Od BMW poprvé slyšíme, že méně může být více. Platí to ale jen pro Mini

Britská značka oseká své portfolio na pět modelových řad. Karosářských verzí sice bude více, po enormním navyšování prodejů však Mini příliš nepase.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Od BMW poprvé slyšíme, že méně může být více. Platí to ale jen pro Mini

6.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Od BMW poprvé slyšíme, že méně může být více. Platí to ale jen pro Mini

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Britská značka oseká své portfolio na pět modelových řad. Karosářských verzí sice bude více, po enormním navyšování prodejů však Mini příliš nepase.

V nedávném článku o novém Mini Countryman jsme zmínili, že britská automobilka spadající pod německé BMW již nebude nabízet tolik modelů jako v posledních letech. Veškerá produkce by se měla točit okolo pěti řad, i když samotných verzí bude de facto mnohem více. Kupříkladu jako hatchback je prezentováno třídvířko i pětidvířko, již uvedený Countryman by kromě standardního provedení měl být k mání i jako ortodoxní off-roadová varianta nebo stylové Coupe.

Jak je tedy patrné, s onou redukcí portfolia to až tak horké nabude. Tedy ve skutečnosti, po stránce papírové ale skutečně budeme mít čest s „pěti statečnými“. Z toho důvodu ostatně již Mini ukončilo výrobu modelů Roadster a Coupe bez přímého i nepřímého nástupce. Stejný osud čeká i třídveřový Paceman, jakmile se jeho životní cyklus nachýlí ke konci. Jelikož do produkce tento crossover zamířil před pouhými třemi roky, nějakou dobu ve výrobě ještě vydrží.

Vraťme se ale zpátky k chystané nabídce pěti modelů, která je nosnou páteří nové strategie značky. Za tou přitom stojí její šéf Peter Schwarzenbauer, který dříve pracoval pro Porsche a byl zodpovědný za vstup SUV Cayenne na americký trh. S tímto vozem přitom měla automobilka ze Zuffenhausenu enormní úspěch a zcela změnila svou image z výrobce ryze sportovních modelů na automobilku, která jde po co nejvyšších prodejích.

Úspěch modelu Cayenne měl přitom za následek příchod dalších čtyřdveřových modelů, čímž registrace poskočily ještě více. Daný princip, tedy více vozů rovnajících se větším prodejům, ovšem Schwarzenbauer kupodivu u Mini použít nechce. Podle něj totiž v případě této automobilky zafunguje pravý opak. „Když se budeme soustředit na menší portfolio, můžeme se mu více věnovat. Jsem přesvědčen, že to zafunguje.“

Každá modelová řada by tedy měla mít vtisknutý unikátní charakter, přičemž úkolem dealerů bude, aby jej zákazníkům dostatečně vysvětlili. Tím jim najdou ideální vůz, což se samozřejmě projeví nejen na prodejích, ale také na loajalitě klientely. Schwarzenbauer ovšem dodává, že značka by se měla ptát sama sebe, zda se skutečně musí hnát za stále vyššími prodejními čísly.

Je tedy dost dobře možné, že nakonec se v rámci přerodu značky Mini dočkáme i omezení roční produkce, čímž by narostla exkluzivita. To je ovšem již mnohem radikálnější krok, který bude muset stoprocentně posvětit mateřské BMW. Od toho je ale - při prakticky permanentním bobtnání jeho nabídky - překvapivé už svolení k současnému omezení nabídky Mini. A tak se zřejmě můžeme dočkat kde čeho...


Od BMW poprvé slyšíme, že méně může být více. Platí to ale jen pro Mini - 1 - Mini Cooper S 2014 prvni test 023Od BMW poprvé slyšíme, že méně může být více. Platí to ale jen pro Mini - 2 - Mini Cooper S 2014 prvni test 025Od BMW poprvé slyšíme, že méně může být více. Platí to ale jen pro Mini - 3 - Mini Cooper S 2014 prvni test 028 Od BMW poprvé slyšíme, že méně může být více. Platí to ale jen pro Mini - 4 - Mini Cooper S 2014 prvni test 030Od BMW poprvé slyšíme, že méně může být více. Platí to ale jen pro Mini - 5 - Mini Cooper S 2014 prvni test 033Od BMW poprvé slyšíme, že méně může být více. Platí to ale jen pro Mini - 6 - Mini Cooper S 2014 prvni test 034Od BMW poprvé slyšíme, že méně může být více. Platí to ale jen pro Mini - 7 - Test Mini Cooper S 5D 2015 rychly 004Od BMW poprvé slyšíme, že méně může být více. Platí to ale jen pro Mini - 8 - Test Mini Cooper S 5D 2015 rychly 006Od BMW poprvé slyšíme, že méně může být více. Platí to ale jen pro Mini - 9 - Test Mini Cooper S 5D 2015 rychly 008Od BMW poprvé slyšíme, že méně může být více. Platí to ale jen pro Mini - 10 - Test Mini Cooper S 5D 2015 rychly 009Od BMW poprvé slyšíme, že méně může být více. Platí to ale jen pro Mini - 11 - Test Mini Cooper S 5D 2015 rychly 010Od BMW poprvé slyšíme, že méně může být více. Platí to ale jen pro Mini - 12 - Test Mini Cooper S 5D 2015 rychly 011Od BMW poprvé slyšíme, že méně může být více. Platí to ale jen pro Mini - 13 - Test Mini Cooper S 5D 2015 rychly 013Od BMW poprvé slyšíme, že méně může být více. Platí to ale jen pro Mini - 14 - Test Mini Cooper S 5D 2015 rychly 014Od BMW poprvé slyšíme, že méně může být více. Platí to ale jen pro Mini - 15 - Test Mini Cooper S 5D 2015 rychly 015
Mini sice chystá jen pět modelových řad, ty však budou patřičně široké. Kupříkladu třídvířko i pětidvířko totiž spadají do jedné

Zdroj: Car Advice

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše