Rolls-Royce odhalil průměrný věk svých zákazníků. Je překvapivě nízký

7.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nová auta si pořizují v průměru 52letí zákazníci a člověk by čekal, že u značky jako Rolls-Royce může být toto číslo jedině vyšší. Jenže není.

V poslední době jsme značku Rolls-Royce spojovali zejména s novou linií Black Badge. Ta je dle automobilky určena zejména těm zákazníkům, kteří jsou si vědomi svého úspěchu i lehce odlišného životního stylu. Zároveň je zaměřena na mladou klientelu. To by mohlo být považováno za přehmat, přeci jen značku máme všichni tak nějak povědomě spojenou s gentlemany požehnaného věku. Rolls-Royce ale zjevně ví, co činí.

Šéf britské značky Torsten Müller-Ötvös odhalil, že „v segmentu klientely s vysokými příjmy vidíme rychlý pokles průměrného věku. To je fantastické, opravdu.“ Jeho nadšení lze pochopit, neboť lidé za volantem do značné míry ovlivňují image, jakou má značka následně na veřejnosti. Pokud by ve vozech Rolls-Royce byli vídáni pouze penzisté, příliš nové klientely by to asi nenalákalo.

Jakkoliv je pak s vyšším věkem spojována vyšší věrnost té či oné značce, se staršími lidmi je pro změnu spojena vyšší úmrtnost. I kdyby tedy Rolls-Royce uchvátil většinu postarší movité klientely, může počítat maximálně se stagnujícími registracemi, nikoliv s jejich růstem. Právě proto je průměrný věk klientely natolik důležitý. A u britské značky je překvapivě daleko nižší než u ostatních značek, dokonce i těch levnějších.

Globální průměr, bez ohledu na mainstream či prémii, se pohybuje okolo 52 let. U prestižních značek jsou pak kupci 50letí, přičemž třeba klientela Buicku je v průměru devětapadesátiletá. U Cadillacu 52letá, u Mercedesu 51letá a u BMW 50letá. Bentley v roce 2014 ohlásilo, že zákazníkům značky je v průměru 56,2 roku, toto číslo ale od té doby o nejspíše nějaký ten rok kleslo.

Auta značky Rolls-Royce si oproti tomu kupují pomalu jen samí mladíci, průměrně je zákazníkům britské automobilky 45 let. Müller-Ötvös navíc dodává, že většina z nich již peníze nezdědila, ale sama si je vydělala. Právě tito lidé se pak svým majetkem hodlají pochlubit, a proto sahají právě po vozech s dvojitým „R“ ve znaku. Dokonce je upřednostňují na úkor Ferrari.

Nemusí se vám to zdát, ale podívejte se, čím teď jezdí Jon Olsson. Je mu 34 let...

Rolls-Royce odhalil průměrný věk svých zákazníků. Je překvapivě nízký - 1 - Rolls-Royce Wraith Black Badge 2017 zive foto 01Rolls-Royce odhalil průměrný věk svých zákazníků. Je překvapivě nízký - 2 - Rolls-Royce Wraith Black Badge 2017 zive foto 02Rolls-Royce odhalil průměrný věk svých zákazníků. Je překvapivě nízký - 3 - Rolls-Royce Wraith Black Badge 2017 zive foto 03Rolls-Royce odhalil průměrný věk svých zákazníků. Je překvapivě nízký - 4 - Rolls-Royce Wraith Black Badge 2017 zive foto 04Rolls-Royce odhalil průměrný věk svých zákazníků. Je překvapivě nízký - 5 - Rolls-Royce Wraith Black Badge 2017 zive foto 05Rolls-Royce odhalil průměrný věk svých zákazníků. Je překvapivě nízký - 6 - Rolls-Royce Wraith Black Badge 2017 zive foto 06Rolls-Royce odhalil průměrný věk svých zákazníků. Je překvapivě nízký - 7 - Rolls-Royce Wraith Black Badge 2017 zive foto 07Rolls-Royce odhalil průměrný věk svých zákazníků. Je překvapivě nízký - 8 - Rolls-Royce Wraith Black Badge 2017 zive foto 08Rolls-Royce odhalil průměrný věk svých zákazníků. Je překvapivě nízký - 9 - Rolls-Royce Wraith Black Badge 2017 zive foto 09Rolls-Royce odhalil průměrný věk svých zákazníků. Je překvapivě nízký - 10 - Rolls-Royce Wraith Black Badge 2017 zive foto 10Rolls-Royce odhalil průměrný věk svých zákazníků. Je překvapivě nízký - 11 - Rolls-Royce Wraith Black Badge 2017 zive foto 11Rolls-Royce odhalil průměrný věk svých zákazníků. Je překvapivě nízký - 12 - Rolls-Royce Wraith Black Badge 2017 zive foto 12Rolls-Royce odhalil průměrný věk svých zákazníků. Je překvapivě nízký - 13 - Rolls-Royce Wraith Black Badge 2017 zive foto 13Rolls-Royce odhalil průměrný věk svých zákazníků. Je překvapivě nízký - 14 - Rolls-Royce Wraith Black Badge 2017 zive foto 14Rolls-Royce odhalil průměrný věk svých zákazníků. Je překvapivě nízký - 15 - Rolls-Royce Wraith Black Badge 2017 zive foto 15Rolls-Royce odhalil průměrný věk svých zákazníků. Je překvapivě nízký - 16 - Rolls-Royce Wraith Black Badge 2017 zive foto 16Rolls-Royce odhalil průměrný věk svých zákazníků. Je překvapivě nízký - 17 - Rolls-Royce Wraith Black Badge 2017 zive foto 17Rolls-Royce odhalil průměrný věk svých zákazníků. Je překvapivě nízký - 18 - Rolls-Royce Wraith Black Badge 2017 zive foto 18Rolls-Royce odhalil průměrný věk svých zákazníků. Je překvapivě nízký - 19 - Rolls-Royce Wraith Black Badge 2017 zive foto 19Rolls-Royce odhalil průměrný věk svých zákazníků. Je překvapivě nízký - 20 - Rolls-Royce Wraith Black Badge 2017 zive foto 20Rolls-Royce odhalil průměrný věk svých zákazníků. Je překvapivě nízký - 21 - Rolls-Royce Wraith Black Badge 2017 zive foto 21Rolls-Royce odhalil průměrný věk svých zákazníků. Je překvapivě nízký - 22 - Rolls-Royce Wraith Black Badge 2017 zive foto 22
Rolls-Royce Wraith Black Badge má okouzlit mladé, průměrný věk zákazníků britské značky je totiž nižší než u ostatních prémiových výrobců

Zdroj: Bloomberg

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze Přidat příspěvek

Autobazar

zobrazit vše

Reklama