Proč jsou dnes SUV tak široce populární? Jeden z šéfů Kie prozradil důvod

 | 32 příspěvků | 10.1.2018 Petr Prokopec
Reagovat

Nepřihlášený josephko

Ja vidím v obľube SUV hlav.. | 10.1.2018 15:58reagovat
avatar

Ja vidím v obľube SUV hlavne jeden dôvod: ľudia sú čím ďalej tým viac pohodlnejší, a týka sa to aj nastupovania do auta. Nasadanie do SUV je podstatne pohodlnejšie než do klasického sedanu. Kedysi som mal prvú mazdu 6 a celý čas, ako som ju vlastnil (niekoľko rokov), ma bolelo ľavé koleno. Čiastočne asi z tuhej spojky, ale najmä z toho, že sa z auta dosť nepohodlne nevystupovalo. Akonáhle som presadol do dvojkovej Octavie, problém s kolenom zmizol. A SUV-iek to musí byť ešte pohodlnejšie.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

I když 120kilový koulař je.. | 10.1.2018 16:00reagovat
avatar

I když 120kilový koulař je taky sportovec, tak zde bych slovo sportovní nepoužíval.

Nepřihlášený Dom

Dneska je všechno sportovn.. | 10.1.2018 16:08reagovat
avatar

Dneska je všechno sportovní a přitom je to všechno těžší a větší a k ničemu. Takovej sportovní a prestižní renault captur, je to směšný.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Elton Muck

Reakce na: Dneska je všechno sportovn.. | 10.1.2018 16:28reagovat
avatar

Tos mi teď připomněl hlod novináře plechátek odjinud, na jeho zapomenutém blogísku. Hned první článek: https://daliborzak.wordpress.com/

:))

Jinak SUV má jistě horší jízdní vlastnosti a jde rychle na boudu, ale je prostě praktičtější. Zvedlý podvozek, takže se furt nemusím srát s obrubníkama, opravovat utržený nárazníky apod., nemusím se srát s hranama ramp, kterých je v našich neplacatých končinách pořád dost, náhon na čtyři, takže se v zimě vyhrabu snad všude, objíždějíce předohraby u krajnice a zadohraby již ve škarpě. Během pár měsíců si pořizuji jetý SUV "na vyzkoušení". Jakožto spíše pragmatik.

Nepřihlášený Elton Muck

Reakce na: Dneska je všechno sportovn.. | 10.1.2018 16:34reagovat
avatar

konečně něco sportovního!

https://daliborzak.wordpress.com/2013/07/15/skoda-rapid-sp aceback-jeste-ze-to-neni-rs/

Nepřihlášený Michal

No pane Mazal, to jste nov.. | 10.1.2018 16:46reagovat
avatar

No pane Mazal, to jste novinář?

"... raketoplán. Ten se podle dostupných údajů při startu pohybuje se spotřebou 0,29 litru kerosinu na... 1 centimetr."

Raketoplán má hlavní motory na tekutý vodík a tekutý kyslík. K tomu dva externí motory na pevná paliva.

Na jeden start spotřebuje zhruba 1500 kubíků (metrů krychlových) tekutého vodíku, 550 kubíků tekutého kyslíku, 30-tunovou odhazovací nádrž, kterou nelze znovu použít a dva 600-tunové motory na pevné palivo, které lze částečně recyklovat.

Nepřihlášený ZUMA

Mitsubishi Pajero pred 10.. | 10.1.2018 17:11reagovat
avatar

Mitsubishi Pajero pred 10 rokmi si mohol dovoliť kupiť malokto.Ak Pajero odľahčime o "prebytočne offrovdove" veci vznikne z toho Outlander,alebo ASX a tieto už su širokemu publiku viac dostupne spolu s maloobjemovymi benziňakmi,ktore cenu ešte viac znižuju.Trochu pripominaju aj drahe Pajero,pretože maju väčsiu,ťažšiu karoseriu ako sedany a kombiky spolu so zvyšenym podvozkom.Platí to pre všetky automobilky.SUV pripominaju ľuďom niečo drahe a nedostupne,auto ktore si pred dekadou nemohli dovoliť a teraz je cena veľakrat aj polovična oproti plnokrvnym offroudom spred 10-20 r.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený older

Reakce na: Mitsubishi Pajero pred 10.. | 10.1.2018 17:22reagovat
avatar

Lidi si vydělávají o moc víc než před 10-20 léty, auta se o tolik nezdražily, a tak jsou SUV dnes daleko dostupnější. Plus jsou SUV daleko pohodlnější než kdysi.

Nepřihlášený Noro

Tak Mistubishi malo dakedy.. | 10.1.2018 18:58reagovat
avatar

Tak Mistubishi malo dakedy pred 15 rokmi, male Suv Pinin, nieco ako Stonic velkost a predbehlo dobu. Rav4 tiez bola dakedy asi prva a bola velkostou tiez ako ten Pinin. Ale davali tam standartne 2.0 liter benzin a 4x4 standart tak cena bola vyssia ako teraz 1.25 4x2 v Stonicu. Toyota mala este Maly Urban Cruiser este nedavno ale nik o tom aute nevedel ani.

Nepřihlášený rock

Reakce na: Ja vidím v obľube SUV hlav.. | 10.1.2018 20:46reagovat
avatar

Přece nemůže být půlka populace chabrus na záda nebo kolena?

Nepřihlášený kolemjdoucí

Lidé kupují SUV kvůli tomu.. | 10.1.2018 21:36reagovat
avatar

Lidé kupují SUV kvůli tomu , že se chtějí chlubit, nejspíš na tom je něco pravdy. Bohužel nikdo z těch co si to kupují ani netuší, jaké to auto má špatné jízdní vlastnosti, zejména v momentě, kdy přijde na vyhýbací manévr. Do kotrmelců se malé SUV snadno dostane i po lehké teči s standartním vozem jako je například Octávie nebo Golf. Tyhle malé knedlíčky, jak já jim říkám, jsou pěkně nebezpečné a pocit většího bezpečí, ve srovnání s vozem stejně drahým, ale klasické koncepce, je falešný.

Nepřihlášený Kolemjdoucí

Pajero před 10 lety nebyl.. | 10.1.2018 23:53reagovat
avatar

Pajero před 10 lety nebyl nedostupný, plácáte nesmysly ad1. Ad2 srovnávat Pajero s dnešním SUV snad nemůže někdo kdo v něm jel. Vždyť je to offroad, to auto bylo na běžné silnici absolutně katastrofální (nejelo, řvalo a žralo, ten kompas co se furt třepal byl k popukání).V terénu bylo ale skvělý - absolutně. SUV do terénu vůbec nemůže, vždyť většina rádoby 4x4 jsou jen pomocí spojky. Na youtube je spousta videí s kouřem (XC90, X5, atd.) od odvařené spojky (zejména u křížení náprav). Možná mají moderní SUV horší jízdní vlastnosti (i když není to napříč spektrem, BMW X6 na dálnici drží i ve 200km/h jak přibyté), tak je hodně mylné si myslet, že se při nehodě s knedlíčkem (golf apod.) nějak rozkutálí (neberu pseudo SUV jako yeti a jiné neSUV). A i kdyby, v SUV je nad hlavou místo pro další dvě na rozdíl od těch knedlíčků, o bocích nevyjímaje. Stejně tak člověk sedí nad motorem né před ním. Raději v suv než sedět v nízkém voze při střetu. To mi připomíná, jak fiat500 dostal 5hvězd a Q7 4. Tak audi udělalo test, najděte si to na netu. Jak to dopadlo s prckem nemusíte ani hádat, hvězdy nehvězdy. No nevím jestli je SUV o chlubení (některé jsou spíše k smíchu), co se týče nastupování a vystupování taky žádná sláva (kalhoty jsou furt zasraný) a nižší člověk nebo dítě to teda vystupování jednoduchý nemá. Já si myslím, že je to zejména o přehledu na silnici. Člověk sedí výš a víc vidí, to je co si asi většina oblíbí. A k egu, tím že je výš a má tak větší auto to asi některým přidá no. Je to vtipné, ale SUV nejsou dražší než limuzíny, ale vypadají tak.

Nepřihlášený Max

Dlho mi trvalo, kým som pr.. | 11.1.2018 01:07reagovat
avatar

Dlho mi trvalo, kým som prišiel SUVčkám na chuť.

Teraz mám 2, MB ML a GL.

Sú to tie najlepšie autá pre mňa a aj žena chce už len v nich jazdiť.

Ide hlavne o prehľad na ceste, človek konečne vidí dopredu cez autá, vidí cez zvodidlá, vidí ponad kríky.

Druhá vec je odolnosť. To MLko na oceľových pružinách je nezmar, spomaľovače sa ním preskakujú s radosťou, parkovanie na akýchkoľvek nerovnostiach a vysokých obrubníkoch je hračkou, vysoký podvozok a krátke previsy a veľké pneu umožňujú preskakovať aj tie cestárske žlté predely alebo betónové klobúčiky alebo vychádzať z parkovísk bez čakania na rampe a pod.

Áno, je to trochu arogantné správanie, ale je to aj veľká zábava.

GLko je menej robustné a dlhé, ale zas je to veľmi pohodlné a drží to na ceste ako pribité aj v 240ke v zákrute.

Dobre sa s tým jazdí v snehu, GLko je odspodu chránené hrubými plechmi a dobre sa nastupuje, sú tam aj prahy, na tých sa čistia topánky od snehu. S týmito autami sa dá dobre obísť nehoda po poli. Ešte sme nikdy nezapadli a to problémy vyhľadávame, brodenie v snehu a vode, blate. Je skrátka milión príležitostí, kde to využiť a tešiť sa z toho. Je to len taká samoúčelná radosť, že čo všetko sa dá. Aj minule, našiel som nejakú lúku, ktorá viedla nad tunel a hneď som mal nutkanie vyliezť tam a s partnerkou kukať na hviezdy na mieste, kam nikto iný nepríde, romantika.

SUV sú veľmi univerzálne autá.

Majú aj nevýhody.

Obe autá sú veľmi ťažké, keď niekde ostanú stáť kvôli poruche, jeden človek ich nepotlačí ani po rovine.

Majú dlhodobú spotrebu 12/100.

Pneumatiky (275/50R20) sú taktiež veľmi drahé, 200-300 eur/ks, podľa značky.

Oleja tam ide 11,5 litra, má to 8 žhavičov, 8 vstrekovačov, 2 váhy vzduchu, 2 kardany a kopec elektroniky, to všetko sa môže pokaziť a aj sa to občas kazí.

Každý si musí sám zvážiť, či mu to za to stojí a či tú prevádzku utiahne.

Keby som mal nižší príjem, možno by som už volil Suzuki SX4 alebo iné auto typ..

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený R2

Reakce na: Dlho mi trvalo, kým som pr.. | 11.1.2018 02:26reagovat
avatar

Kolik vaznych urazu hlavy jste prodelal? Zenu celkem chapu. Ta ma sve specificke potreby, bud je tehotna a potom se ji do SUV dobre leze nebo ma znicena zada a klouby po detech a potom se ji do SUV "dobre" leze.

Ale pro chlapa neexistuje jedina vymluva, pokud to neni na zada a klouby trpici starecek.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Protože je Prokopec sexy | 11.1.2018 07:25reagovat
avatar

Protože je Prokopec sexy

Nepřihlášený Abre

Reakce na: Kolik vaznych urazu hlavy.. | 11.1.2018 08:26reagovat
avatar

Tak nezavid, nasoukej se do sveho nizkeho sedanu z druhe ruky a vyraz na svou oblibenou rozmlacenou okresku.

Nepřihlášený sumi

KIA Stonic se dost povedla.. | 11.1.2018 10:42reagovat
avatar

KIA Stonic se dost povedla a cena není šílená...

Třeba SEAT Arona je o cca 50 tis dražší..

Nepřihlášený a

Reakce na: Dlho mi trvalo, kým som pr.. | 11.1.2018 10:58reagovat
avatar

Vysoké obrubníky jsou na to, aby silnici od něčeho oddělovaly, třeba od chodníku nebo od trávy. A ne, aby po nich přejížděli kkti s parodií na auto.

Nepřihlášený CNN

Reakce na: Ja vidím v obľube SUV hlav.. | 11.1.2018 11:20reagovat
avatar

Tak, tak, ked sa clovek snazi marne pol hodinu zaparkovat, chce aspon vystupovat ako king. ;-) Inak SUV je imho nahrada kombikov. V tom lietal za mojich mladych cias kazdy druhy a bolo to rovnako hnusne. ;-) V skutocnosti mi to nevadi, vela neforemnych krabic okolo, zvysuje sportovu exkluzivitu, aut pre nas, co sa este vieme zohnut a nemusime brat ohlad na to, ze manzelka chce cez vikendy vozit zo zahrady paradajky. ;-)

Nepřihlášený pája

Já myslím, že problém je v.. | 11.1.2018 12:18reagovat
avatar

Já myslím, že problém je ve věku. Když mi bylo 20 a nad postelí jsem měl plakát z automotosportu vedle Samanthy Fox , nikdy bych nechtěl nic jinýho než nadupaný hatch. pokud možno co nejnižší a co nejširší gumy. Jak však člověk stárne, zjistí, že je někam třeba dát kočárek nebo bagáž a čtvery lyže a .... . navíc se stává pohodlnějším a už ho nebaví každodenní "zalehávání do auta při cestě do práce. S krizí třetího věku si my všichni řidiči SUV pořídíme druhé auto "pro radost", ale to je opravdu jen na tu neděli dopol a to ještě jen pokud je pěkný počasí. tedy, všichni ti zde nadávající mladíci stejně skončí v něčem pohodlném a radikálně svůj názor s věkem změní. Je to normální

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený R2

Reakce na: Já myslím, že problém je v.. | 11.1.2018 13:03reagovat
avatar

A proc si kupovat SUV, kdyz stejnou sluzbu mnohem lepe zastane casto kombik, o MPV nebo dodavce radeji nemluve.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený rock

Reakce na: Já myslím, že problém je v.. | 11.1.2018 13:13reagovat
avatar

Ale tak zase jo, taky stárnu, měním priority. Hothatche se mi teda nelíbily nikdy, já měl radši malá kupátka, ale dneska bych si místo něj koupil třeba něco kategorie Audi A7. Vůbec mne nenapadá, proč by se mělo SUV dostat mezi kandidáty.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Pája

Reakce na: A proc si kupovat SUV, kdy.. | 11.1.2018 13:59reagovat
avatar

no je to článek o "zbytečnosti" SUV.

Jinak ano, máš pravdu MPV nebo nějaký ten cross kombík. Proč ne.

Nepřihlášený pája

Reakce na: Ale tak zase jo, taky stár.. | 11.1.2018 14:08reagovat
avatar

Ten hatch byl příklad. jinak až ti bude 60, poznáš v čem je nevýhoda jinak překrásné A7. Uvěříš na pohodlí neustálého nastupování a vystupování. Vím o čem mluvím, měl jsem na ni nárok jako na služebák a nakonec do ní nešel. Nakonec vyhrálo Audi Q7.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený pekr

Reakce na: Dlho mi trvalo, kým som pr.. | 11.1.2018 15:04reagovat
avatar

Maxi díky moc. slzel jsem smíchy asi půl hodiny...

Nepřihlášený rock

Reakce na: Ten hatch byl příklad. jin.. | 11.1.2018 15:23reagovat
avatar

No jo, ale to už jsem zmiňoval výš; ten podíl SUV vůbec neodpovídá tomu, že by si ho kupovali šedesátiletí ze zdravotních důvodů. To by současná populace musela mít pohybové problémy většinově už v pětadvaceti.

btw mně se opravdu do velkého SUV (mám důvěrně odzkoušený třeba XC90) nastupuje výrazně hůř než do nízkého sedanu. A není to tím, že bych byl pocket size, nejsem ani žádnej gymnasta...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Freki

Reakce na: Dlho mi trvalo, kým som pr.. | 11.1.2018 15:34reagovat
avatar

Tak teď ještě tu o karkulce. Tvrdím, že jste v ML ani GL neseděl, natož vlastnil. Jinak by jste nikdy netvrdil nesmysl, že: "GLko je menej robustné a dlhé", než ML.

Jen pro pořádek

ML cca. délka 4,8m; šířka 1,92m; výška 1,8m; váha 2150kg

GL cca. délka 5,12m; šířka 2,14m; výška 1,85m; váha 3050kg

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Dr.Iver

Hlavni vyhodou SUV je, ze.. | 11.1.2018 16:06reagovat
avatar

Hlavni vyhodou SUV je, ze když v Praze jednou za 5 let nasnezi, můžete stat se sedany, hatchbacky a kombiky ve stejne kolone na okruhu za vysypanym tirakem :-))) Vedlejsi výhodou je, ze pokud par takovýchto mamlasu zaparkuje vedle sebe na standardnim parkovacim stani o obchodaku, neotevřou dveře…

Nepřihlášený Max

Reakce na: Tak teď ještě tu o karkulc.. | 11.1.2018 18:22reagovat
avatar

Vypadlo mi tam jedno slovo, prepáč.

Slovo "príliš", GLko je príliš dlhé :)

Inak to GL-ko nemá takú hmotnosť, ako uvádzaš, podľa techničáku má v mojej konfigurácii pohotovostnú hmotnosť 2650 kg.

Tu máš foto môjho psa, maželky a GLka nevěříci Tomáši :D

https://i.imgur.com/gAAv19y.jpg

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Freki

Reakce na: Vypadlo mi tam jedno slovo.. | 11.1.2018 20:13reagovat
avatar

Oukej :-D

Mrknu jsem omylem u GL na celkovou místo pohotovostní.

Měl jsem zkušenost s ML W163/164 a GL X164.

Dneska to už snad značí jen GL E/S a Mclass skončila.

Každopádně na SUV nevidím pro mě jedinou výhodu. Jízdní vlastnosti tragické, oproti standardnímu sedanu/kombi. A hlavně se mi nelíbí.

Nepřihlášený rad

Reakce na: No jo, ale to už jsem zmiňo.. | 12.1.2018 14:24reagovat
avatar

Já myslím, že těch vlivů bude celá hromada. Je to jak módní vlny, jak to má velká většina lidí v okolí, těžko se vysvětluje, proč to nemám já, resp. nedá se jim přitakávat, jakou dobrou volbu udělali.

S tím nastupováním to sám vidím, protože je rozdíl lézt už jen do Tourana proti Oktávii II. A to jsem zatím jen u kombíka a MPV. Jak se lidem dá něco, co se uchytí za přirozenou lenost, už se toho nechtějí vzdát.

Spíš mě mate, že do toho automobilky šly takhle zvesela, když jim to komplikuje obranu ve svaté válce o emise CO2. Ale asi ty prachy navíc za nafouknuté nic stojí za to.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Autobazar

zobrazit vše

Reklama