Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí

Každá firma se za normálních okolností snaží vyrábět to, po čem lidé touží, jen to ji dokáže na otevřeném trhu udržet nad vodou. Podle Evropské unie je to ale problém, vzniká tak moc SUV, a ty zvyšují drahé flotilové emise CO2.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí

11.9.2019 | Petr Prokopec

Každá firma se za normálních okolností snaží vyrábět to, po čem lidé touží, jen to ji dokáže na otevřeném trhu udržet nad vodou. Podle Evropské unie je to ale problém, vzniká tak moc SUV, a ty zvyšují drahé flotilové emise CO2.

Není žádným tajemstvím, že Evropská unie hodlá výrobcům aut začít opravdu razantně přistřihávat křidélka. Již od začátku příštího roku začne najíždět na nové limity průměrné spotřeby resp. emisí CO2 prodávaných aut, které od 1. ledna 2021 začnou platit naplno. Nejprve bude EU požadovat, aby 95 gramů CO2 na kilometr v průměru produkovalo 95 % nejúspornějších vozů každé značky, od roku 2021 bude totéž platit pro všechny. A pokud výrobci požadovaného cíle nedosáhnou, mohou se připravit na drastický zásah do firemních kas - každý nadlimitní gram u každého prodaného vozu bude zpoplatněn 95 Eury (cca 2 460 Kč).

Ještě loni se zdálo, že pro automobilky nebude nový limit problémem. Nicméně poté přišla nová měřicí procedura WLTP, která řadě lidí přivodila noční můru. Výrobci původně počítali s tím, že oproti předchozímu cyklu NEDC dojde ke zhruba dvou- nebo tříprocentnímu navýšení. Jenže skutečný rozdíl se nakonec pohybuje často i v desítkách procent. Zejména proto, že se kromě samotné procedury změnily i zákaznické choutky. Kde dříve vládly hatchbacky, tam nyní dominují SUV. A diesel pro změnu musel udělat místo benzinovým jednotkám.

Co přesně tyto změny znamenají? Podle Evropské federaci pro dopravu a životní prostředí tu máme opravdu zásadní problém. Organizace spočítala, že průměrné SUV emituje o 16 gramů na kilometr (neboli o 14 %) více CO2 než hatchback stejné velikosti. Každé extra procento, o které se navýší podíl SUV na silnicích, tedy vede k navýšení průměru o 0,15 gramu na kilometr. Něco takového na první pohled nepůsobí zrovna ožehavě, nicméně je třeba si uvědomit, že v roce 2008 byl podíl SUV na celkových registracích jen 7 %. Loni to již bylo 36 %, v roce 2021 pak má jít o 40 %.

Již tento stav sám o sobě zvyšuje četnost vrásek na čele, neboť loni se celkové průměrné emise oproti předchozímu roku zvedly o 1,6 % na 120,4 gramů CO2 na kilometr. Nicméně navíc došlo ještě k averzi vůči dieselům a stále více aut používá benzinové agregáty. Rozdíl mezi osobními vozy a SUV tak narostl na opravu abnormální míru, neboť loni průměr na straně hatchbacků dosahoval 120 gramů CO2, zatímco průměrné SUV osazené benzinovým agregátem produkovalo 133 gramů. Tedy o tři gramy více, než povolují současné limity. A 38 gramů nad těmi budoucími.

Nad mnoha výrobci se tedy houpe Damoklův meč, neboť pokuty za takto nadlimitní emise by bylo ohromné. Dle Evropské unie si ovšem za vzniklou situaci mohou sami - ani jeden z nich prý nedělá nic proto, aby prodával jiná auta než prostě ta, která chtějí zákazníci. SUV tak jen přibývá, a to žene průměrné flotilové emise výše.

EU ale jaksi pomíjí, že její pravidla jsou tvrdší než kdekoliv jinde a jsou v nastavených časových horizontech prakticky nesplnitelná. Ostatně onen 95gramový limit představuje u benzinových aut průměrnou spotřebu 4,1 litru na sto kilometrů, u dieselů pak 3,6 l/100 km. Něco takového je u aut se spalovacími motory nedosažitelné a alternativy jsou drahé, tudíž na trhu nekonkurenceschopné. Navíc je třeba říci, že si na efektivnější často jen hrají - o stejné nebo vyšší emise údajně bezemisních elektromobilů se snadno postará tepelná elektrárna opodál.

EU nicméně již začala nastavovat limit pro rok 2030, který se vypočítává z výše průměrných emisí za současná i nejbližší léta. Výrobci by tak svým způsobem byli proti sobě, kdyby nyní představovali jeden elektromobil za druhým, u nichž jsou hodnoty emisí CO2 nízké.

Evropská unie tak v podstatě výrobce viní z toho, že si do budoucna nechávají otevřená zadní vrátka. Něco takového jim však jen stěží může vyčítat, zvláště když do současných problémů je zčásti dostala sama. Stačí totiž jen vzpomenout, jak ještě před rokem 2015 byly ve velkém favorizovány diesely, které i Brusel považoval za čisté. Poté se ale jakoby náhodou politici dozvěděli, že tyto motory neprodukují jen CO2, ale také NOx, a démonizace kdysi vychvalovaných agregátů byla na světě.

Aktuálně přitom nikdo nezaručí, že nás nečeká podobná otočka v rámci elektromobility. Ostatně již nyní se mluví o tom, že bateriové vozy jsou ještě větší zhoubou než auta se spalovacím motorem a jedinou nadějí jsou vodíkové spalovací články. V jejich případě je totiž skutečně reálné, že může dojít ke zlevnění na dostupnou úroveň, zatímco stále větší poptávka po vzácných kovech jakožto zásadním prvku akumulátorů a jejich nedostatečná těžba zaručí u bateriových aut totéž jen stěží. Ovšem, celková energetická bilance aut s palivovými články je ještě mizernější...


Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 1 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 06Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 2 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 07Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 3 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 08Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 4 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 09Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 5 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 10Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 6 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 11Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 7 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 12Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 8 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 13Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 9 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 14Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 10 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 15Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 11 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 16Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 12 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 17Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 13 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 18Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 14 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 19Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 15 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 20Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 16 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 21Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 17 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 22Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 18 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 23Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 19 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 24Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 20 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 25Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 21 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 26Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 22 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 27Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 23 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 28Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 24 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 29Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 25 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 30Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 26 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 31Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 27 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 32Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 28 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 33Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 29 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 34Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 30 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 35Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 31 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 36Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 32 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 37Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 33 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 38Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 34 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 39Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 35 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 40Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 36 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 41Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 37 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 42Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 38 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 43Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 39 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 44Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 40 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 45Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 41 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 46Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 42 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 47Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 43 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 48Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 44 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 49Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 45 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 50Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 46 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 51Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 47 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 52Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 48 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 53Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 49 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 54Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 50 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 55Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 51 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 56Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 52 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 57Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 53 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 58Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 54 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 59Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 55 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 60Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 56 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 61Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 57 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 62Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 58 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 63Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 59 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 64Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 60 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 65Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 61 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 66Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 62 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 67Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 63 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 68Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 64 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 69Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 65 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 70Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 66 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 71Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 67 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 72Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 68 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 73Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 69 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 74Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 70 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 75Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 71 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 76Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 72 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 77Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 73 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 78Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 74 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 79Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 75 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 80Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 76 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 81Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 77 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 82Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 78 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 83Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 79 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 84Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 80 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 85Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 81 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 86Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 82 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 87Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 83 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 88Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 84 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 89Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 85 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 90Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 86 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 91Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 87 - Hyundai Santa Fe 2018 nove prvni 92
SUV jsou pro automobilky požehnáním i prokletím. Na vozech jako Hyundai Santa Fe...

Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 88 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 01Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 89 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 02Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 90 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 03Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 91 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 04Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 92 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 05Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 93 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 06Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 94 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 07Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 95 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 08Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 96 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 09Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 97 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 10Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 98 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 11Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 99 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 12Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 100 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 13Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 101 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 14Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 102 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 15Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 103 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 16

Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 104 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 17Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 105 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 18Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 106 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 19Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 107 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 20Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 108 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 21Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 109 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 22Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 110 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 23Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 111 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 24Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 112 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 25Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 113 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 26Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 114 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 27Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 115 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 28Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 116 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 29Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 117 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 30Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 118 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 31Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 119 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 32Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 120 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 33Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 121 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 34Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 122 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 35Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 123 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 36Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 124 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 37Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 125 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 38Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 126 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 39Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 127 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 40Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 128 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 41Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 129 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 42Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 130 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 43Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 131 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 44Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 132 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 45

Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 133 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 46Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 134 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 47Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 135 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 48Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 136 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 49Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 137 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 50Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 138 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 51Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 139 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 52Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 140 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 53Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 141 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 54Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 142 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 55Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 143 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 56Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 144 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 57Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 145 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 58Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 146 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 59Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 147 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 60Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 148 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 61Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 149 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 62Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 150 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 63Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 151 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 64Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 152 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 65Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 153 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 66Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 154 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 67Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 155 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 68Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 156 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 69Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 157 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 70Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 158 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 71Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 159 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 72Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 160 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 73Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 161 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 74Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 162 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 75

Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 163 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 76Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 164 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 77Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 165 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 78

Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 166 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 79Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 167 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 80Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 168 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 81Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 169 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 82Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 170 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 83Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 171 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 84Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 172 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 85Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 173 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 86Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 174 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 87

Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 175 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 88Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 176 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 89Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 177 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 90Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 178 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 91Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 179 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 92Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 180 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 93Podle EU si výrobci aut mohou za potíže sami, vyrábí moc aut, která zákazníci chtějí - 181 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 94
...či Škoda Kodiaq totiž mají větší zisk než na osobních vozech. Na druhou stranu jim tím ale výrazně rostou emise CO2, které mohou pro změnu peníze stát

Zdroj: Evropská federace pro dopravu a životní prostředí

Petr Prokopec

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama