Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf koncernu VW otevřeně řekl, co si myslí o Tesle, jeho slova v USA těší i děsí
18.5.2019 | Petr Prokopec
Není obvyklé, aby šéfové velkých světových automobilek hovořili o konkurenčních firmách, Herbert Diess to ale udělal. Tesla musí mít z jeho slov radost, ovšem na jak dlouho?
Od dieselového skandálu Volkswagenu letos uplynou již čtyři roky, na německé automobilce však stále lpí zbytky černé skvrny. Ty se značka snaží vygumovat za pomoci elektrifikace, do které letos šlápne s pomocí nového hatchbacku ID. Němci momentálně evidují přes 15 tisíc rezervací, což ve srovnání se zájmem, jaký se vyrojil okolo Tesly Model 3, nepůsobí zrovna světoborně. Američané nicméně otevřeli objednávkové knihy až po odhalení vozu, zatímco Volkswagen se pochlubil jen se zakamuflovaným vozem. A v případě VW asi není důvod nevěřit, že by v případě pozdějšího zájmu měl jakýkoli větší problém jej uspokojit.
Přesto je to nepochybně Tesla, kdo je dnes lídrem na poli elektromobility a s kým se musí srovnávat každý, kdo chce v tomto segmentu uspět. Platí to i o Volkswagenu, jehož šéf Herber Diess se v podcastu Die Welt právě o americké automobilce nebývale otevřeně rozpovídal. A nedá se říci, že svému konkurentovi přál něco špatného.
„Doufám, že Tesla přežije, neboť pro nás je stimulem i impulsem,“ říká šéf německého koncernu. Přitom zdůraznil, že svého náskoku dosáhla zejména díky své malé velikosti. Bez zbytečných byrokratických obstrukcí se kalifornská automobilka dostala na vrchol zejména v rámci hnacího ústrojí, mimo to pak začala nabízet autonomní řízení dříve než všichni ostatní, s menšími uživatelskými omezeními.
Pokud vás Diessův obdiv vůči Tesle zaráží, je třeba trochu nahlédnout do zákulisí. Diess přiznal, že Němci loni, kdy Elon Musk vyrukoval se záměrem automobilku stáhnout z burzy, odložili stranou 30 miliard dolarů (cca 689 miliard korun), se kterými chtěli Tesle onen záměr napomoci uskutečnit. Z věci pak sice sešlo, ovšem Němci evidentně respektu k Tesle nepozbyli. „Ještě nestalo se, aby firma vylétla z nuly na čtvrté místo v luxusním segmentu tak rychle,“ říká Diess.
To musí Elona Muska těšit, šéf VW ale nezůstává u obdivu. A jeho zbylá slova musí šéfa Tesly spíše děsit. Přesto všechno řečené totiž VW počítá s tím, že elektrický trůn bude jednou patřit právě jemu. Výše zmíněný hatchback ID je totiž pouze počátkem, během několika málo let bychom se totiž měli dočkat hned několika desítek aut postavených na platformě MEB určené alternativnímu ústrojí. Jedním z nich bude i SUV Škody, které dorazí v příštím roce. Po stránce prodejní by tak koncern skutečně mohl Američanům již zakrátko ukázat záda.
„Jsme velcí, jsme globální a zároveň máme výhodu v rozmělňování nákladů, stavbě továren a expanzi našeho podnikání. To bude naše šance v příštích pár letech. A my vyhrajeme,“ dodává odhodlaně šéf koncernu VW. A Tesla tato slova nemůže brát na lehkou váhu - VW sice nemá její image, má ale za zády fungující byznys, který by i obří ztráty americké automobilky pohltil jako nic. Pro Američany se v případě, že se nebudou schopni dostat do černých čísel, může jednou ukázat smrtící.



Šéf koncernu VW Group Herbert Diess bere Teslu jako stimul a neskrývá svůj obdiv k ní, přesto nepochybuje, že ji na elektrickém poli porazí
Zdroj: Die Welt
Bleskovky
Tesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
před 7 hodinamiFirma dostala na značky brutální Lamborghini s podtunovou hmotností, stvořila silniční bestii s božským zvukem
včeraPřekvapivý nástupce automobilového favorita Jeremyho Clarksona odhalil interiér, je to luxus se závodními geny
14.7.2025
Nejčtenější články
Pokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
15.6.2025Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
16.6.2025Šéf Renaultu náhle končí, nedokázal se vzepřít nemoci doby. A to se firmě nedávno upsal na další 4 roky
16.6.2025Elektromobily reálně generují třikrát víc emisí než hybridy, říká šéf Toyoty ve snaze upozornit na nejvíc přehlížený problém
16.6.2025Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva