Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodeje aut v Evropě, září 2015: jak změnila poměry kauza Dieselgate?
16.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Koncern VW Group má v září takřka čtvrtinový podíl na celkových registracích a jeho hlavní značky výrazně rostly. A změnu nelze očekávat ani v říjnu.
Na prodejní výsledky za měsíc září jsme byli opravdu zvědavi. Otisknout se do nich totiž již mohla kauza Dieselgate, která naplno propukla 18. září. Zpočátku však pouze v Americe, teprve po pár dnech se skandál přesunul také na půdu evropského kontinentu. Od počátku ale tvrdíme, že zákazníkům, zejména pak samotného Volkswagenu, může být celá aféra ukradená a zdá se, že sami neuvažují jinak. K žádnému nečekanému výkyvu tedy nedošlo a již pětadvacátý měsíc v řadě můžeme informovat o lepším stavu než v předchozím období s automobilkami koncernu VW v čele.
Abychom jen tak zbůhdarma nekonstatlvali očekávané, přesuneme se rovnou ke konkrétním číslům. Tak tedy, v září 2015 bylo v Evropské unii prodáno 1 356 868 nových vozů, tedy o 9,8 procenta více než loni. Existují přitom pouze dva trhy, kde bylo hůře než v předcházejícím období, a těmi jsou Estonsko, které si pohoršilo o 1,7 procenta, a Lucembursko, kde registrace klesly o 5,8 %. Ve všech ostatních případech můžeme zaznamenat růst, který byl v řadě zemí dokonce dvouciferný.
Mezi trhy, které rostly opravdu významnou měrou patří třeba Česká republika (+14,5 %), Dánsko (+23,6 %), Irsko (+22,5 %), Kypr (+43,6 %), Litva (+20,8 %), Lotyšsko (+19,9 %), Maďarsko (+14,4 %), Nizozemí (+18,4 %), Polsko (+15,7 %), Portugalsko (+30,1 %), Slovensko (+11,2 %), Španělsko (+22,5 %) či Švédsko (+13,4 %). Pokaždé však šlo o země, které se na celkových prodejích podílí menší měrou.
Pozadu ovšem nezůstaly ani hlavní evropské trhy, tedy Francie (+9,1 %), Itálie (+17,2 %), Německo (+4,8) a Velká Británie (+8,6 %). Ostrovní království bylo navíc v září co do počtu prodaných kusů největší evropskou baštou, neboť tamní registrace poskočily téměř na půl milionu kusů. V prozatímním letošním měřítku (bráno od ledna do září) je však vedoucím trhem Německo, kde bylo prodáno již více než 2,4 milionu nových aut.
Přesunout se můžeme k jednotlivým značkám, kde prim i nadále hraje koncern VW Group, který se na celkových zářijových prodejích podílí prakticky z jedné třetiny. Růstu se přitom dočkaly všechny hlavní sdružené značky od Audi přes Seat a Škodu až po Volkswagen, a to včetně Porsche. Je tedy evidentní, že zmiňovaný skandál se na prodejích neprojevil a neočekáváme naplno, že by tomu v říjnu mělo být jinak - zprávy od automobilek ničemu takovému nenasvědčují.
Příliv klientů konkurenc by přitom ocenily hlavně francouzské automobilky Citroën, Peugeot a Renault, v jejichž případě můžeme sice rovněž evidovat růst, nicméně ne tak výrazný jako třeba u Italů.
U Fiatu naopak mohou začít s víkendovými oslavami, neboť tato značka si polepšila o 15 procent, Jeep pak rostl dokonce 136,7procentní měrou. U takové Alfy Romeo se ale nadále čeká na nové modely, u Lancie zjevně již jen dealeři vyprodávají sklady. To ale rozhodně není případ takového Smartu, který je v pořadí druhým největším „skokanem měsíce“ s nárůstem 126,6 procent.
Nemalý skok má za sebou i Jaguar (+68,3 procenta), s vcelku výrazným propadem se ale naopak musí potýkat Mitsubishi (-12,3 %). A samozřejmě také Chevrolet (-81,3 %), v jehož případě byl ovšem tento stav s ohledem na odchod z Evropy logický. Tím ale dnes končíme, více si k celoevropským prodejům řekneme zase za měsíc.
Evropské trhy rostly v září již pětadvacátý měsíc v řadě. V říjnu ale nejspíše bude díky kauze Dieselgate tomuto úspěchu konec
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Konkurence Dacie od Stellantisu už je hotová věc, levná auta začne ještě letos sekat jako Baťa cvičky
včera - Kupec kýčovitého Mercedesu za rok a půl vlastnictví prodělal kalhoty, každý ujetý kilometr ho stál přes 374 Kč
včera - „Bezemisní nafta” prolomila klíčovou cenovou hranici, elektromobily dávají ještě menší smysl
včera - Údajně revoluční čínské baterie pro elektromobily až tak revoluční nejsou, i proto je Nio nikomu neprodá
včera - Uctívaný nezničitelný kombík Mercedesu se dá koupit skoro nejetý po 1. majiteli, stojí pakatel díky kosmetické vadě
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 05.06. 06:52 - Stepan
- Koupě auta do 100 tisíc - držák se spotřebou 05.06. 01:52 - Trypex
- Rychlodotazy 05.05. 19:12 - Brus
- Onboard videa 05.05. 14:41 - brnenska.odchytova
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.05. 14:30 - mattonecz
- Politický koutek 05.05. 08:48 - jerry
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz