Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Porsche řeklo pravdu. Tohle auto vzniklo jen proto, aby zasadilo ránu překupníkům
7.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Je to jedna z nejzajímavějších novinek Porsche posledních let, která tak trochu mimochodem naštvala překupníky. Tedy mimochodem, šla po nich zcela cíleně.
Na počátku září Porsche představilo model 911 GT3 v provedení Touring Package. Ten se hned stal jedním z nejatraktivnějších v nabídce firmy, neboť je svou povahou velmi blízký předchozí limitované edici 911 R. Ve srovnání s ním ho ale značka ověnčila mnohem nižší cenou a zároveň uměle neomezila produkci.
Někteří majitelé „eRka“ z něj nebyli nadšení, protože bylo jasné, že hodnotu jejich aut pošle dolů a jak se nyní ukazuje, právě tohle bylo záměrem. Porsche to opravdu udělalo naschvál, neboť se jí nelíbilo, do jakých výšin míří ceny 911 R na trhu s „ojetinami“.
„Tyto bláznivé reakce jsme, upřímně řečeno, nečekali,“ uvedl k tématu August Achleitner, šéf produktové linie 911. „Někteří lidé si vůz pořídili jen proto, aby na něm vydělali peníze. A to se nám nelíbí.“ Jde samozřejmě o jisté pokrytectví, neboť nikdo nebránil Porsche, aby rovnou přišla s GT3 s manuální převodovkou nebo výrobu 911 R neomezovala. Ale možná lidé z automobilky skutečně nečekali, že zejména o manuální řazení je mezi zákazníky stále takový zájem.
Nyní už Porsche na situaci hledí jinak, manuál vrátilo plně do hry a doufá, že se mu povede uklidnit situaci na trhu. A „eRko“ tak bude moci více sloužit svému zamýšlenému účelu - tedy bavit své majitele na silnicích, nikoliv pouze při prodejích. „Pokud bych já sám měl 911 R, neměl bych nyní odvahu jej řídit. Každý, kdo se na něj podívá, si totiž řekne: 'To je auto za 10 milionů korun, ani na něj nesahejte.'“
„Pokud GT3 Touring Package pomůže srazit ceny o trochu níže, pak je to jen dobře. Samozřejmě, že zde bude pár zákazníků, kteří kvůli tomu budou zklamáni, ale s tím dokážeme žít,“ dodává Achleitner. Nutné je ale připomenout, že jakkoliv se tento model a 911 R tváří stejně, úplně shodné nejsou. „eRko“ má třeba karbonové blatníky a kapotu motoru, stejně jako hořčíkovou střechu. GT3 ale pro změnu při užití stejného motoru zvládá točit až 9 000 otáček.
Shodná je ovšem dle Achleitnera u obou vozů filozofie, dle které byly postaveny. Stejné principy pak ostatně Porsche využilo také u nového provedení 911 Carrera T. To sice již nemá za zadní nápravou atmosférický čtyřlitrový šestiválec, najdeme tam přeplňovanou třílitrovou jednotku, nicméně k mání je taktéž s manuálem a navíc je o 20 kilo lehčí než základní Carrera. Také standardně nabízí řadu prvků, za něž je třeba u běžné Carrery připlácet.
Achleitner říká, že myšlenkami na tuto verzi se začal zabývat již v roce 2015, tedy ještě před odhalením Porsche 911 R. „Nápad na základní 911 přišel před dvěma roky během akce Rennsport Reunion. Tehdy jsem mluvil s řadou fanoušků a novinářů, a ti zmiňovali, že základní 911 by byla příjemným počinem Tento nápad jsem si vzal sebou.“ A jak je vidno, nadchnout pro něj šéf této produktové linie dokázal i vedení automobilky.
„Tohle není auto pro sběratele, je to auto na ježdění,“ dodává Achleitner. A přiznává, že i díky relativně nízké ceně startující na německém trhu na 107 553 Eur (cca 2,75 milionu korun) „bych s ním byl šťastnější než s 911 R“. Sami si pak musíte říci, zda s ním souhlasíte či nikoliv. Jisté ovšem je, že Porsche nyní nabízí tak široké portfolio modelu 911, že svůj vysněný ideál si najde každý, byť za různé ceny. Ty by ale díky snahám značky již do nebes šplhat neměly...
Porsche 911 GT3 Touring skutečně vzniklo hlavně kvůli šílenství, které sběratelé rozpoutali okolo modelu 911 R
Zdroj: Road and Track
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024 - Němci vybrali pohodlné ojetiny, které vás nezruinují koupí ani provozem. Je mezi nimi i Škoda Octavia
27.3.2024 - Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
27.3.2024 - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
28.3.2024 - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
28.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva