Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prokletí italských aut se nevyhnulo ani nejrychlejšímu SUV světa od Lamborghini
6.1.2019 | Mirek Mazal
Lamborghini už dávno ovládají Němci, přesto i jeho nejnovější model dává vzpomenout zvěsti o pochybné spolehlivosti italských aut. Čerstvý majitel si stěžuje na několik problémů.
Není zase tak neobvyklé, pokud se u nově uvedeného modelu zpočátku výroby objeví potíže, se kterými se majitelé vozů té či oné značky běžně nesetkávají. I když se vývoj soustředí na vychytání maxima much, do některých situací auta dostanou až zákazníci a výrobce musí zjištěné nedostatky řešit dodatečně. Některé značky jsou ovšem těmito problémy proslulé více než jiné, a to nejen z hlediska jejich četností, ale i charakteru.
Jistě se najdou tací, kteří to označí za předsudek, italská auta se ale v hlavních rolích podobných příběhů objevují častěji než jiná. Například u nových Alf Romeo se někdy i obtížně pochopitelné potíže objevily opakovaně. A ušetřeno prokletí italských aut zjevně nezůstává ani Lamborghini, které už od přelomu milénia ovládá koncern Volkswagen. Německá preciznost se musí červenat až za ušima, když je konfrontována s nedostatky, které objevil jeden z čerstvých majitelů supersportovního SUV Urus.
Zjevně dobře situovaný Kanaďan, který patří mezi vážené zákazníky značky s řadou jejích modelů v garáži, veřejně upozornil na svérázné chyby, které začaly vykazovat zejména elektronické systémy vozu. Všechno začalo postřehem, že jméno automobilky bylo napsáno jako „Lanborghini” a to kousek od slova „yout”, které mělo znít „your”. Jistě jde o drobnosti, jsou to ale poněkud trapné chyby u tak drahého auta natolik výjimečné značky.
Kdyby to bylo vše, asi by se nad tím dalo mávnout rukou, jenže tady příběh nekončí. Majitel se ve snaze zmíněné neduhy vyřešit vydal do autorizovaného servisu, kde mu bylo nabídnuto bezplatné přehrání palubního systému na novější. Zdánlivě účinné a jednoduché řešení se ale rychle změnilo v pravý opak.
Po přehrání software se totiž objevilo několik dalších poruch, které už tak banální nejsou. Na autě přestaly pracovat tyto více či méně důležitých funkcí:
- Aplikace Apple CarPlay už nereaguje přes rozhraní WiFi,
- virtuální asistent Siri přes Bluetooth zobrazuje zvláštní okno, které musí člověk manuálně zavřít,
- nesvítí zadní stropní osvětlení,
- senzor „kopnutí” nedokáže otevřít páté dveře,
- vyhřívání volantu má nyní ikonu chlazení.
Zaskočený majitel říká, že žádný z těchto defektů neexistoval před nahráním aktualizace a neopomenul připomenout, že jméno automobilky je v systému nadále napsáno špatně. Takže má dál „Lanbo”, navíc s „n” nových problémů.
Nevalnou pověst italských aut jejich milovníci rádi rozporují, tyto a podobné zkušenosti ale bohužel naznačují, že i na tomto šprochu je trocha pravdy. Nejvíce by pro pověst italských vozů udělali sami Italové, kdyby je do výroby s takovými nedostatky nepouštěli. Zejména u auta za pět a více milionů korun by více pečlivosti bylo jistě na místě.







Vážený klinet italského Lamborghini si koupil i jeho nejnovější model Urus. Jistě pěkné auto...


...elektronika ale vykazuje komické nedostatky. A pokus je odstranit znamenal jen jejich rozšíření




Majitel má ve sbírce i několik sportovních vozů od Lamba
Zdroj: Car Buzz
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 11 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
