Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf Lotusu testoval vůz na silnici, naměřili mu 164 km/h. Vyvázl s typickou výmluvou
24.1.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Pravda, nevyvázl zcela, s ohledem na rychlost, okolnosti a místo, kde byl změřen, se ale dočkal jen bagatelního trestu. Projde tohle jen šéfovi automobilky?
Pokuty a další tresty za porušování pravidel silničního provozu jsou nástrojem umravňování řidičů. Jako takové je není důvod odmítat, někdy se ale stanou trochu krutou daní za zábavně projetou oblíbenou trasu. Řidič se snadno zapomene soustředit na rychloměr, když „kormidluje” své milované auto - nota bene, když je výsledkem jeho vlastní práce a je potřeba ho otestovat tam, kde bude používáno především, tedy v běžném provozu.
Něco takového se stalo generálnímu řediteli Lotusu, Jeanu-Marcu Galesovi. Ten byl předvolán k britském soudu za překročení rychlosti. Nešlo o banalitu, na úseku s povolenou maximální rychlostí 70 mph (113 km/h) mu bylo naměřeno 102 mph (164 km/h). Pikantní je to, že Galese změřili nedaleko sídla britské automobilky, kde testoval jeden z nových modelů Lotusu. Přesné auto nebylo identifikováno, ale podle časových souvislosti se nejspíše nechal unést Evorou GT 410 Sport.
Dobrá zpráva to pro něj jistě nebyla a měla i další negativní souvislosti. Na stejné silnici byl přistižen při rychlé jízdě také v roce 2014 a celkově nelze říci, že by si o něm soudce mohl udělat příliš pozitivní obraz. Na kontě měl jako řidič už 8 trestných bodů za různé další přestupky, a tak za 163 km/h při testování Evory šlo čekat jen tvrdý trest - roční zákaz řízení a tučnou pokutu. Ani jedno z toho se ale kupodivu nestalo.
U soudu se hájil vlastně typickou výmluvou - že by zabavení řidičáku mělo vážný dopad na schopnost generálního ředitele otestovat chování vozů, které jeho společnost vyrábí. Prý preferuje vyzkoušet auta před uvedením do výroby osobně a jen okruh o nich všechno neřekne. Zní to dojemně, ale když taxikáři někdo naměří (po odečtení tolerance) překročení rychlosti mimo město o 51 km/h u nás, okamžitě dostane zákaz řízení na rok. A co na tom, že „zabavení řidičáku by mělo vážný dopad na jeho schopnost vykonávat práci taxikáře”.
Slova nářků tady ale zapůsobila dokonale a Gales nedostal další body, které by znamenaly ztrátu řidičáku. Licenci na řízení automobilu musel odevzdat jen na 30 dní, což se dá přežít - člověk s jeho příjmy si snadno zaplatí řidiče a za měsíc může řídit zas. A soudce řekl, aby to příště dělal „někde jinde”.
I když trochu závidíme, máme pocit, že to je rozumný výsledek. Galese neznáme, předpokládáme ale, že to bude velmi schopný řidič a s autem kalibru Evory zmíněnou rychlostí na víceproudé komunikaci těžko někoho ohrožoval. A je tedy otázkou, komu by prospělo jeho roční vyloučení z provozu. 30denním zákazem dostal přes prsty a příště asi bude muset využít uzavřených areálů se silnicemi připomínajícím tamní okresky, i taková místa ve Velké Británii nakonec existují.
Testování Lotusu tedy ředitel málem zaplatil ročním zákazem řízení, ale ruka zákona se smilovala. Připomeňme jen, že v jiném čase a na jiném místě se testeři automobilek o takové věci ani nemuseli obávat - vrchní tester Lamborghini Valentino Balboni kdysi ani neměl k dispozici tovární okruh, proto zkoušel nastupující modely jen a pouze v provozu. Bez většího rozruchu jezdil po okreskách až 290 km/h, to si ale dnes snad nikdo ani nevede přestavit...
Lotus Evora GT410 Sport. S benzínovým šestiválcem rychlost narůstá jedním dechem, jak poznal Jean-Marc Gales
Záběry z roku 1987 v pořadu 60 Minutes ukázaly, jak se testuje Lamborghini před finální výrobou
Zdroj: The Telegraph
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před hodinou - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 2 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 3 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 5 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva