Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Peugeot vyhodil šéfy svého německého zastoupení, prodali příliš mnoho aut
30.4.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Když zvýšíte prodeje klíčového modelu auta značky v jediné zemi o stovky procent, měli byste být za hrdiny. Jenže tady to bylo přesně naopak.
Šéf německého zastoupení Peugeotu Benno Gässler, šéf prodeje pro firemní klientelu celého koncernu PSA v Německu Holger Böhme a Olivier Ferry, člověk zodpovědný za leasingové služby tamtéž, byli v pátek s okamžitou účinnosti propuštěni ze svých pracovních poměrů ve zmíněných společnostech. Je to neobvykle razantní čistka v rámci tak vysokého vedení takové firmy. A má podobně neobvyklé důvody.
Tito tři lidé byli totiž odpovědní za to, že firma jen za poslední týdny prodala v Německu 5 000 Peugeotů 208, i když za celý první kvartál našla nového majitele 2 749 exemplářům. Celkové prodeje to tak nafouklo o stovky procent, což by za normálních okolností bylo důvodem k mohutnému poplácání po ramenou. Tady se ale stejný stav stal motivací ke kopnutí dotyčných do zcela odlišných tělesných partií.
Za tak razantním zvýšením odbytu stála kampaň, která ve spolupráci s leasingovou firmou Sixt a internetovým poskytovatelem 1&1 nabízela operativní leasing modelu 208 za 99,99 Eur měsíčně, tedy necelých 2 700 Kč. Pochopitelně vždy záleží, co ta či ona suma všechno zahrnuje, zde ale byly podmínky velmi štědré, když součástí bylo mj. kompletní pojištění či německá silniční daň. A za něco takového je 2 700 Kč za měsíc málo i v České republice, natož pak v Německu.
Oproti běžným podmínkám to představuje snížení ceny o více jak 40 procent a není divu, že zákazníci na tuto nabídku nadšeně reagovali. Původně tak mělo být touto cestou „prodáno” 300 aut, nabídka ale nebyla limitována, a tak o ni nakonec projevilo zájem 5 000 lidí. A to bylo zkrátka příliš mnoho, Peugeot na každém z aut prodaných za tímto účelem nejspíše prodělá.
Francouzské vedení koncernu Peugeot-Citroën na tento stav upozornili dealeři značky, kteří se začali potýkat s náhlým poklesem zájmu o model 208 (meziročně se jeho prodeje standardními cestami už za první kvartál snížily o 13 %, ale hlavní efekt se projeví až později) a zjistili, co za tím vězí - zmíněná nabídka, které bez ztrát pro sebe samé neumí konkurovat. Automobilka situaci prozkoumala, v pátek celou akci ukončila a odpovědné manažery na minutu propustila.
Jakou bude mít celá věc dohru, ukáže čas. Mohlo jít o cokoli od šlendriánu až po jistou formu tunelování dotyčnými řízené firmy, každopádně se ale divíme, že k něčemu takovému vůbec došlo. Ať už si vedení německého zastoupení nedokázalo spočítat, že na této akci nevydělá, nebo se rozhodlo „přihřát si polívčičku” podobným způsobem, jde o věc, která se na tak vysoké úrovni nevidí. A podle toho také dopadla - okamžité propuštění třech vysoce postavených manažerů tak velké firmy je též nevídané...
Akce Peugeotu a jeho partnerů byla skutečně zajímavá, pro zákazníky
Méně už pro samotnou automobilku, vrcholné vedení německého zastoupení (zleva Benno Gässler, Holger Böhme a Olivier Ferry) si tak balí kufry
Peugeot 208 (zde v dříve testované verzi GTi) se stal středobodem poněkud nežádoucího prodejního úspěchu Francouzů v Německu
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 5 hodinami - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
před 48 minutami - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
před 2 hodinami - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
před 3 hodinami - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 5 hodinami - „Pitomá vize” Fordu s rychlým přechodem jen na elektromobily se zhroutila i v Evropě. Až příliš pozdě zjistil, že to nepůjde
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 13:18 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 11:43 - Truck Daškam
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry