Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ostré Porsche 911 GT2 RS nedokázalo dojet SUV Lamborghini na mokrém Nürburgringu
16.10.2019 | Mirek Mazal
Jedno z historicky nejrychlejších Porsche s výkonem 700 koní je za normálních okolností zbraň, která zvládá obkroužit Ring v rekordních časech. Když ale zaprší a za volantem nesedí zrovna eso, nedokáže svůj výkon využít.
Deštěm zkrápěný asfalt spolehlivě odděluje cestující na sedadle řidiče od skutečných pilotů. Nezáleží na výkonu, důležité je veškerou energii přetavit v efektivní jízdu s plynulým stylem a dobrým tempem. Projevuje se to i mezi nejlepšími z nejlepších, stačí si vzpomenout třeba umění Ayrtona Senny nebo Michaela Schumachera, kterým mokro stačilo k tomu, aby s průměrnými auty vítězili v závodech. V moderních autech s turbomotory, které řidiči ztěžují ovládání auta, se dá spolehnout na řadu elektronických asistentů. Jak ale ukáže následující případ, ani to není dost.
Promáčená trať Nürburgringu zaskočila jinak zdatného Sebastiena Vittela, který na suché Nordschelife zajíždí skvělé časy. Zelené peklo v dešti je opravdovým peklem, jeho suchá stopa se za mokra místy stává kluzkou jako led. I proto se pak jezdí zcela jinak, což Vittel v Porschi GT2 RS generace 991 podcenil. Výkon 515 kW čili rovných 700 koní z turbomotoru posílaných přes automat přímo na zadní kola se samosvorným diferenciálem mu tak byl spíše na obtíž.
Auto běžně trhající rekordy tentokrát v nesprávných rukou nedokázalo následovat ani těžké Lamborghini Urus patřící jinam než na okruhy. Italskému slonu částečně pomohl pohon všech kol, civilnější pneumatiky a částečně jeho řidič, známý italský miliardář, který se držel mimo ideální stopu a tedy měl k dispozici více trakce. Vittel jen z dálky sledoval zadní světla mastodonta 4x4 ujíždějícího nikterak závratnými rychlostmi. S trochou cviku by ale oba nejspíše předjelo řidičské eso v citelně slabším autě příhodné koncepce.
Vittel zkrátka neměl svůj den, nepovedlo se mu dávkovat výkon turbomotoru na protáčející se zadní kola. Když už začal kroužit zatáčkou, osahával si limity trakce podivnou prací s volantem, kdy čekal na zásahy ESP, což výborné Porsche dále vyvádělo z rovnováhy. Pokud se chcete podívat na to, jak na mokru na Nordschleife jezdit rychleji s výrazně slabším autem a na slicích, doporučujeme video od jednoho z místních. Ten svou jízdu doprovodil i komentářem vysvětlujícím nástrahy promáčeného Zeleného pekla.








Porsche GT2 RS se trápilo celých 20,8 kilometru Severní smyčky
Zdroj: sebastian vittel@Youtube
Bleskovky
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Boží trest za svatokrádež? Klasické Porsche předělané na elektrický pohon majiteli shořelo před domem měsíc po koupi
30.11.2025
Nejnovější články
Influenceři rozebrali interiér nového Jeepu na díly přímo na autosalonu, aby se vysmáli jeho kvalitě, výrobce marně protestuje
včera
Kanaďané kašlou na snahu tamní vlády nařídit elektrická auta. Nekupují je skoro vůbec a ani se na to nechystají
včera
Šéfdesignéra Jaguaru na hodinu vyhodili, z firmy ho vyvedla eskorta. Stál za absurdní proměnou značky
včera
Manažer Porsche zkouší firmě zachránit tvář, jeho slova o plug-in hybridní 911 ale už nikdo nemůže brát vážně
včera
Nový šéf Stellantisu si přestal brát servítky. EU přesně vysvětlil, co má už teď za následek její zakazování spalovacích aut
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.03. 22:38 - abgx1
- Chlubítko univerzální 12.03. 22:07 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 12.03. 21:44 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 12.03. 14:55 - řidičBOB
- IT poradna 12.03. 11:44 - pavproch
- GWM STEED 7 12.03. 10:43 - macabe
- Porsche - vse o sportovnich modelech 12.03. 09:10 - pavproch
- BMW Divize 12.02. 14:40 - pavproch
