Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Rolls-Royce loni prodal nejvíce aut v historii, SUV je na spadnutí
7.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britům se povedlo vyexpedovat 4 063 nových aut, tedy o 12 procent více než v roce 2013. Největší zájem byl o kupé Wraith a modernizovaný sedan Ghost.
Na prodeje nových automobilů jsme se dnes již podívali v rámci České republiky. Nyní můžeme pro změnu zamířit do světa, a to konkrétně ke značce Rolls-Royce. Ta v loňském roce dodala zákazníkům 4 063 nových vozů, což představuje absolutní rekord v celé její 111leté historii. Zároveň je to také poprvé, co byla překročena kvóta čtyř tisíc registrací. A aby toho nebylo málo, pak můžeme dodat, že jde o pátý rok v řadě, kdy prodeje stoupají.
Oproti roku 2013 se značce povedlo vyexpedovat o 12 procent více aut, ve srovnání s rokem 2009 je pak nárůst dokonce více než čtyřnásobný. O exkluzivitu se však nikdo z nových majitelů evidentně bát nemusí, neboť Britové dodali, že po individuálním programu Bespoke sáhl rekordní počet zákazníků. Konkrétní číslo bohužel nezaznělo, značka však zmínila, že loni prodala více aut s minimální cenou 200 000 Eur (cca 5,5 mil. Kč) než kdokoliv jiný.
Největším trhem značky i nadále zůstávají Spojené státy americké, kde loni skončilo o 30 procent vozů více než v roce 2013. Pozadu ovšem nezůstala ani Čína nebo Arabské emiráty, kde prodeje narostly o 20 %. Ve Velké Británii pak došlo k 13procentnímu nárůstu registrací, v celé Evropě k 40 procentnímu a v takovém Japonsku či Austrálii dokonce k 60procentnímu, respektive k 75procentnímu.
Nejvíce žádanými modely se stalo kupé Wraith a modernizovaný sedan Ghost, zatímco v případě Rolls-Royce Phantom zákazníci nejvíce sahali po příplatkové výbavě. Tím ale můžeme ohlédnutí za loňským rokem ukončit a zaměříme se na budoucnost. Ta je spojena zejména s expanzí, neboť v roce 2016 má dorazit Wraith Drophead Coupe, tedy otevřená verze menšího dvoudveřového modelu.
Zároveň se chystá také nová generace vlajkové lodi Phantom, která má letos na hrbu již třináctý křížek. Šéf automobilky Torsten Müller-Ötvös ovšem dodal, že značka v tomto případě nehodlá nic uspěchat, neboť jde o nadčasovou ikonu, jejíž nástupce musí být dokonalý. Setrvat přitom má u hliníkového prostorového rámu, v několika oblastech však dojde k využití karbonových vláken.
Počítat tedy můžeme s redukcí hmotnosti, kila na palubu však nejspíše vrátí hybridní pohonné ústrojí, ke kterému značka bude nucena sklouznout. Müller-Ötvös totiž sice dodává, že dle jeho názoru není prozatím po takové technologii mezi zákazníky značky poptávka, stále přísnější emisní regule jsou však důvodem, proč alternativní technika pod kapotu britských modelů bude muset zamířit.
V tomto směru se ale bavíme až někdy o konci dekády, proto rychle zpátky k bližšímu výhledu. Ten se týká rozšíření nabídky o SUV, což je záležitost, o které se hovoří již hezkých pár měsíců. Finální rozhodnutí by přitom mělo padnout letos, což dozajista souvisí s příchodem produkční verze konkurenčního modelu od Bentley. Jak se ale Rolls-Royce rozhodne, to je prozatím ve hvězdách.
Dodat tak již můžeme pouze zmínku o situaci na ruském trhu, který Britové i nadále považují za perspektivní. Zároveň ovšem dodávají, že s ohledem na slábnoucí rubl bude muset dojít k navýšení cen. Důvodem je ten fakt, že obě dvě moskevská dealerství obdržela po pádu měny opravdu nemalé množství objednávek.
Automobilka Rolls-Royce loni dosáhla prodejního rekordu, největší zájem projevili zákazníci o kupé Wraith a sedan Ghost
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejnovější články
- Bizarní nová Lancia Ypsilon se začala prodávat. Oproti předchůdci má kontroverzní nejen vzhled, ale i ceny
před 11 hodinami - Jen dekádu staré elektromobily předčasně umírají „v chudobě”, majitelce Tesly původně za miliony zbylo jen 58 tisíc
včera - Číňané pro své komunistické pohlaváry zkopírovali Bentley a Rolls-Royce do jednoho auta, chtějí ho prodávat i ve světě
včera - VW si dal stranou 23 miliard, aby mohl přistoupit k bleskovému propouštění, o práci má přijít okolo 20 tisíc lidí
včera - Aston Martin dál odmítá elektromobily i hybridy, místo toho odhalil nové dvanáctiválcové biturbo s 835 koňmi
včera