Giulia QV dlouhodobě testované magazínem Car and Driver si užijete každý kilometr. Problémem však je, že čím starší a ojetější sedan je, tím častěji míří spíše do servisů než na vaši oblíbenou okresku

Zdroj: Car and Driver

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.