Potvrzeno: VW Golf skutečně přišel o pozici evropské jedničky, ale jen na chvíli

25.5.2017 | Petr Prokopec | 1 příspěvek

Po dekády jen zřídka vídaná věc je teď oficiálně jistotou. Stejně tak už je ale jisté, že sesazení Golfu z trůnu bylo jen velmi krátkodobou záležitostí.

Na počátku května jsme zmínili jedno velké překvapení. Volkswagen Golf byl po delší době sesazen z trůnu nejprodávanějšího vozu Evropy, přičemž korunu si nasadil Ford Fiesta. Pro „lidový vůz“ se rozhodně nejednalo o dobrou zprávu, po celou svou existenci v rámci Starého kontinentu pokořen pouze pěti vozy, takže na druhá místa opravdu není zvyklý.

Tato rošáda ale měla svůj logický a nepříliš udržitelný důvod. V případě obou aut došlo k modernizaci, přičemž u Volkswagenu Golf se jednalo o facelift, Ford Fiesta pak dorazil rovnou v nové generaci. Prodejci modrého oválu tak vyprazdňovali sklady za pomoci obřích slev, na což slyšela hezká řádka zákazníků. Divit se jim přitom rozhodně nemůžeme, neboť nová Fiesta nejspíše bude o poznání lepší než předchůdce, zároveň však bude k mání výrazně dráže.

Veškeré okolnosti tedy nasvědčovaly úprku lidí do showroomů Fordu, ty s logem VW ovšem taktéž nezely prázdnotou. Problémem ale bylo pomalé naskladňovaní faceliftu. A kde není co prodávat, tam není co registrovat. Modrý ovál tedy v březnu - ne v dubnu, jak jsme dříve mylně informovali, za což se omlouváme - prodal 47 263 aut, tedy o 11,8 % více než loni. Vůči tomu registrace Volkswagenu Golf klesly o 16,9 % na 46 795 vozů.

Jak sami vidíte, jde o drobný rozdíl, nicméně na ten se již historie ptát nebude. Stejně jako na okolnosti, proč k sesazení „lidového vozu“ z trůnu došlo. Je ale třeba dodat, že Fiesta byla jen jakýmsi zimním králem, což jsme ostatně prorokovali. Pohled na statistiky týkající se dubna již naznačují, že Golf je s 35 085 registracemi zpátky v čele. Stále sice meziročně ztrácí (-28,1 %), to je ovšem dáno i nižším letošním počtem pracovních dní.

Modrý ovál se oproti tomu propadl ještě více, sklady prodejců tedy nejspíše již zejí prázdnotou. Či do nich už dorazila nová generace. Ať tak či onak, prodeje klesly o 20,4 procenta na 17 943 aut, pročež se Fiesta rázem musí spokojit až s osmou příčkou mezi nejprodávanějšími vozy Evropy. Převálcovaly jí přitom i další modely VW, a sice Polo a především pak Tiguan, jehož registrace vylétly o neskutečných 71,6 procenta.

Stran toho již jen můžeme zmínit, že březen byl pro Volkswagen skutečně velmi smolným měsícem. Propadly se totiž i prodeje modelu Passat či třeba Škody Octavia. Zatímco ale zástupce české značky skončil alespoň na 18. příčce, Němce najdeme až na 39. místě. V dubnu si pak sice polepšil a posunul se na 26. pozici, nicméně v rámci kusů na tom byl Passat ještě hůře než třetí letošní měsíc.

Stejný propad v rámci prodaných vozů lze vysledovat také u Škody, nicméně Octavia se alespoň dokázala vrátit do nejlepší desítky. Nissan Qashqai má ale těsně za zády, přičemž zájem o SUV roste samozřejmě daleko více než o liftbacky či kombíky. Je proto možné, že v květnu bude již Octavia opětovně mimo Top 10. Zvláště když hodně spoléhá na dieselové motory, jejichž obliba klesá.

Také o této skutečnosti jsme se v minulosti zmiňovali, zvláště v souvislosti s německým trhem. Nyní ale můžeme přihodit do placu čísla, jenž se týkají celé Evropy. Jak jsme ale říkali, pozitivní opravdu nejsou. Máme zde totiž 15procentní pokles registrací dieselových vozů, jenž vede k 46procentnímu tržnímu podílu. Ten byl ale přitom ještě loni padesátiprocentní.

Potvrzeno: VW Golf skutečně přišel o pozici evropské jedničky, ale jen na chvíli - 1 - Prodeje EU 3-4-2017 JATO 01Potvrzeno: VW Golf skutečně přišel o pozici evropské jedničky, ale jen na chvíli - 2 - Prodeje EU 3-4-2017 JATO 02
Březnové statistiky v plné kráse odhalují pád Volkswagenu Golf i dalších koncernových modelů

Potvrzeno: VW Golf skutečně přišel o pozici evropské jedničky, ale jen na chvíli - 3 - Prodeje EU 3-4-2017 JATO 03Potvrzeno: VW Golf skutečně přišel o pozici evropské jedničky, ale jen na chvíli - 4 - Prodeje EU 3-4-2017 JATO 04
V dubnu byl ovšem již Golf zpátky na trůnu

Potvrzeno: VW Golf skutečně přišel o pozici evropské jedničky, ale jen na chvíli - 5 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 01Potvrzeno: VW Golf skutečně přišel o pozici evropské jedničky, ale jen na chvíli - 6 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 02Potvrzeno: VW Golf skutečně přišel o pozici evropské jedničky, ale jen na chvíli - 7 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 03Potvrzeno: VW Golf skutečně přišel o pozici evropské jedničky, ale jen na chvíli - 8 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 04Potvrzeno: VW Golf skutečně přišel o pozici evropské jedničky, ale jen na chvíli - 9 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 05Potvrzeno: VW Golf skutečně přišel o pozici evropské jedničky, ale jen na chvíli - 10 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 06Potvrzeno: VW Golf skutečně přišel o pozici evropské jedničky, ale jen na chvíli - 11 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 07Potvrzeno: VW Golf skutečně přišel o pozici evropské jedničky, ale jen na chvíli - 12 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 08Potvrzeno: VW Golf skutečně přišel o pozici evropské jedničky, ale jen na chvíli - 13 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 09
Potvrzeno: VW Golf skutečně přišel o pozici evropské jedničky, ale jen na chvíli - 14 - VW Golf 2017 dalsi GTI 01Potvrzeno: VW Golf skutečně přišel o pozici evropské jedničky, ale jen na chvíli - 15 - VW Golf 2017 dalsi GTI 02Potvrzeno: VW Golf skutečně přišel o pozici evropské jedničky, ale jen na chvíli - 16 - VW Golf 2017 dalsi GTI 03Potvrzeno: VW Golf skutečně přišel o pozici evropské jedničky, ale jen na chvíli - 17 - VW Golf 2017 dalsi GTI 04Potvrzeno: VW Golf skutečně přišel o pozici evropské jedničky, ale jen na chvíli - 18 - VW Golf 2017 dalsi GTI 05Potvrzeno: VW Golf skutečně přišel o pozici evropské jedničky, ale jen na chvíli - 19 - VW Golf 2017 dalsi GTI 06Potvrzeno: VW Golf skutečně přišel o pozici evropské jedničky, ale jen na chvíli - 20 - VW Golf 2017 dalsi GTI 07Potvrzeno: VW Golf skutečně přišel o pozici evropské jedničky, ale jen na chvíli - 21 - VW Golf 2017 dalsi GTI 08Potvrzeno: VW Golf skutečně přišel o pozici evropské jedničky, ale jen na chvíli - 22 - VW Golf 2017 dalsi GTI 09Potvrzeno: VW Golf skutečně přišel o pozici evropské jedničky, ale jen na chvíli - 23 - VW Golf 2017 dalsi GTI 10Potvrzeno: VW Golf skutečně přišel o pozici evropské jedničky, ale jen na chvíli - 24 - VW Golf 2017 dalsi GTI 11Potvrzeno: VW Golf skutečně přišel o pozici evropské jedničky, ale jen na chvíli - 25 - VW Golf 2017 dalsi GTI 12
A facelift standardních i sportovních verzí jej nejspíše „nakopne” k dalšímu růstu

Zdroj: JATO Dynamics

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 1 příspěvek

Reklama

Autobazar

zobrazit vše